Η Porsche ανακοίνωσε πως διαθέτει τις νέες Carrera S και 4S με χειροκίνητο 7άρι κιβώτιο. Που συνδυάζεται με ένα ενδιαφέρον ιδιαίτερα οδηγοκεντρικό πακέτο. Και με μπλοκέ. Λαμπρά. Ποιοι θα είναι αυτοί που θα το τολμήσουν;

Όταν έχεις στη γκάμα σου ένα τόσο ολιστικά εξελιγμένο κιβώτιο σαν το PDK, και δη σ’ ένα ήδη ακριβό αυτοκίνητο, μάλλον απαιτείται γενναιότητα για να προτιμήσεις το χειροκίνητο 7άρι. Έστω κι αν διατίθεται χωρίς την αντίστοιχη ή όποια επιβάρυνση του διπλού συμπλέκτη
Κατ’ αρχήν να καταθέσω τα εύσημα στην Porsche που, σε μια εποχή που το χειροκίνητο κιβώτιο πνέει τα λοίσθια, επιμένει στην παραγωγή του
Όπως και στην προηγούμενη γενιά των Carrera S (991), το χειροκίνητο 7άρι είναι διαθέσιμο ως επιλογή για όποιον θέλει την πιο ανόθευτη, οδηγοκεντρική προσέγγιση. Έστω κι αν είναι πιο αργό σε χρόνους.
Η Porsche λέει πως το 7άρι «συνδυάζεται πάντα» με επιπλέον στοιχεία τα οποία, αν δεν απατώμαι, θα επιβαρύνονταν με επιπλέον χρέωση. Συγκεκριμένα, λοιπόν.
Το οδηγοκεντρικό πακέτο με το οποίο συνδυάζεται το χειροκίνητο 7άρι
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση από την Porsche Hellas, «το νέο κιβώτιο, που μειώνει και κατά 45 κιλά το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου, συνδυάζει, όλες τις λειτουργίες και τα χαρακτηριστικά του αυτόματου, με την προσθήκη βέβαια του πεντάλ του συμπλέκτη».

Ο οδηγός που θα επιλέξει την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο, έχει στην διάθεσή του το πακέτο Sport Chrono, το σύστημα Porsche Torque Vectoring (PTV), μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, και φυσικά τις επιλογές μέσω του Sport Chrono, Normal, Sport, Sport Plus, Wet και Individual
Και όχι μόνον αυτά
Επιπλέον, περιλαμβάνεται αυτόματο rev-match. Όπερ σημαίνει πως την ώρα της αλλαγής σχέσης ο κινητήρας ανεβάζει στιγμιαία στροφές. Για όσους βαριούνται το κλασικό μύτη-τακούνι. Θα ακούγεται ωραία, πάντως.
Τέλος, το χειροκίνητο 7άρι συνδυάζεται με το σύστημα μέτρησης της πίεσης αέρα των ελαστικών ενώ περιλαμβάνει και τον έλεγχο θερμοκρασίας των ελαστικών. Πολύ χρήσιμο το τελευταίο αφού προειδοποιεί με ενδείξεις στον πίνακα οργάνων όταν τα ελαστικά είναι κρύα, άρα με μειωμένη πρόσφυση.
Τελευταίο σχόλιο έχει να κάνει και με τον τίτλο. Με ένα ποσοστό αγοραστών που επιλέγουν Porsche να επιλέγει σε συντριπτικό ποσοστό (μάλλον πέραν του 90%) το PDK, μένει να φανεί πόσους enthusiasts θα προσελκύσει το χειροκίνητο 7άρι.

Όχι μόνο ως επιλογή αλλά και ως επίδραση στη μεταπωλητική ισχύ. Θα δείξει. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το πακέτο δείχνει σωστά τοποθετημένο. Λιγότερο βάρος, όχι έξτρα κόστος, εμπλοκή του οδηγού. Αλλά και διαφορετικότητα στην κίνηση του χεριού. Αυτή η μακριά 7η σχέση δεν είναι και ό,τι πιο συνηθισμένο όταν κουμπώνεις το λεβιέ

Info/Photo: Porsche Hellas
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.