Το BMW M4 CS τοποθετείται μεταξύ του M4 Competition X με XDrive και του περιορισμένης παραγωγής (σε 1.000 αντίτυπα) M4 CSL. Με αυξημένη απόδοση στα 550 PS, 650 Nm από τις 2.750 σ.αλ., μειωμένο βάρος, 0-100 σε 3,4 δ/λ. και μόλις 7 λεπτά και 21 δευτερόλεπτα στο Νορντσλάιφε. Εν προκειμένω με χρώμα λανσαρίσματος αυτό το βαθύ πράσινο που αρχίζει και γίνεται της μοδός. Τιμή δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη ενταύθα. Όμως στο εξωτερικό είναι σημαντικά φθηνότερο από το CSL και μόνο 0,2” πιο αργό
Το BMW M4 CS αποδίδει 20 επιπλέον ίππους σε σχέση με το M4 Competition χωρίς συμβιβασμούς όσον αφορά τη σταθερότητα στην απόδοση ή την αντοχή. Οι προσαρμογές που έγιναν αφορούσαν κυρίως την αύξηση της μέγιστης πίεσης πλήρωσης των δύο mono-scroll υπερσυμπιεστών στα 2,1 bar και κάποιες ειδικές για το μοντέλο αλλαγές στη διαχείριση του κινητήρα
Το αμάξωμα της Σειράς 4 Coupe αποκτά την ενδιάμεση -και πιθανόν πιο ισορροπημένη- εκδοχή του λογοτύπου Μ. Πιο πρακτικό και χρηστικό από το CSL (που, μεταξύ άλλων, έχει εισπράξει ανάμεικτες κριτικές από Evo, Metrcalfe κ.ά.) αλλά και με ένα εμφανές «σκαλοπάτι» αναβάθμισης από το τετρακίνητο M4 Competition
Ο κινητήρας είναι εκπληκτικός, σε κάθε του εκδοχή
Ο εξακύλινδρος εν σειρά με τα δύο turbo, την ευρυθμία, το νεύρο και την απλόχερη απόδοση, τόσο σε ισχύ και σε ροπή, αυτή τη φορά «πατάει» σε ειδικές βάσεις με σκληρότερα ελατήρια.
Οι επιδόσεις είναι αδιαμισβήτητες
Όχι μόνο για το κλασικό 0-100 που στην εποχή των EV έχει κονιορτοποιηθεί αλλά και για άλλες τιμές, αυτές που πολλά ηλεκτρικά δεν μπορούν να ακολουθήσουν.
Ενδεικτικό το 0-200 σε μόλις 11,1 δ/λ. και μία τελική ταχύτητα που προσφέρεται στάνταρ με το M Driver’s Package και περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 302 χλμ/ώ.
Το διαβάσαμε προσεκτικά; «Περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 302 χλμ/ώ.». Όπερ σημαίνει ότι το μοτέρ έχει κι άλλο. Αλλά πού; Και με τόση πολιτική ορθότητα ποιος θα τολμήσει; Μόνο σε καμιά χαοτική ευθεία πίστας. Κι αυτή ποια είναι; Και για πόσο; Τα φιλολογικά ερωτήματα αφήνονται προς ώρας
Γιατί στο BMW M4 CS υπάρχει ήχος (και φως;)
Όπως σημειώνει η BMW «Η παροχή ισχύος συνοδεύεται από ένα συναρπαστικό soundtrack που παράγεται από την διπλή διακλάδωση του συστήματος εξαγωγής, το οποίο διαθέτει ηλεκτρικά ελεγχόμενα πτερύγια, μειωμένου βάρους σιλανσιέ από τιτάνιο και – ως είθισται για μοντέλο M – δύο ζεύγη απολήξεων βαμμένα σε μαύρο ματ χρώμα.«
»Η ακουστική παρουσία του κινητήρα προσαρμόζεται ανάλογα με τη ρύθμιση που έχει επιλεγεί για το σύστημα μετάδοσης κίνησης μέσω του μενού M Setup. Στα προγράμματα SPORT και SPORT+, ο ήχος αποκτά μία ανεπανάληπτη χροιά που θυμίζει αγωνιστικό αυτοκίνητο.«
»Αυτό προσδίδει μία πραγματική ηχητική πανδαισία, ιδιαίτερα στις αλλαγές ταχυτήτων που συνοδεύονται από τον διεγερτικό συγχρονισμό των στροφών του κινητήρα.»
Τι αξίζει να ξέρεις για το νέο BMW M4 CS
- Η ροπή του κινητήρα μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς της BMW M4 CS μέσω ενός οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic με Drivelogic
- Η ισχύς μεταφέρεται στο δρόμο μέσω του συστήματος M xDrive
- Η τροφοδοσία λαδιού του πολύδισκου συμπλέκτη έχει βελτιστοποιηθεί, ώστε το σύστημα τετρακίνησης να λειτουργεί αποτελεσματικά ακόμα και στις απαιτητικές συνθήκες οδήγησης στην πίστα
- To μενού M Setup επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει τη λειτουργία 4WD Sport, που στέλνει ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό ροπής στους πίσω τροχούς. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να απενεργοποιήσουν πλήρως το σύστημα DSC (Dynamic Stability Control) και να ενεργοποιήσουν τη λειτουργία 2WD, στην οποία η ροπή περνά αποκλειστικά στους πίσω τροχούς.
- Η ανεξάρτητη ρύθμιση της κινηματικής των αξόνων και οι ειδικές για το μοντέλο ρυθμίσεις της γωνίας κάμπερ, των αμορτισέρ, των βοηθητικών ελατηρίων και των αντιστρεπτικών δοκών συμβάλουν στη βελτιστοποίηση της ακρίβειας
- To BMW M4 CS εφοδιάζεται στάνταρ με φρένα M Compound σε συνδυασμό με δαγκάνες βαμμένες σε κόκκινο ή μαύρο χρώμα. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα επιλογής κεραμικών φρένων M Carbon, των οποίων οι δαγκάνες διατίθενται σε ματ χρυσαφί ή κόκκινο χρώμα
- Στο βασικό εξοπλισμό της νέας BMW M4 CS περιλαμβάνονται επίσης σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος M (19 ιντσών στον εμπρός άξονα και 20 ιντσών στον πίσω άξονα) σε αποκλειστική σχεδίαση ακτινών σχήματος V με ματ φινίρισμα Gold Bronze ή Black
- Ελαστικά με στάνταρ τα ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 (προαιρετικά: Michelin Pilot Sport Cup 2 R), σε διαστάσεις 275/35 ZR19 (μπροστά) και 285/30 ZR20 (πίσω)
- Προαιρετική μπάρα θόλων Μ μπροστά που μεγιστοποιεί την στρετπική ακαμψία, με βελτιστοποιημένη ως προς το βάρος γεωμετρία που έχει προσαρμοστεί με ακρίβεια -με τη βοήθεια μαθηματικών μοντέλων- στις δυνάμεις που ασκούνται σε διάφορες οδηγικές καταστάσεις
- Μπουτόν Setup για εξατομικευμένη διαμόρφωση του οχήματος, M DriveProfessional με M Drift Analyser και M Laptimer ως στάνταρ
- Η κυρτή οθόνη BMW Curved Display είναι στραμμένη προς τον οδηγό και προβάλλει αποκλειστικές για τα μοντέλα Μ πληροφορίες χωρίς να διασπά την προσοχή του από την οδήγηση. Ο πλήρως ψηφιακός συνδυασμός οθονών περιλαμβάνει μια οθόνη 12,3” πίσω από το τιμόνι και μια οθόνη ελέγχου με διαγώνιο 14,9”.
Εκτεταμένα μέτρα μείωσης του βάρους και χρήση εξαρτημάτων από CFRP
Ελαφριά οροφή από carbon.
Επίσης, το καπό, το εμπρός splitter, οι εισαγωγές αέρα μπροστά, τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών, ο πίσω διαχύτης και η πίσω αεροτομή τύπου Gurney κατασκευάζονται επίσης από αυτό το ελαφρύ, high tech υλικό.
Για λόγους μείωσης του βάρους μέσα στο cockpit, η κεντρική κονσόλα, τα paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι και τα στοιχεία επένδυσης κατασκευάζονται επίσης από CFRP.
Η ειδική έκδοση διατίθεται επίσης στάνταρ με μπάκετ καθίσματα M Carbon, στα οποία χρησιμοποιείται πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) στα δομικά στοιχεία των μαξιλαριών της έδρας και της πλάτης, στα εντυπωσιακά κοψίματα των πλαϊνών στηριγμάτων καθώς και κάτω από τα προσκέφαλα
Επιπρόσθετα, το σύστημα εξαγωγής της νέας BMW M4 CS είναι πάνω από τέσσερα κιλά ελαφρύτερο, χάρη στη χρήση ενός πίσω σιλανσιέ από τιτάνιο.
Συνολικά, τα διάφορα μέτρα που εφαρμόζονται πετυχαίνουν εξοικονόμηση βάρους περίπου 20 κιλών σε σύγκριση με την BMW M4 Competition Coupé με M xDrive.
«Το θέλω τώρα». Υπομονή…
Το νέο BMW M4 CS θα παράγεται μαζί με τις υπόλοιπες εκδόσεις του BMW M4 στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing από τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους.
Τα βιβλία παραγγελιών θα ανοίξουν περί τα τέλη Μαΐου.
Info / Photo: bmw.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.