Διόδια στην Αθήνα και νέα μέτρα προτείνει ο Μπακογιάννης

Post date:

Author:

Category:

Νέα μέτρα που θα φέρουν μεγάλες αλλαγές στο κέντρο της Αθήνας και στην καθημερινότητα των πολιτών περιλαμβάνει το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης που θέτει προς έγκριση η δημοτική αρχή υπό τον Κώστα Μπακογιάννη

Νέα μέτρα διόδια Αθήνα

Το σχέδιο εισάγει την πρόταση για διόδια στις εισόδους της πόλης της Αθήνας, επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης στις γειτονιές και πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου


Ειδικά για τα διόδια στην Αθήνα, σημειώνεται:

«Απόδοση μέρους του κόστους στους ιδιοκτήτες ΙΧ για την ανάπτυξη και λειτουργία της δημόσιας συγκοινωνίας

- Διαφήμιση-

Το μέτρο περιλαμβάνει δράσεις με σκοπό την εύρεση πόρων για την αναβάθμιση του επιπέδου εξυπηρέτησης με δημόσια συγκοινωνία μέσα από την τιμολόγηση της χρήσης του ΙΧ, δηλαδή της εφαρμογής ο ρυπαίνων πληρώνει:

  1. Επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, δηλαδή τιμολόγηση της στάθμευσης σε περιοχές που αντιμετωπίζουν πίεση στάθμευσης και είναι επιθυμητό να μειωθεί ο μέσος χρόνος στάθμευσης των οχημάτων.
  2. Επιβολή τέλους στάθμευσης σε μεγάλες επιχειρήσεις χωρίς συμφωνία με τον ΟΑΣΑ για μαζική αγορά καρτών απεριορίστων διαδρομών και χωρίς σύστημα συλλογικής μετακίνησης των εργαζομένων, δηλαδή επιβολή ενός «περιβαλλοντικού τέλους» σε Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Δήμου Αθηναίων «Σχέδιο Δράσης» ΣΒΑΚ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ 18 επιχειρήσεις που προσελκύουν ένα μεγάλο αριθμό εργαζομένων και δε δίνουν κίνητρα ώστε αυτοί να μην προσέρχονται στην εργασία τους με το ΙΧ.
  3. Ανάπτυξη αστικών διοδίων, δηλαδή τιμολόγηση της εισόδου με το ΙΧ στο κυκλοφοριακά φορτισμένο κέντρο της πόλης.

ντίζελ τέλος

Η αντίδραση από τον Δήμο Αθηναίων

Με αφορμή δημοσιεύματα, ο Δήμος Αθηναίων εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρονται:

Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, δεν είναι δική μας εφεύρεση. Είναι θεσμική υποχρέωση όλων των Δήμων με πληθυσμό άνω των 30.000 κατοίκων και συνιστά προσαρμογή στα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Είναι ένα στρατηγικό όραμα και όχι μία μελέτη πολεοδομικού, κυκλοφοριακού, συγκοινωνιακού ή περιβαλλοντικού χαρακτήρα.


Σούλης κλέφτης αυτοκινήτων

Θα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι ο Δήμος Αθηναίων:

ΔΕΝ μελετά, δε συζητά, δε σχεδιάζει -και όλοι γνωρίζουν ότι- ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ να βάλει διόδια στις εισόδους της πόλης. Δεν έχει ούτε τη βούληση, ούτε τη δικαιοδοσία.

• ΔΕΝ υπήρξε ποτέ ούτε ως σχέδιο ούτε ως σκέψη η αντιδρόμηση της Ακαδημίας ή η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου.

• ΔΕΝ υπάρχει κανένα θέμα επιστροφής του σχεδίου Rethink Athens. Εξάλλου, απόψε, το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας καλείται να εγκρίνει την ανάπλαση της Πανεπιστημίου που βάσει σχεδίου (ήδη δημοσιευμένου) διατηρούνται και οι 4 λωρίδες κυκλοφορίας.

Επισημαίνεται, τέλος, ότι το ΣΒΑΚ της Αθήνας άρχισε να εκπονείται το καλοκαίρι του 2019, ενώ τον Ιανουάριο του 2020 (15/1) σε ανακοίνωση της Ανοιχτής Πόλης αναφέρεται ότι το Σχέδιο θέτει «ένα πλαίσιο ολιστικού και διεπιστημονικού σχεδιασμού της μετακίνησης πολιτών και εμπορευμάτων στην πόλη. Αν αξιοποιηθεί κατάλληλα, το ΣΒΑΚ ανοίγει το δρόμο για τολμηρές παρεμβάσεις, με επίκεντρο την ποιότητα ζωής και τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας δίνει μια ευκαιρία να εφαρμόσουμε δραστικές αλλαγές στο αστικό περιβάλλον, που να κινούνται σε μια κατεύθυνση θετική για την ποιότητα της ζωής όλων μας».

Στη σημερινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, ελπίζουμε η… δήθεν αποκάλυψη για το ΣΒΑΚ να μη χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι από τις δημοτικές παρατάξεις, προκειμένου να αποσείσουν την ευθύνη έναντι των Αθηναίων να ταχθούν ξεκάθαρα υπέρ ή κατά του Σχεδίου ανάπλασης της Πανεπιστημίου.


Πηγή: Militaire.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει