Αγγελία που χαζεύουμε: Clio V6 στην Αθήνα

Post date:

Author:

Category:

 

Γνήσιο, πρησμένο στα αναβολικά και με μόλις 4.520 km στο οδόμετρο. Πωλείται επιπλωμένο. 

 Αυτή τη φορά, είπα να αφιερώσουμε λίγο περισσότερο χώρο για μια αγγελία που, κατά τη συνήθεια ημών, χαζεύουμε κάθε εβδομάδα. Κι αυτό, γιατί πολύ σπάνια συναντάς ένα απ’ τα πιο μυθικά hot hatch που κυκλοφόρησαν ποτέ.

 

Η απόσταση που χωρίζει ένα απλό Clio II της γενιάς του (Phase 1, από το 2000 μ.Χ.) και που πουλιέται στο πανέρι για κανα δυο χιλιάρικα, σε σχέση με αυτό που βρίσκεται σε γνωστή έκθεση μεταχειρισμένων στα βόρεια προάστια της πόλης, είναι μεγάλη σαν το Grand Canyon. Με δυο κουβέντες, καμία σχέση.

 

Το Clio V6 πέταξε τα πίσω καθίσματα, έβαλε στη θέση τους τον τρίλιτρο V6 της Laguna με ισχύ 230 ίππων (ο οποίος έγινε 255 στο Phase 2 με τα πιο επιθετικά φανάρια), φόρεσε το πιο ακραίο body που κυκλοφόρησε ποτέ, έδωσε το project στην αγωνιστικά έμπειρη TWR και άφησε τον κόσμο των hot hatch να αναρωτιέται για το αν είναι αληθινό ή βγαλμένο από κόμικ, σαν κι αυτά με τους τερατώδεις δικεφάλους και τη cult προσωπικότητα.

 

Μιας και το συζητάμε, δεν μπορώ να μην αναφέρω και το παρασκήνιο απ΄την επίσημη δημοσιογραφική του παρουσίαση στο εξωτερικό, πριν από δεκαέξι συναπτά έτη. Εξ όσων έχω διαβάσει, δεν θυμάμαι να ‘χει γραφτεί πουθενά κι αυτό μου δίνει ένα επιπλέον κίνητρο να το καταθέσω στο 4D που του αρέσει το ”Just Journalism” και ό,τι γίνει.

 

Μόλις είχε επιστρέψει απ’ την αποστολή ο συνάδελφος του Top Gear στο οποίο εργαζόμουν και μας είπε το απίστευτο. Δυο ξένοι δημοσιογράφοι, προφανώς έμπειροι (καθώς κανένα περιοδικό αυτοκινήτου δεν στέλνει ”νουμπάδες”, που λέει κι ο γιος μου, να οδηγήσουν ένα επιθετικό και περίεργο πισωκίνητο), είχαν σκοτωθεί κατά τη δημοσιογραφική παρουσίαση! Δεν γράφτηκε πουθενά τότε, ούτε σε εγχώριο αλλά ούτε και σε διεθνή Τύπο. Ευνόητο.

 

Η συνέχεια του Clio V6, ωστόσο, ήρθε σε διάφορα fora να επιβεβαιώσει τον ευρηματικό, εξ Αμερικής προερχόμενο, χαρακτηρισμό ” widow maker”. Σε απλά ελληνικά, ο όρος αφορά τα αυτοκίνητα που είναι τόσο δύσκολα, απότομα και απρόβλεπτα που αν μια ”καλή” κυρία ήθελε να απαλλαγεί απ’ το σύζυγό της χωρίς καν να βάλει το χεράκι της, τον έπειθε να πάρει ένα τέτοιο. Ή μια 996 GT2. Ή ένα Viper. Ή μια 427 Cobra. Και πάει λέγοντας.

 

Το Clio V6 με ένα κοντό μεταξόνιο, βάρος στον πίσω άξονα είναι ένα δύσκολο αυτοκίνητο. Κάποιοι ιδιοκτήτες που είχαν την τύχη να διαθέτουν τόσο το Phase 1 όσο και το Phase 2, λένε πως ο σωστός τρόπος οδήγησης, πέστε τον και αρτιμελή, προϋποθέτει να έχεις ήδη προσαρμόσει την ταχύτητα όσο είσαι ακόμα στην ευθεία και μετά, στρωτά και τακτοποιημένα, να περάσεις την καμπή. Δεν το ”πετάς” πάνω στη στροφή, όπως θα έκανες μ’ ένα Evo, ένα Focus Rs ή με και με ένα, συνονόματο, Clio RS. Ακούγεται σαν ”slow in-fast out”, θυμίζει κάτι από 911, με τη διαφορά πως το Clio V6 δεν έχει τρία πράγματα της Porsche: μια χαμηλή θέση οδήγησης ώστε να παίρνεις χαμπάρι γρήγορα τι θα συμβεί, κάποιο ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας και μερικές δεκαετίες εξέλιξης στο concept.

 

Μ΄ αυτά και μ΄ αυτά, ξεχάστηκα για την αγγελία που μπορείτε να τη δείτε εδώ.  

 

 

 

 

Είναι μοναδικό ως κεντρομήχανο hot hatch, στα δικά μου μάτια πανέμορφο στα όρια του γκροτέσκ και φαίνεται ”κούτα”. Με ιντριγκάρει λόγω προσωπικότητας. Κι έστω κι αν δεν είναι τόσο γρήγορο όσο υπόσχεται η εμφάνιση (με +300 kg σε σχέση με ένα προσθιοκίνητο 172 Cup δεν ήταν και θεαματικά ταχύτερο, με 0-100 σε 6.7” και γυρολόγιο στο Nuerburgring με το όχι και τόσο εντυπωσιακό 8:49), ο ήχος, το ιδιαίτερο της κατασκευής και η σκιά του widow maker το κάνει ακόμα πιο γοητευτικό.

 

Όπως μάθαμε, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι εισαγωγής και μέσα σε λίγες μόνο ημέρες πουλήθηκε ήδη. Με τιμή; Πέριξ των €80.000…

Photo: Renault / car.gr

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει