Η BMW ανακοίνωσε ότι σκέφτεται σοβαρά να σταματήσει την παραγωγή της τεχνολογίας Laser στα φωτιστικά σώματα των premium μοντέλων της
Το BMW i8 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που ταξινομήθηκε με φωτιστικά σώματα Laser. Πλέον κάτι αλλάζει
Το φθινόπωρο του 2014, τα φώτα Laser της BMW γιόρτασαν την παγκόσμια πρεμιέρα τους. Μία τεχνολογία που φαινόταν ότι θα έφερνε επανάσταση στη νυχτερινή οδήγηση αλλά δυστυχώς μετά από μόλις 10 χρόνια υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να βγει στη «σύνταξη»
Η BMW, διά στόματος ενός των κορυφαίων στελεχών της, παραδέχτηκε ότι προς το παρόν δεν σχεδιάζει να τοποθετήσει προβολείς Laser στα μελλοντικά μοντέλα της.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία αποτέλεσε το αντίπαλον δέος για την Audi, η οποία ήθελε με τη σειρά της να εφαρμόσει κάτι ανάλογο στα κορυφαία μοντέλα της.
Ήταν ένας ακήρυχτος «πόλεμος» ανάμεσα στους δύο premium Γερμανούς κατασκευαστές.
Το διακύβευμα ήταν το ποιος θα ήταν ο πρώτος που θα εξόπλιζε τα αυτοκίνητά του με αυτά τα φώτα, που προσέφεραν εμβέλεια μεγάλης σκάλας μέχρι 600 μέτρα – διπλάσια δηλαδή από αυτήν των συμβατικών προβολέων
Όπως έδειξε και η ιστορία, η Audi βγήκε νικήτρια. Ή τουλάχιστον έτσι φάνηκε.
Στη σημαντικότερη έκθεση ηλεκτρονικών ειδών και τεχνολογίας στον κόσμο, τη CES 2014 (διεξάγεται κάθε χρόνο στην πόλη του Λας Βέγκας), η εταιρεία από το Ίνγκολσταντ είχε παρουσιάσει το πρωτότυπο Sport Quattro, εξοπλισμένο με φωτιστικά σώματα Laser.
Μία σύγκριση ανάμεσα στη χαμηλή, μεσαία και μεγάλη «σκάλα» φωτισμού σε ένα BMW i8. Δεξιά το εύρος φωτισμού με τεχνολογία Laser
Για την ακρίβεια, οι προβολείς του Audi Sport quattro Laserlight Concept (όπως ήταν η πλήρης επωνυμία του) ήταν ένας συνδυασμός Matrix LED και Laser στοιχείων με ενεργή δράση σε απόσταση μέχρι και 500 μέτρα.
Στο επίκεντρο αυτών των φώτων βρίσκονται υψηλής απόδοσης μπλε δίοδοι που εκπέμπουν μία ισχυρή δέσμη φωτός.
Αφού διέλθουν μέσα από κίτρινο φώσφορο, παράγουν ένα πολύ έντονο λευκό φως, καταναλώνοντας 30% λιγότερη ενέργεια από τις παραδοσιακές λυχνίες LED. Και όχι μόνο αυτό, αλλά παράγουν και λιγότερη θερμότητα.
Η πρώτη κίνηση είχε γίνει λοιπόν, αλλά η BMW είχε ήδη έτοιμη την απάντησή της. Σε μια κλειστή παρουσίαση παρουσίασε το φουτουριστικό i8 με προβολείς Laser, καθιστώντας το, μάλιστα, το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που εφοδιάστηκε με αυτούς
Διαβάστε τη συνέχεια στο autotypos.gr πατώντας εδώ
Photo: BMW / Audi
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.