Δόξα, πτώση, δόξα. Για τη Brabham BT62

Post date:

Author:

Category:

Ένα από τα πιο ιστορικά ονόματα στο motorsport, αυτό του Jack Brabham, επέστρεψε ξανά στο πρσκήνιο με ένα supercar και πολλές αγωνιστικές ελπίδες. Εις το όνομα του πατρός 

Η Brabham BT62 εκφράζει την αναβίωση ενός ιστορικού ονόματος. Εστιασμένο, πισταδόρικο υπεραυτοκίνητο


Το 1992, στο Grand Prix της Ουγγαρίας, όταν ο Damon Hill είδε την καρό σημαία, σηματοδοτήθηκε το τέλος του δρόμου για τη Brabham

Μία από τις πιο σημαντικές ομάδες του motorsport, η υλοποίηση ενός σπουδαίου οδηγού και κατασκευαστή, του Jack Brabham, ολοκλήρωνε την μεγάλη της, ιστορική πορεία στις πίστες

- Διαφήμιση-

Για όποιον παρακολουθούσε τους αγώνες, εκεί στη δεκαετία του ’80 και στις αρχές του ’90, το όνομα αυτό, ”Brabham”, σήμαινε πολλά

Είχε στο βιογραφικό του 2 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών και 4 Πρωταθλήματα Οδηγών στο μαγικό κόσμο της Formula 1.

Οι δυσκολίες

Όμως, όπως συμβαίνει συνήθως, είναι η οικονομική ρευστότητα που καθορίζει τη συνέχεια των πραγμάτων. Και στη Brabham είχε αρχίσει να λιγοστεύει δραματικά.

Μπορεί να έγινε μια προσπάθεια να «αναστηλωθεί» η κατάσταση την επόμενη χρονιά, το 1993, αλλά και πάλι χωρίς αποτέλεσμα.

Έπρεπε να περάσει περισσότερο από μια δεκαετία, το 2006, όταν ο γιος του ιδρυτή της εταιρείας, ο David Brabham, αποφάσισε να αποκαταστήσει την κληρονομιά του πατέρα του. Το πρόβλημα που αρχικά αντιμετώπισε ήταν πως υπήρχαν και άλλοι οι οποίοι διεκδικούσαντη χρήση του επίζηλου ονόματος

Brabham BT62

Η νομική χρήση του ονόματος

Πέρασαν αλλά οκτώ χρόνια, μέχρι το 2014 (χρονιά κατά την οποία πέθανε ο πατέρας του, Jack Brabham, στα ογδόντα οκτώ του χρόνια), όταν τελικά ο David εξασφάλισε τη νομική χρήση του ονόματός του.

Ήταν το εφαλτήριο ώστε η αυστραλιανή Brabham Automotive να ξανασταθεί στα πόδια της.


Ο πρώτος καρπός είναι το νέο supercar με τον κωδικό ΒΤ62. Απόδοση περί τους 700 ίππους, από ένα δικής της κατασκευής V8, με χωρητικότητα 5.4 lt, κάποια 1.200 kg αρνητικής άντωσης και μόλις 972 kg

Η εμφάνιση της BT62 έγινε στο περυσινό Festival of Speed, στο Goodwood. Απ’ όπου και το βίντεο


Προς τιμήν του πρώτου αγώνα του Jack Brabham, 70 χρόνια πριν, η BT62 κατασκευάστηκε σε μόλις 70 κομμάτια, με τιμή 1 εκατομμύριο λίρες. Κάποια 1,1 εκατομμύρια ευρώ. 

Ο γιος του μεγάλου Jack Brabham δηλώνει ότι ο πατέρας του είχε μια απίστευτη αποφασιστικότητα να πετύχει και, όπως και εκείνος, διατηρεί κι αυτός το ίδιο χαρακτηριστικό. Δουλεύοντας ασταμάτητα πάνω στο πρώτο υπεραυτοκίνητο της εταιρείας.

Μεσούντως του κορωνοϊού

Η επίσημη ενημέρωση λέει πως στα τέλη Μαΐου έγινε και η πρώτη παράδοση μίας BT62 Competition για να συμμετέχει στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Αντοχής.

Αποδίδει 700 ίππους από τον ατμοσφαιρικό V8 και μεταδίδει την ισχύ μέσω ενός σειριακού κιβωτίου 6 σχέσεων. Διεκδικεί, επίσης, τον τίτλο του πιο αποτελεσματικού συστήματος πέδησης – χωρίς περισσότερες πληροφορίες, πέραν του ανθρακονημάτινου υλικού.

Δηλώνει επίσης πως θα συνεχίσει να παράγει εκδόσεις δρόμου και πίστας σε μια συνολική προσπάθεια επιστροφής στη διεθνή σκηνή. Αυτή είναι η εικόνα από μέσα. Πολεμικόν φουλ.


Ferrari SF90 Stradale

Photo: brabhamautomotive.com

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει