Τα 40 χρόνια του Ford Fiesta

Post date:

Author:

Category:

 

Έκανες πολύ δρόμο, μωρό μου.

- Διαφήμιση-

 

Από το 1976 που πέρασε για πρώτη φορά τη γραμμή παραγωγής, περισσότερα από 17 εκατομμύρια Ford Fiesta έχουν πουληθεί σε όλο τον κόσμο.

Η Ford σηματοδοτεί αυτή τη ξεχωριστή επέτειο τιμώντας ένα αυτοκίνητο το οποίο είναι best-seller στην Ευρώπη τα τέσσερα τελευταία συναπτά έτη και το ίδιο ‘’φρέσκο’’ και πρωτοποριακό τώρα, όπως τότε που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά.

Και μετά, ξεσκόνισε τα αρχεία της και βρήκε τις ωραίες φωτό που βλέπετε.

 

Το Fiesta ξεκίνησε σαν ένα μυστικό project με τον κωδικό ”Bobcat”.

Kαι μετά, βαφτίστηκε ”Fiesta”. Που στα ισπανικά σημαίνει γιορτή. Το λέμε και στα ελληνικά. Το εικονιζόμενο XR2 ήταν και παραμένει cult.

Τότε κόστιζε 1,856 λίρες (κάποια €2,142 με σημερινές ισοτιμίες) και μπορούσες να ”γεμίσεις” το ρεζερβουάρ του με 5,78 λίρες (€6,67).

Στο κινηματογραφικό σετ της ταινίας ”Η κατάσκοπος που με αγάπησε” με τον Τζεϊμσποντικό Roger Moore και την ωραιοτάτη Barbara Bach. Αν ήσουν εφηβεία το ’77, δύσκολα να μην την είχες δει. Την ταινία…

Πάει και στα χιόνια. Μικρό βάρος, FWD, αλυσίδες και outfit διαχρονικής Αράχωβας.

Το ραδιοκασετόφωνο ήταν state of the art στις αρχές των ’80s. Τώρα, σε ένα σύγχρονο Fiesta το συγχρονίζεις με το κινητό σου σε λίγα δευτερόλεπτα. 

Μέχρι και Ford Fiesta Ladies’ Cup είχε οργανωθεί. Σπορ και θέαμα σε ένα διαφορετικό, αγωνιστικά και επικοινωνιακά, event.

Το XR2i ακολούθησε στα χνάρια του επιθετικού hothatch. Προτιμούμε το αρχικό.

Σαράντα χρόνια στην παραγωγή, 17 εκατομμύρια πωλήσεις. Και συνεχίζονται. Ό,τι πουλάει, ζει.

Το Fiesta ST200 έχει, πλέον, τελική ταχύτητα 230 km/h. Το πρώτο Fiesta μόλις 136 km/h. Η εξέλιξη του είδους σε ένα απ΄τα πιο εστιασμένα pocket rocket.

 

* Στην κεντρική φωτό ένα Fiesta δοκιμάζει την αιωνίως γοητευτική πλαγιολίσθηση ως πρόδρομος των SUV.

 

Info/Photo: Ford

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει