Big, bad BMW M5. Το σούπερ σεντάν πλαγιολισθαίνει on demand

Post date:

Author:

Category:

Στη σπάνια λίγκα των μεγάλων σεντάν, η BMW M5 ανέκαθεν κατείχε μία εξόχως υψηλή θέση. Αυτές είναι οι προδιαγραφές πολυτελούς αλητείας της ανανεωμένης εκδοχής

Ο V8 συνεχίζει να υπάρχει. Αυτή τη φορά κάτω απ’ το καπό των BMW M5 και M5 Competition, με χωρητικότητα 4,4 λίτρων και απόδοση 600 και 625 ίππων, αντίστοιχα


Για όσους είχαν την τύχη να έχουν έρθει σε επαφή με οποιαδήποτε M5 του παρελθόντος, η εμπειρία ήταν μοναδική. Σπάνια είχες την ευκαιρία να οδηγείς ένα μεγάλο σεντάν που δεν ήταν υποταγμένο στην πολυτέλεια και μόνο

Μέχρι να λάβει χώρα η αλλαγή πλεύσης των Mercedes-AMG, η BMW M5 ήταν ο αυτοκράτορας στην κατηγορία.

Τα αντίστοιχα Audi δεν είχαν ανάλογο fun χαρακτήρα. Και η Porsche Panamera δεν είχε κάνει ακόμη την είσοδό της στην κατηγορία.

Κοινώς, τα M5 έπαιζαν μπάλλα μόνα τους. Και σκόραραν αβασάνιστα.


Oι BMW M5 και Μ5 Competition είδαν την αλλαγή. Κυρίως όσον αφορά την τάση για φαραωνικές ιπποδυνάμεις. Τα 600 και 625 άλογα δεν είναι εύκολη υπόθεση σε μεγάλα αμαξώματα που δεν έχουν σχεδιαστεί by default ως αμιγώς σπορ κατασκευές


Κι όταν λέμε για σπορ κατασκευές εννούμε με χαμηλά κιλά στη ζυγαριά, χαμηλό κέντρο βάρους, ενεργή αεροδυναμική και συμβολικό, έστω, πίσω κάθισμα.

Κάπως έτσι αλλά και για να υπάρχει πιο βατός έλεγχος από περισσότερο κόσμο (σημειώστε αυτό, παρακαλώ), οι BMW M5 έγιναν τετρακίνητες. Για την ακρίβεια, είναι δισυπόστατες. Μετράς τις ικανότητές σου, το περιβάλλον στο οποίο οδηγείς -λίγοι θαρραλέοι θα αποσυμπλέξουν το μπροστινό διαφορικό σε δρόμο- και αποφασίζεις.


Αν η κίνηση είναι σωστή; Ναι, είναι. Επειδή δεν στερείσαι κάτι, αν θες. Αν δεν θες, εξακολουθείς να έχεις ένα συγκλονιστικά γρήγορο σεντάν για οικογένεια και μπαγκάζια με μία επιπλέον δικλείδα ασφαλείας


Τα specs

  • Το οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic διατίθεται στάνταρ, όπως το σύστημα τετρακίνησης M xDrive, το οποίο περιλαμβάνει επιπλέον ρύθμιση 2WD για αμιγή πίσω κίνηση.
  • Με νέα αμορτισέρ από την BMW M8 Gran Coupé και νέες ρυθμίσεις πλαισίου, η BMW M5 Competition προσφέρει βελτιωμένη οδηγησιμότητα και οδική συμπεριφορά στο όριο, σε συνδυασμό με ανώτερη οδηγική άνεση. Η BMW M5 Competition είναι κατά επτά χιλιοστά χαμηλότερη από την BMW M5, ενώ περιλαμβάνει και άλλες μελετημένες ρυθμίσεις στην ανάρτηση και τα ελατήρια. Αυτό το σετάρισμα αξιοποιεί την πρόσθετη ισχύ του αυτοκινήτου και αναδεικνύει όλες τις αρετές του στην αγωνιστική πίστα.
  • Η BMW M5 επιταχύνει από 0 στα 100 km/h, σε μόλις 3,4 δευτερόλεπτα, ενώ ξεπερνά τα 200 km/h, σε 11,1 δεύτερα. Η BMW M5 Competition είναι λίγο πιο γρήγορη, επιταχύνοντας από στάση στα 100 km/h σε 3,3 δευτ. και αγγίζοντας τα 200 km/h σε 10,8 δευτ.
  • Η νέα λειτουργική φιλοσοφία δύο διακοπτών στην κεντρική κονσόλα προέρχεται από την BMW M8. Από το μπουτόν M Mode ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιεί τα προφίλ  ROAD και SPORT. Το μπουτόν Setup τον μεταφέρει απευθείας στο μενού της κεντρικής οθόνης, όπου μπορεί να επιλέγει εξατομικευμένες ρυθμίσεις για το σύστημα κίνησης και το πλαίσιο. Η BMW M5 Competition προσφέρει επίσης TRACK mode, για γνήσια αίσθηση M σε αγωνιστικές πίστες.
  • Νέες φωτεινές λωρίδες σχήματος L που λεπταίνουν προς τη μάσκα προσδίδουν μία δυναμική νότα στη νέα σχεδίαση των προβολέων LED. Η νέα πρόταση lights Shadowline της BMW Individual προσθέτει μία σκούρα πινελιά στα συστήματα προβολέων Adaptive LED Headlights και BMW Laserlight.

Πλαγολισθαίνοντας στην Ισπανία

Η πίστα Ascari, στην Ισπανία, είναι ένα γνώριμο τοπίο για τις BMW M. Εκεί συνηθίζουν οι Βαυαροί να λανσάρουν τα «ειδικά» τους μοντέλα.


Το ίδιο έγινε και με την ανανεωμένη BMW M5. Απ’ όπου, δηλαδή, μπορείτε να πάρετε μία γεύση για το πώς το σούπερ σεντάν καίει λάστιχο. Είπαμε. Κατά βούληση


BMW M5

Info/Photo: bmw.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει