Απαγορεύει η Ιαπωνία βενζίνη και ντίζελ το 2035;

Post date:

Author:

Category:

Η Ιαπωνία μπορεί να γίνει η επόμενη χώρα που θα απαγορεύσει την πώληση οχημάτων που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, σε μόλις δεκαπέντε χρόνια από σήμερα. Βάλε δεκατέσσερα από του χρόνου

Αυτοκίνητα Ιαπωνία

Η λίστα των χωρών όλο και μεγαλώνει. Προς το παρόν, περιλαμβάνει τόσο το Ηνωμένο Βασίλειο όσο και τη Νορβηγία που έχουν ήδη προβεί σε εξαγγελίες, ενώ άλλες χώρες, όπως οι Γαλλία, Γερμανία και Κίνα, μελετούν παρόμοιoυς περιορισμούς


Μία τέτοια κίνηση θα ήταν σύμφωνη με την περιβαλλοντική δέσμευση που ανέλαβε ο νέος πρωθυπουργός της Ιαπωνίας Yoshihide Suga, τον Οκτώβριο. 

Λίγο μετά την ανάληψη της εξουσίας, ο Suga έθεσε την Ιαπωνία σε μια πορεία με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα έως το 2050. 

Μια τέτοια απαγόρευση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα ήταν σημαντική. 

Με πληθυσμό περίπου 126 εκατομμυρίων, η Ιαπωνία είναι μία από τις μεγαλύτερες αγορές νέων οχημάτων στον κόσμο και μεταξύ των μεγαλύτερων παραγωγών οχημάτων.

Τα εγχώρια εργοστάσιά της διέθεσαν 3,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα και φορτηγά κατά τη διάρκεια των πρώτων εννέα μηνών του τρέχοντος έτους. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι Toyota και Nissan είναι δύο από τους πέντε μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων

Η πιθανότητα απαγόρευσης, η οποία δημοσιεύτηκε στο πρακτορείο Reuters, επιβεβαιώθηκε από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Katsunobu Kato, ο οποίος δήλωσε στους δημοσιογράφους, στο Τόκιο την Πέμπτη, ότι το ιαπωνικό Υπουργείο Βιομηχανίας θα συντάξει σχέδιο μέχρι το τέλος του έτους.


Honda-e
Honda-e

Το Honda-e λανσαρίστηκε φέτος στην Ευρώπη και αναμένεται να ακολουθήσει σύντομα και ένα δεύτερο BEV (Battery Electric Vehicle)


Τα σχέδια των Toyota και Honda

Ωστόσο, η απαγόρευση των ΜΕΚ θα μπορούσε να προκαλέσει προβλήματα σε ορισμένες από τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας.

Για παράδειγμα, οι Toyota και Honda ήταν πρωτοπόροι κατασκευαστές στην ανάπτυξη συμβατικών υβριδικών αυτοκινήτων και τώρα προσφέρουν επίσης μοντέλα plug-in. Όμως, οι δύο κατασκευαστές παραμένουν προσεκτικοί στην υιοθέτηση αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ιδιαίτερα δε η Toyota. Και αυτό έχει τη σημασία του

Τούτου λεχθέντος, έχουν δείξει την προθυμία να κινηθούν όπως απαιτήσουν οι αγορές.


Toyota Prius
Toyota Prius

Το Toyota Prius είναι το μόνο ηλεκτροκίνητο μοντέλο του ιαπωνικού γίγαντα. Παραδόξως;

Nissan Leaf
Nissan Leaf

Το Leaf της Nissan είναι ένας από τους λόγους αύξησης πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη σημαντική αγορά των ΗΠΑ


Η Honda, συγκεκριμένα, ανακοίνωσε πρόσφατα τη συνεργασία της με τη General Motors.

Από αυτή τη σύμπραξη επιδιώκει να λανσάρει αρκετά νέα BEV (Battery Electric Vehicle) στις ΗΠΑ.

Επίσης, ως γνωστόν, το Honda E, ήδη ξεκίνησε την πορεία του στην Ευρώπη φέτος.

Ωστόσο, η Honda απέσυρε από την παραγωγή μια ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου Clarity που ήταν διαθέσιμη στις ΗΠΑ.


Toyota Mirai

Η Toyota, εν τω μεταξύ, εξετάζει την παραγωγή τουλάχιστον ενός BEV έως το 2025. Aυτές δε τις μέρες παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του υδογονοκίνητου Mirai


Ο γίγαντας της βιομηχανίας υπήρξε κορυφαίος υποστηρικτής της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου.

Ταυτόχρονα, ωστόσο, η Toyota φαίνεται να είναι σκεπτική απέναντι στη σημερινή τεχνολογία μπαταριών ιόντων λιθίου και είναι γνωστό ότι εργάζεται σε μπαταρίες στερεάς κατάστασης επόμενης γενιάς.


Skoda Kodiaq vRS

Photo: toyota.com

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει