Οι τελευταίες πληροφορίες είναι σαφείς. Το Audi R8 δεν θα φορέσει ούτε V6 κινητήρα αλλά και δεν θα ξαναπαραχθεί όπως το γνωρίσαμε τα τελευταία δώδεκα χρόνια
Τρία χρόνια πριν από σήμερα, κάπου στο 2015, όταν διέρρευσε στον Τύπο ένα πλάνο με το χρονοδιάγραμμα της Audi (βλ. παρακάτω φωτό) για τα επόμενα χρόνια, εμφανιζόταν πως το Audi R8 θα εφοδιαζόταν το 2018 με έναν 6κύλινδρο κινητήρα. Είδατε κάτι τέτοιο φέτος; Όχι, ε; Ούτε εμείς.
Σήμερα, ωστόσο, αυτό που φαίνεται να είναι κάτι παραπάνω από πιθανό είναι πως το Audi R8 θα συνεχίσει την καριέρα του μόνο με 10κύλινδρο σύνολο πίσω απ’ τη θέση του οδηγού.
Σύμφωνα με δήλωση του project manager του αυτοκινήτου, Bjorn Friedrich, το V6 μοτέρ (που τοποθετείται ήδη στα Audi RS4 και Porsche Panamera) δεν θα τοποθετηθεί σε αυτή την γενιά του Audi R8 και ο ατμοσφαιρικός V10 θα παραμείνει το μόνο μοτέρ με το οποίο θα είναι διαθέσιμο.
Αυτό είναι πολύ καλά νέα για όποιον λατρεύει αυτόν τον πραγματικά εξαιρετικό κινητήρα που, από την σύντομη επαφή που θυμάμαι οδηγώντας το μια μέρα στον άγιο Μερκούριο, είναι ένα από τα καλύτερα σύνολα που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην παγκόσμια πιάτσα των supercars.
Από την άλλη, ωστόσο, το χρονοδιάγραμμα που τότε είχε εμφανιστεί, το 2015, έχει και μια άλλη σημασία. Ότι,ως φαίνεται, δεν θα υπάρξει άλλη γενιά Audi R8 όπως την ξέρουμε σήμερα.
Το γκρουπ έχει μπει βαθιά σε μια φάση αναδιάρθρωσης του προϋπολογισμού του και η τρέχουσα γενιά του Audi R8 θα είναι και η τελευταία χωρίς να προβλέπεται ανάλογος αντικαταστάτης. Αν ξαναβγεί, με το ίδιο ή άλλο όνομα, θα είναι πάντως ένα τελείως διαφορετικό αυτοκίνητο. Υβριδικό, plug-in, whatever. Σίγουρα, όμως, όχι όπως το ξέρουμε
Το τρέχον Audi R8, όπως και η πρώτη γενιά τού 2006, θα παραμείνει, ως το ξεκάθαρα σπορ αυτοκίνητο που έβαλε για τα καλά την Audi στον χώρο των supercars.
Η εμπειρία, κάποτε στο Nürburgring στη δημοσιογραφική παρουσίαση, ήταν ιδιαίτερη και ενδεικτική του πόσο σοβαρά είχε πάρει η Audi την εμπλοκή της στο «χώρο» αλλά και την αξιοποίηση της εξαγοράς της Lamborghini.
Το Audi R8 το λατρεύουμε έτσι όπως είναι. Με το V10 στην πλάτη του οδηγού. Ας το χαίρονται όσοι ήδη το έχουν, ανεξαρτήτως γενιάς, και ακόμα καλύτερα, ας το κρατήσουν έτσι.
Δυνατό και ταυτόχρονα φιλικό στο όριο, ποιοτικό και ταυτόχρονα εξωτικό με έναν ατμοσφαιρικό-κόσμημα που σε λίγα χρόνια από σήμερα θα τον κοιτάμε από απόσταση με ρομαντισμό.
Photo: Audi
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.