To «μαύρο κουτί» ή, όπως είναι τυπικά η ονομασία το, ”EDR” θα αποτελεί ενσωματωμένο στοιχείο όλων των καινούργιων αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ε.Ε. και δε θα μπορεί να αφαιρεθεί
Το ενσωματωμένο «μαύρο κουτί» στη συγκεκριμένη υλοποίηση του ως ”Event Data Recorder” εκτελεί χρέη «Καταγραφικού Στοιχείων Συμβάντων»
Ως «μαύρο κουτί» οι περισσότεροι γνωρίζουμε τις καταγραφικές συσκευές που υπάρχουν στα αεροπλάνα και οι οποίες ανακτώνται μετά από αεροπορικά συμβάντα, προκειμένου να συλλεχθούν στοιχεία σχετικά με τα αίτια που προκάλεσαν δυσλειτουργία ή οδήγησαν σε πτώση.
Στα τετράτροχα, μέχρι πρότινος, το «μαύρο κουτί» τοποθετούταν υποχρεωτικά στα επαγγελματικής χρήσης van και φορτηγά που πωλούνταν στην ΕΕ και λειτουργούσε ως μόνιμο καταγραφικό της κινητικής κατάστασης των οχημάτων.
Επί της ουσίας, ήταν μια πιο πλούσια σε πληροφορίες συσκευή, ανάλογη αυτού που γνωρίζουμε ως «ταχογράφος» και ο ρόλος της ήταν να προσφέρει πληροφορίες στις αρχές αλλά και στις εταιρείες διαχείρισης στόλου για τη συμπεριφορά των οδηγών.
Πέραν αυτού, σε ορισμένα κράτη – μέλη, «μαύρο κουτί» τοποθετούταν επίσης και σε ΙΧ αυτοκίνητα από τις ασφαλιστικές εταιρείες, με τη σύμφωνη γνώμη των ιδιοκτητών τους και δέλεαρ την μείωση των ασφάλιστρων. Σε αυτή την περίπτωση, η καταγραφή της συμπεριφοράς των οδηγών αλλά και στοιχεία από τα ατυχήματα ήταν δεδομένα που χρησιμοποιούνταν από τις ασφαλιστικές για να μειώνουν τις αξιώσεις στις αποζημιώσεις
Διαβάστε τη συνέχεια στο autotypos.gr πατώντας εδώ
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.