Cosworth: oι θερμικοί μας κινητήρες θα υπάρχουν και μετά το 2035

Post date:

Author:

Category:

Με μία νέα δήλωσή του ο CEO της Cosworth, της φημισμένης βρετανικής εταιρείας κινητήρων, ανακοίνωσε πως οι ICE έχουν πολύ μέλλον ακόμη, έστω κι αν ανεβαίνουν στο «επάνω ράφι»

Το κίτρινο καπάκι εκκεντροφόρων με σκαλισμένο το γνωστό ανάγλυφο λογότυπο της Cosworth επάνω στον ατμοσφαιρικό V12 του συγκλονιστικού GMT T50


Το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας και λίγο ακόμη, το 2035, έχει τεθεί ως το χρονικό όριο πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες (ICE / Internal Combustion Engine). Ωστόσο όλο και περισσότεροι κατασκευαστές τείνουν να επενδύουν παράλληλα με τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα και σε θερμικά, ακόμα και σε diesel

Η Cosworth, μία εταιρεία που έχει δεκαετίες πίσω της στην κατασκευή θρυλικών μοτέρ, εξοπλίζοντας από F1 και εξωτικά υπεραυτοκίνητα έως εκδόσεις αυτοκινήτων που αγαπήσαμε, τύπου Ford Escort Cosworth, ανακοίνωσε σήμερα διά στόματος του νέου CEO, Φλόριαν Κάλμεγκερ, πως στοχεύει στη διατήρηση της παραγωγής τέτοιων κινητήριων συνόλων στην «ακριβή κατηγορία».

Για παράδειγμα, το τελειότερο αναλογικό υπεραυτοκίνητο της εποχής μας, το GMA T50 του Γκόρντον Μάρει, φοράει ατμοσφαιρικό μοτέρ της Cosworth.

Ανάλογη συνεργασία διατηρεί η Cosworth με την Aston Martin για το 12κύλινδρο Valkyrie. Πλέον στόχος της εταιρείας είναι να διευρύνει τέτοιου είδους συνέργειες που θα τις επιτρέψουν να διατηρήσει τους θερμικούς της κινητήρες για το «επάνω ράφι» της αγοράς

O νέος CEO της Cosworth, Φλόριαν Κάλμεγκερ, έχει στο βιογραφικό του εμπλοκή στο «χώρο» του σπορ αυτοκινήτου και του motorsport μέσω μιας εταιρικής «ομπρέλας» που λεγόταν ”R-Universe”. Το 2024 θέλει να επεκτείνει την πελατειακή βάση της Cosworth


Ford Escort Cosworth δοκιμή

Και η ηλεκτροκίνηση;

Τα παραπάνω δεν σημαίνουν ότι η ηλεκτροκίνηση δεν θα γίνει το κυρίαρχο ταμπλό όσον αφορά την κατεύθυνση των αυτοκινητοβιομηχανιών για τις προσεχείς δεκαετίες στην Ευρώπη.

Είτε αρέσει είτε όχι τα EV αποτελούν τη νέα νομοτέλεια και είναι τέτοιου βαθμού οι επενδύσεις που το ποτάμι δεν έχει γυρισμό. Άλλο τι θα γίνει, ας πούμε σε καμιά τριακονταετία, και κάνουν τα EV τον κύκλο τους

Εξ ου ακόμα και η προαναφερθείσα Cosworth ταυτόχρονα με ό,τι διαβάσατε στις παραπάνω αράδες, φροντίζει να τοποθετηθεί και σε αυτό το κομμάτι της αγοράς, το ηλεκτρικό.

Ήδη από πέρυσι είχε ανακοινωθεί επισήμως η ικανότητά της να σχεδιάζει καινοτόμες λύσεις για μπαταρίες και ηλεκτρικά οχημάτα ώστε να τροφοδοτήσει τους τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας, της αεροδιαστημικής και της ναυτιλίας.

Μετά δε την εξαγορά της Delta, μιας εταιρείας που ειδικεύεται στην ηλεκτροκίνηση, η Cosworth επιτάχυνε τις δραστηριότητές της στην ανάπτυξη συστημάτων μπαταριών ώστε να συμπληρώσει την πελατειακή της ατζέντα με ηλεκτρικούς κινητήρες.

Photo: GMT / R-Universe


T.50s

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει