Νέο Q8. Η ναυαρχίδα στη γκάμα των SUV της Audi

Post date:

Author:

Category:

Το Audi Q8 έρχεται να προστεθεί στην κορυφή της οικογένειας μοντέλων Q της Audi. Συνδυάζει την πρακτικότητα ενός μεγάλου SUV με σχεδιαστικές γραμμές που παραπέμπουν σε τετράθυρο πολυτελές κουπέ

Με μήκος 4,99 μέτρα, πλάτος 2,0 μέτρα και ύψος 1,71 μέτρα, το κουπέ SUV είναι πιο φαρδύ, πιο κοντό και πιο χαμηλό από το αδερφό Q7. Με μεταξόνιο σχεδόν στα 3,0 μέτρα, προσφέρει ένα πολύ ευρύχωρο εσωτερικό που ξεπερνά τον ανταγωνισμό στις πιο πολλές διαστάσεις του, συμπεριλαμβανομένου του εσωτερικού μήκους και ύψους. Πίσω υπάρχει ένα σύστημα τριών καθισμάτων με κατά μήκος ρύθμιση όταν χρειαστεί. Με τα καθίσματα αναδιπλωμένα, ο χώρος αποσκευών διαμορφώνεται έως και τα 1.755 λίτρα. 

Πολλές λεπτομέρειες παραπέμπουν στην σχεδίαση του αρχέτυπου quattro. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα, τα τονισμένα τόξα των τροχών, οι διακοσμητικές λωρίδες στις πόρτες και ο διαχύτης τονίζονται χρωματικά με μια όμορφη αντίθεση, δίνοντας έμφαση στην εκτός δρόμου εμφάνιση. 

Οι στάνταρ προβολείς LED φωτίζουν τον δρόμο μπροστά, με τα HD Matrix LED να είναι διαθέσιμα προαιρετικά. Εδώ, το τρισδιάστατο αποτύπωμα των φώτων ημέρας και των πίσω φωτιστικών σωμάτων έχουν ένα ψηφιακό χαρακτήρα. Μία φωτεινή λωρίδα συνδέει τα πίσω φωτιστικά, η οποία όπως και στο αυθεντικό Audi quattro υπογραμμίζεται από μία μαύρη επιφάνεια. Οι ιδιοκτήτες του Q8 μπορούν να χρησιμοποιούν την εφαρμογή myAudi από το smartphone τους για να ενεργοποιήσουν από μακριά διάφορες λειτουργίες φωτισμού.

Η Audi είναι το quattro και το quattro είναι η Audi – κάτι που ισχύει ειδικά για το Q8, το κορυφαίο SUV της γκάμας. Το αμιγώς μηχανικό κεντρικό διαφορικό μεταφέρει την ροπή ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα σε αναλογία 40:60 ως στάνταρ. Όταν το απαιτήσουν οι συνθήκες το μεγαλύτερο μέρος της ροπής περνά στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση. 

Επιπλέον τα 254 χιλιοστά απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, οι κοντοί πρόβολοι και το σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης δίνουν την δυνατότητα στο Q8 να πάει πολύ μακριά όταν αφήσει την άσφαλτο.

Η ανάρτηση με ελεγχόμενη απόσβεση είναι στάνταρ. Η Audi προσφέρει την ενεργητική αερανάρτηση με τον ελεγχόμενο βαθμό απόσβεσης προαιρετικά, με ρύθμιση comfort ή sport. Ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες και την προτίμηση του οδηγού, ρυθμίζει την απόσταση από το έδαφος, με εύρος μεταβολής έως 90 χιλιοστά.

Πέρα από το στάνταρ προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, του οποίου η σχέση μετάδοσης γίνεται πιο άμεση βαθμιαία, όσο στρέφεται το τιμόνι, η Audi προσφέρει προαιρετικά το σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης. Το σύστημα έχει την δυνατότητα αλλαγής διεύθυνσης των πίσω τροχών έως 5 μοίρες, αντίθετα στη φορά κίνησης στις χαμηλές ταχύτητες και κατά τη φορά κίνησης στις υψηλές, μικραίνοντας αντίστοιχα τον κύκλο στροφής και βελτιώνοντας την κατευθυντικότητα.

Όλα τα κινητήρια συστήματα είναι ιδιαίτερα αποδοτικά χάρη στην νέα ήπια υβριδική τεχνολογία (mild hybrid technology ή MHEV). Το βασικό ηλεκτρικό σύστημα 48V ενσωματώνει δύο σημαντικά τεχνολογικά στοιχεία: την μπαταρία ιόντων λιθίου και τη μίζα/γεννήτρια με ιμάντα. Κατά την επιβράδυνση υπάρχει ανάκτηση έως 12 kW ισχύος, που φορτίζουν τη μπαταρία. Η τεχνολογία MHEV επιτρέπει την απενεργοποίηση του κινητήρα σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, οπότε υπάρχει απλό ρολάρισμα ενώ το start/stop είναι διαθέσιμo από τα 22 χλμ./ώρα.

Στο εσωτερικό είναι εύκολη η εξοικείωση με την ψηφιακή ακρίβεια και την υψηλή τεχνολογία που ευαγγελίζεται η Audi. Μία τεχνολογία που εκφράζεται άψογα τόσο αρχιτεκτονικά όσο και λειτουργικά στην επικοινωνία οδηγού και αυτοκινήτου. Το βασικό στοιχείο είναι η κορυφαία σε απόκριση οθόνη αφής MMI, στο άνω μέρος της κονσόλας. 

Με εμφάνιση black-panel όταν απενεργοποιείται γίνεται σχεδόν αόρατη πάνω στη μαύρη επιφάνεια που την περιβάλλει. Όλα τα στοιχεία είναι αλληλένδετα μεταξύ τους, από την επίπεδη λωρίδα εξαερισμού μέχρι την φαρδιά κονσόλα στο κεντρικό τούνελ που φιλοξενεί τον επιλογέα του κιβωτίου tiptronic.

Στο σκοτάδι, το προαιρετικό σύνολο φωτισμού δημιουργεί μία μοναδική ατμόσφαιρα στο εσωτερικό και παρέχει οπίσθιο φωτισμό για το τρισδιάστατο λέιζερ quattro σήμα πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού – ένα χαρακτηριστικό στοιχείο για την αγάπη της Audi στην λεπτομέρεια.

Ανάμεσα στην πληθώρα επιλογών συμπεριλαμβάνονται τα εξατομικευμένα περιγράμματα στα καθίσματα με λειτουργία μασάζ και αερισμού, ο αυτόματος κλιματισμός τεσσάρων ζωνών και το πακέτο ποιότητας αέρα για βέλτιστες συνθήκες παραμονής στην καμπίνα. 

Χάρη στην εξελιγμένη λειτουργία αφής MMI του νέου Audi Q8, σχεδόν κάθε λειτουργία μπορεί να ρυθμιστεί από τις δύο μεγάλες οθόνες. Η πάνω, με διαγώνιο 10,1 ιντσών, χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του συστήματος πολυμέσων και του συστήματος πλοήγησης. Ο οδηγός έχει στην διάθεσή του μία ακόμη οθόνη 8,6 ιντσών που βρίσκεται πιο χαμηλά για το σύστημα κλιματισμού, τις λειτουργίες άνεσης και την εισαγωγή κειμένου, με το τελευταίο να εκτελείται την ίδια στιγμή που ο ο δηγός ξεκουράζει τον καρπό του στον τέλειο εργονομικά επιλογέα κίνησης. 

Η λειτουργία είναι γρήγορη και απλή: ένα απτικό και ακουστικό κλικ επιβεβαιώνει πότε έχει ενεργοποιηθεί με το δάχτυλο μία λειτουργία. Επιπρόσθετα, ο φυσικός φωνητικός έλεγχος μετατρέπει το Audi Q8 σε έναν συνεπιβάτη υψηλής νοημοσύνης.

Οι οδηγοί μπορούν να δώσουν ελεύθερα τις φωνητικές τους εντολές αφού το σύστημα μπορεί να κατανοήσει φράσεις όπως «I am hungry» (= πεινάω) και άμεσα να αναζητήσει και να προτείνει τα πλησιέστερα εστιατόρια. 

Τα όργανα απεικονίζονται στο πλήρως ψηφιακό Audi virtual cockpit. Η υψηλής ανάλυσης οθόνη των 12,3 ιντσών προσφέρει εναλλαγές σε δύο θεματικές ενότητες μέσω του πολύ-λειτουργικού τιμονιού. Υπάρχει και μια προαιρετική εκδοχή με μία πρόσθετη σπορ ενότητα. Το head-up display μπορεί να προβάλλει στο παρμπρίζ σημαντικές πληροφορίες και λεπτομέρειες,  μεταξύ αυτών και οδηγίες σχετικές με το σύστημα πλοήγησης.

Το Audi Q8 είναι διαθέσιμο και με την κορυφαία εκδοχή του συστήματος πολυμέσων με το MMI navigation plus. Αυτό περιλαμβάνει την υπηρεσία μεταφοράς δεδομένων Audi connect με το τεχνολογίς 4G/4G+ (LTE), με Wi-Fi hotspot. Το σύστημα πλοήγησης αναγνωρίζει τις προτιμήσεις του οδηγού βάσει προηγούμενων διαδρομών και ως εκ τούτου μπορεί να κάνει στοχευμένες, «έξυπνες» προτάσεις.

Οι online υπηρεσίες από το Audi connect προσδίδουν μία προγνωστική λειτουργία στον υπολογισμό μίας διαδρομής. Με αυτό τον τρόπο οι δύο υπηρεσίες Car-to-X για ανάγνωση πινακίδων κυκλοφορίας και πληροφόρηση για επικίνδυνες καταστάσεις, επωφελούνται από την παρουσία άλλων αντίστοιχων μοντέλων Audi στην ευρύτερη περιοχή.

To προαιρετικό κλειδί του Audi connect επιτρέπει στον οδηγό να κλειδώσει/ξεκλειδώσει το αυτοκίνητό του και να ενεργοποιήσει τον κινητήρα από απόσταση, χρησιμοποιώντας ένα συμβατό smartphone που «τρέχει» σε Android. Ατομικά προφίλ χρηστών επιτρέπουν περισσότερες από 400 προτιμώμενες ρυθμίσεις για πολλούς οδηγούς. Με την εφαρμογή myAudi οι οδηγοί μπορούν επίσης να μεταφέρουν ειδικούς προορισμούς στο σύστημα πλοήγησης, να κάνουν streaming σε μουσική ή να μεταφέρουν το ημερολόγιο από το smartphone στο MMI.

Το Audi Q8 αποτελεί σημείο αναφοράς όσον αφορά στην ποιότητα ήχου και τη συνδεσιμότητα χάρη στο Audi phone box και την ταχύτερη και ποιοτικότερη πραγματοποίηση κλήσεων μέσω 4G/4G+ (LTE) Το ίδιο ισχύει για το προηγμένο ηχοσύνολο της Bang & Olufsen που παρέχει έναν συναρπαστικό 3D ήχο που απλώνεται και στις πέντε θέσεις, ακριβώς σαν να ηχογραφήθηκε σε μέγαρο μουσικής.

Είτε στην κίνηση στην πόλη, είτε στον αυτοκινητόδρομο, το Audi Q8 υποστηρίζει και υποβοηθά τον οδηγό σε πολλές περιπτώσεις. Μεταξύ αυτών των συστημάτων ανήκει το ενεργητικό cruise assist, το efficiency assist, η υποβοήθηση διασταύρωσης, η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, η προειδοποίηση προσέγγισης σε κράσπεδο και οι κάμερες για απεικόνιση 360⁰.

Ένα από τα highlight έχει να κάνει με τον απομακρυσμένο έλεγχο στάθμευσης σε γκαράζ (διαθέσιμο σύστημα από τις αρχές 2019), τόσο για την είσοδο όσο και για την έξοδο του αυτοκινήτου. Ο οδηγός που βρίσκεται έξω από το αυτοκίνητο μπορεί να ελέγξει την κίνηση και την διαδικασία στάθμευσης μέσω της εφαρμογής myAudi στο smartphone του.

Πίσω από όλες αυτές τις τεχνολογίες αιχμής υπάρχει μία κεντρική μονάδα υποστήριξης του οδηγού, η οποία συνεχώς υπολογίζει και αναλύει ένα διαφορικό μοντέλο του χώρου που περιβάλλει το αυτοκίνητο και τον οδηγό. Για τη λειτουργία της, η μονάδα  αυτή χρησιμοποιεί – ανάλογα με τις απαιτήσεις – ένα σύνολο από έως και πέντε ραντάρ, έξι κάμερες, δώδεκα αισθητήρες υπερήχων και ένα σαρωτή λέιζερ.

Info/Photo: Audi

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Ford Ranger Raptor. Bad ass με καρότσα

«Η εμπειρία με το Ford Ranger Raptor ήταν ικανή να σε κάνει να βλέπεις ένα pick-up ως κύριο αυτοκίνητο. Αδρεναλίνη με καρότσα. Δεν σου τυχαίνει και κάθε μέρα»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»