«Τα σωστά συστατικά σε ένα πολύ λάθος πακέτο». Αυτός είναι ο τίτλος του έγκυρου βρετανικού evo για τη νέα BWMW X3 M. Τι συμβαίνει;
«Η πρώτη BMW X3 M έχει τον κινητήρα της επόμενης Μ3. Ας ελπίσουμε πως δεν θα κληροδοτήσει τίποτα περισσότερο». Σκληρός υπότιτλος για ένα SUV 510 ίππων πακτωμένο με τεχνολογία;
Για πρώτη φορά μία X3 φοράει το λογότυπο Μ. Όχι το M Performance. Αλλά το σωστό και τιμημένο. Αυτό του M Division. Και είναι παράδοξο πώς, σύμφωνα με το βρετανικό evo, ένα πολύ αξιόλογο σασί, όπως αυτό με τον κωδικό G01, καταλήγει να χαρακτηρίζεται «κακό αυτοκίνητο»
Τα specs και ο κινητήρας των αναμενόμενων Μ3/Μ4
Η BMW X3 M είναι εφοδιασμένη με το μοτέρ που θα δούμε στις νέες Μ3 και Μ4, υπό τον κωδικό S58. Βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στον κινητήρα (Β58) με τον οποίο εξοπλίζεται μια σειρά μοντέλων – από τη Σειρά 3 στην έκδοση M340i μέχρι την Toyota Supra.
Στροφάρει στις 7250 rpm σε σχέση με τις 7000 του B58 και αντί για την twin-scroll τουρμπίνα χρησιμοποιεί δύο τουρμπίνες και χαμηλότερη συμπίεση.
Επίσης, έχουν, γίνει οι αναβαθμίσεις που θεωρούνται σήμερα απαραίτητες κατά το M Division. Οι εποχές, ωστόσο, που μοναδικά μοτέρ εφοδίαζαν αποκλειστικά και μόνο μοντέλα της BMW με το ιερό λογότυπο, φαίνεται πως σιγά-σιγά θα εκλείπουν.
- Διάβασέ το: BMW M. Πώς ξεκίνησαν όλα με το Μαγικό γράμμα
Οι αρχικές εντυπώσεις
Η BMW X3 M τοποθετείται ως αντίπαλος των Porsche Macan Turbo , Alfa Romeo Stelvio, Mercedes GLC 63 AMG. Παρότι ο χαρακτήρας της είναι ανταγωνιστικός, τόσο ως προδιαγραφές όσο και ως εμπορική παρουσία, φαίνεται πως το σύνολο δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες. Τουλάχιστον, όπως τις προσέγγισε το βρετανικό περιοδικό.
Συγκεκριμένα, σχολιάζει πως η BMW X3 M έχει «απογοητευτικό ήχο», πως είναι «λιγότερο άνετη και από το Caterham 310R» και πως «αναπηδά στις έντονες λακούβες με τη βιαιότητα των δύο και πλέον τόνων».
Επίσης, μας κάνει εντύπωση πώς ένα αυτοκίνητο από ένα τμήμα όπως το M Division που έχει αναγάγει την απόσβεση σε τέχνη, καταφέρνει να «είναι απόμακρο και μη διαχειρίσιμο κάθε φορά που πατάς βαθιά το γκάζι και προκαλώντας έντονη υπερστροφή με απρόβλεπτο τρόπο»
Ως γνωστόν, άλλο είναι το μέρος και άλλο είναι το όλον. Μπορεί να έχεις τα σωστά συστατικά αλλά η συνταγή να μην πετυχαίνει. Δεν ισχύει μόνο επί της μαγειρικής. Ισχύει οπουδήποτε πολλά επιμέρους στοιχεία οφείλουν να συνεργαστούν σε μια έννοια που είναι γνωστή στους αυτοκινητικούς κύκλους: Λέγεται «ομοιογένεια». Κάτι, που για τους βρετανούς τουλάχιστον, φαίνεται να ΄χει χαθεί απ΄τον τελικό στόχο του αυτοκινήτου.
- Διάβασέ το: Πόσο αξίζει σήμερα μία BMW M3 CSL;
Μα τόσο, λοιπόν, αρνητική κριτική ώστε να ξεκινάς την γνωριμία με τη φράση πως «σίγουρα έχετε ακούσει πως δεν υπάρχουν σήμερα κακά αυτοκίνητα αλλά η BMW X3 Μ είναι η αντίκρουση»;
Μπορείτε να διαβάσετε όλη το σχετικό άρθρο και να κρίνετε κατά βούληση. Με την ευκαιρία, αυτό είναι και το επίσημο βίντεο.
Photo: bmw.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.