Πώς είναι να κάνεις launch contrtol με την Porsche Taycan Turbo S των 761 ίππων μέχρι την τελική της ταχύτητα; Συνέβη αυτές τις μέρες στη γερμανική autobahn
Μέσα στο κόκπιτ της ισχυρότερης Taycan. Ένα νέο κεφάλαιο στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα και, ταυτόχρονα, σπορ αυτοκίνητα, έχει ανοίξει
Η τυπική επιτάχυνση από 0-100 km/h είναι ήδη εντυπωσιακή. Η επίσημη Porsche ανακοινώνει το χρόνο των μόλις 2,8 δευτερολέπτων. Και, συνήθως, αυτό που γνωρίζουμε είναι πως η Porsche AG δημοσιεύει τιμές επιδόσεων που ενδεχομένως να είναι και κατά τι χειρότερες των πραγματικών
Άμεση ροπή vs υψηλής τελικής
Το παραπάνω σημαίνει πως τα 2,8 δ/λ ίσως να «κατεβαίνουν» κι άλλο. Ανεξαρτήτως αυτού, σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όπως η Porsche Taycan Turbo S, είναι η αμεσότητα της ροπής το στοιχείο που κερδίζει τις εντυπώσεις.
Σε αντίθεση με την αίσθηση επιτάχυνσης που έχουμε συνηθίσει, το EV (electric vehicle) επιταχύνει χωρίς αδράνεια. Απ’ το ρελαντί. Η παροχή της ροπής είναι άμεση – εδώ και τώρα.
Συχνά, ωστόσο, ένα μειονέκτημα των EV έχει να κάνει με την τελική ταχύτητα καθώς «ξεφουσκώνει» στις υψηλές ταχύτητες. Η Porsche Taycan Turbo S, σύμφωνα πάλι με την επίσημη ιστοσελίδα της Porsche, είναι 260 km/h.
Εν προκειμένω, το γερμανικό κανάλι Automann-TV πήρε μία λευκή Taycan Turbo S και, κατά την προσφιλή του πρακτική, πήρε τους δρόμους των γερμανικών autobahnen. Ειδικά στα τμήματα εκείνα που δεν υπάρχει όριο ταχύτητας.
Βλέποντας το βίντεο, είναι εντυπωσιακό το πώς η κορυφαία έκδοση της Taycan καταβροχθίζει τα χιλιόμετρα. Ενδεικτικά, ο χρόνος από 0-200 km/h είναι μόλις 9,7 δευτερόλεπτα. Όσο κάνει ένα σβέλτο αυτοκίνητο για τα 0-100. Επίσης, επιτυχγάνει τα 0-25- σε 17,8 δευτερόλεπτα
Σημαντικό στοιχείο όσον αφορά την υψηλή τελική (πάντα για EV και πάντα σε σχέση με την ονομαστική τιμή ισχύος των 761 ίππων) είναι το κιβώτιο 2 σχέσεων.
Τοποθετημένο στον πίσω άξονα. Μία πολύ «κοντή» 1η και ο συνδυασμός της με μία πολύ «μακριά» 2η ταχύτητα είναι νεό στοιχείο στην EV σκηνή. Αλλά και ένας τρόπος να αγγίξει μία υψηλή τελική.
Ηλεκτρική επίθεση στην autobahn. Δείτε το in-car βίντεο.
Με την ευκαιρία, δείτε και το βίντεο για το πώς συνεργάστηκαν Porsche και Michelin στο σχεδιασμό των ελαστικών για την Taycan. Ο στόχος ήταν να διατηρηθεί η αίσθηση που συνοδεύει μία Porsche, όπως τη γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, με ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο.
Photo: porsche hellas
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.