Η ανάγκη για κέρδος αναβάλλει τα ωραία πράγματα
Είναι αξιοθαύμαστο το πώς ένα αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε το 1999 εξακολουθεί, δεκαεπτά χρόνια αργότερα, να γοητεύει ακόμα τους petrolhead. Η απάντηση έχει να κάνει, προφανώς, τόσο με το γεγονός ότι το S2000 είναι ένα ξεκάθαρο στον προανατολισμό του αυτοκίνητο αλλά και ένα σχήμα που δεν έχει χάσει κάτι από την αισθητική του επικαιρότητα.
Είναι καιρός τώρα που οι ιθύνοντες το ”παλεύουν” αναφορικά με τον αντικαταστάτη του. Ψίθυροι έρχονται από δεξιά κι αριστερά, η ”μαργαρίτα” μαδιέται συστηματικά και όλοι όσοι ενδιαφέρονται για την εξέλιξη εστιασμένων αυτοκινήτων θα ήθελαν να δουν, ειδικά από μια εταιρεία που σεβόμαστε στο 4Drivers όπως η Honda, τον αντικαταστάτη.
Η τελευταία αναφορά πάντως που έρχεται απ΄τα υψηλά κλιμάκια της εταιρείας απογοητεύει. Όπως διαβάζουμε στο βρετανικό Autocar o επικεφαλής πωλήσεων Ευρώπης, Jean-Marc Streng, δήλωσε το επίμαχο: ”δεν είναι αυτή τη στιγμή προτεραιότητά μας, δεν υπάρχει η δεδομένη αγορά με όρους κερδοφορίας και είναι πολύ δύσκολο να είσαι επιτυχημένος σε σπορ αυτοκίνητα”.
Όπως είναι αντιληπτό, η δήλωση διχάζει. Κι αυτό γιατί προφανώς το S2K δεν είναι ένα μοντέλο-παραλλαγή εντός γκάμας, ένα Type R για παράδειγμα, του οποίου η βασική δομή ή εξέλιξη έχει υποστηριχτεί από μικρότερες εκδόσεις. Απ’ την άλλη, σαφώς και τα σπορ αυτοκίνητα, αν είναι σωστά ενταγμένα εντός γκάμας, αφήνουν χρήμα ενώ λειτουργούν και ως image boosting για την εικόνα της εταιρείας.
Η ουσία είναι ότι έτσι η Honda αφήνει ένα σημαντικό κενό προς εκμετάλλευση από άλλους κατασκευαστές. Μπορεί, για παράδειγμα, να μην έχει καμία σχέση η Fiat με τη Honda, αλλά το 124 Spider, που βασίστηκε στο Mazda MX-5, έρχεται και κερδίζει το όποιο μερίδιο αγοράς της αναλογεί. Το ίδιο επιχειρούν και άλλοι.
Τα νούμερα είναι αμείλικτα και δεν κρύβω πως ίσως η Honda άφησε να περάσει καιρός χωρίς να δώσει την αναγκαία σκυτάλη σε ένα τόσο ιδιαίτερο driver’s car όπως το S2Κ. Το κέρδος είναι απαραίτητο αλλά ίσως να χάθηκε πολύτιμος χρόνος και το νέο κοινό να αποστασιοποιείται ακόμα περισσότερο απ’ την ιδέα ενός άξιου διαδόχου.
Photo: Honda
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.