Audi RS3. Η εποχή του εξωφρενικά γρήγορου hatchback

Post date:

Author:

Category:

Audi RS3

 

Ανταγωνίζονται τα supercars, χωρούν οικογένεια, αγγίζουν τα όρια του εξωπραγματικά γρήγορου. Πού οδεύομεν, κύριοι;

Μας αρέσουν στο 4D τα δυνατά hatchbacks. Kαι σε ποιον δεν αρέσει να έχει ένα διακριτικό, πρακτικό, καθημερινό αυτοκίνητο που δεν γίνεται κοινωνικός στόχος και την ίδια στιγμή μπορεί να »εκτελεί» υπεραυτοκίνητα σε στριφτερές διαδρομές;

 

 Διαβάζοντας για το νέο Audi RS3, και ακόμα περισσότερο για το »περιποιημένο» διά χειρός του γνωστού οίκου βελτιώσεων ΑΒΤ που αποδίδει κάποιους 500 ίππους και έχει 58 kgm ροπής, έπιασα τον εαυτό μου να αναρωτιέται: μέχρι πού θα φτάσει η δύναμη; Πόσο θα κατέβουν τα δευτερόλεπτα; Ή, αν θέλετε, πόση πραγματικά ανάγκη έχουμε να »κατέβουν» κι άλλο, κι άλλο, κι άλλο;

 

Το ερώτημα είναι, φυσικά, θεωρητικό καθώς οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν αυτοεξωθηθεί σε ένα ανελέητο κυνήγι επιδόσεων ακόμα και για καθημερινά αυτοκίνητα.

Με αυτές, τις επιδόσεις και την ισχύ, απολαμβάνουν πηχαίους τίτλους στον ειδικό Τύπο, με αυτές επιλέγει ένα σημαντικό τμήμα του αγοραστικού κοινού των δυνατών hatchback, έτσι γράφονται οι χρόνοι στο Nordschleife. Και τι έγινε αν δεν πατήσεις ποτέ στη ζωή σου εκεί; Σημασία έχει να ξέρεις πως κατέχεις το »όπλο».

Και πού είναι το πρόβλημα, θα αναρωτηθεί κάποιος. Η φυσική τάση των πραγμάτων είναι να γίνοται ταχύτερα, ικανότερα – η εξελικτική παντού. Ναι, φυσικά, δεν είναι »πρόβλημα». Ή μάλλον, μπορεί να είναι τέτοιο αν αναλογιστεί κάποιος το αν ο μέσος οδηγός έχει εξελιχθεί, έστω σε ένα ποσοστό αντίστοιχο, με το εξωφρενικά γρήγορο hatchback πoυ οδηγεί. Το οποίο το οδηγεί, όχι επειδή έχει την ικανότητα, αλλά επειδή έχει το χρήμα.

 

Πάμε στο άλλο άκρο τώρα. Οδηγώντας την περασμένη εβδομάδα ένα απλό, σεμνό, ούλτρα διακριτικό Skoda Rapid 1.5 TDI, βρέθηκα να εξαντλώ, σχεδόν, τα όριά του. Αυτό, θα μου πείτε δεν είναι και τόσο δύσκολο αν έχεις στα χέρια σου ένα αυτοκίνητο με μόλις 116 ίππους. Ναι, δεν είναι. 

 

Ακόμα, όμως, και με αυτό το Skoda (δεν έκανε τσικ, οι 15άρηδες τροχοί απορροφούσαν κάθε κακοτεχνία του δρόμου και το μοτέρ ήταν εύρωστο με ένα σχετικά μπάσο ήχο όταν πίεζες που δεν σου θύμιζε το »πετρέλαιο») μπορείς να κινηθείς πραγματικά γρήγορα. Το εννοώ το »πραγματικά».

 Διακτριτικό και »αθόρυβο» κοινωνικά, με 250 Nm ροπής από τις 1,500 rpm, 0-100 σε 9.8», τελική 198 km/h, ρεαλιστική κατανάλωση στα 4.3 lt/100 km. Από €16.500 

Το πιστεύω ακράδαντα. Το 90% των Ελλήνων, τουλάχιστον, οδηγών δεν μπορεί να »αρμέξει» τελείως ένα Rapid. Ναι, τόσο πολύ έχουν εξελιχθεί τα πλαίσια, οι αναρτήσεις, τα λάστιχα και ό,τι άλλο βοηθά ένα καθημερινό αυτοκίνητο να μένει πεισματικά στο δρόμο. Εκτός αν είσαι ηλίθιος ή αυτόχειρας. Ε, φανταστείτε πόσο ακόμα μικρότερο είναι το ποσοστό όσων θα μπορούν να »αρμέξουν» ένα RS3. Και, προφανώς, δεν εννοώ για κόντρες στην ευθεία…

 

Το Skoda ανήκει σε μια εταιρεία που εκτιμώ πολύ για το ξεκάθαρο προφίλ της, για τα οφέλη της από το να παίρνει το hardware του group σε φτηνότερο αλλά καθ’ όλα αποδεκτό φινίρισμα και την ικανότητά τού να απευθύνεται σε ακομπλεξάριστους ανθρώπους που δεν κολλάνε σε σήματα και κοινωνικά κλισέ. Το RS3 είναι άλλη περίπτωση – έστω και αν ανήκει στην ίδια οικογένεια.

 

Δεν ξέρω πού οδεύουμε. Σε κάτω από 4» για τα 0-100 στο επόμενο RS3; Α, ναι. Δεν σας το είπα. Το RS3 με το tunung του ABT καλύπτει τα συγκεκριμένα χιλιόμετρα σε μόλις 3.7′. Ναι, σωστά διαβάσατε. Τρία κόμα επτά. Ποια Ferrari, ποια »Lambo» θα αναμετρηθεί μαζί του σε ένα βρεγμένο κατέβασμα Ωρωπού; 

 

Οπότε το ερώτημα του προλόγου (το »πού πάμε») ισχύει και για αντίστοιχες κατασκευές του RS3. Ξέρω, όμως, πως όσο μεγαλώνει η απόσταση ανάμεσα στο πόσο ικανός οδηγός είσαι και στο πόσο ικανό είναι το μηχάνημά σου, τόσο μεγαλύτερη άβυσσος σε χωρίζει από αυτό που λέγεται πραγματική οδήγηση. Και ο Θεός βοηθός.

Photo: ABT 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος έχει περισσότερες από δύο δεκαετίες στο χώρο των Media και του Ειδικού Τύπου (Car Magazine, Top Gear, Esquire, Porsche Magazine, Eurobanker κ.ά.). Τα τελευταία έξι χρόνια «οδηγεί» το 4Drivers με συμμετοχή αρθρογράφων που εκτιμούν την αντικειμενική ενημέρωση, την απόλαυση της οδήγησης και τη δημιουργική ματιά. Ταυτόχρονα, εκδίδει το Best of Cars και άλλες concept εκδόσεις. Οι φήμες λένε πως με τόση κατανάλωση βενζίνης, βαρύνεται για σημαντικό μέρος της τρύπας του όζοντος. Δηλώνει ένοχος.

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»

Έχουμε καύσωνα. Αλλά πόσους βαθμούς έχει μέσα το αυτοκίνητό σου;

Αν δεν έχετε κλειστό γκαράζ, ακόμα και μία απλή ηλιοπροστασία κάνει τη δουλειά της

Υπερβολικά ηδονιστικό. Για το Miami του ’90

Αυτοκίνητα με γωνίες που μπορούσαν να σουβλίσουν αμνοερίφια, bodybuilders, ηδονισμός και ναρκωτικά. Το Miami της δεκαετίας του ’90 ξαναζεί μέσα από τις σελίδες ενός νέου βιβλίου