Don’t panic. Δεν θα υπάρξει ηλεκτρική Porsche 911

Post date:

Author:

Category:

Μέχρι το 2030 το 80% της γκάμας θα είναι ηλεκτρκό. Ωστόσο μία ηλεκτρική Porsche 911 αργεί πολύ. Και, σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας, ίσως να μη χρειαστεί και ποτέ

Porsche 911 Turbo

Ο Oliver Blume σε δήλωσή του αυτές τις μέρες στο CNBC τόνισε πως «η 911 θα είναι το τελευταίο μοντέλο που θα γίνει ηλεκτρικό»


Η άνθρωποι της εταιρείας προφανώς και γνωρίζουν πως η ηλεκτροκίνηση είναι το νέο κύμα στρατηγικής

Ήδη το 17% των παγκόσμιων πωλήσεων της Porsche αποτελείται από ηλεκτρικά ή εξηλεκτρισμένα μοντέλα.

Ωστόσο, μία ηλεκτρική Porsche 911 απέχει πολύ από τα άμεσα σχέδια. Και αυτό έχει να κάνει και με ένα βασικό στοιχείο της αρχιτεκτονικής της: φέρει τον κινητήρα στο πίσω μέρος.

Το πιο «ξεροκέφαλο» αυτοκίνητο στον πλανήτη, αυτό που επιμένει, παρά τις δεκαετίες που μεσολάβησαν, στο rear bias δεν είναι και τόσο εύκολο να αλλάξει


Porsche 911 GT3 RS 997 δοκιμή

Τι προβλήματα θα αντιμετώπιζε μία ηλεκτρική Porsche 911;

Αν ο 6-κύλινδρος εν σειρά (flat six) τύχαινε αντικατάστασής του με συστοιχία μπαταριών, το βάρος στον πίσω άξονα θα αύξανε δραματικά. Και η 911 θα γινόταν δύστροπη, δύσκολη.

Κάτι σαν τις παλιές, κλασικές 911 αλλά στο ακόμα πιο επιβαρυμένο λόγω κατανομής όγκων.

Απ’ την άλλη, η «όλα πίσω» αρχιτεκτονική της Porsche 911 είναι και αυτή που της δίνει αυτήν την τόσο ιδιαίτερη κινηματική.

Και κανείς στην Porsche δε θα ΄θελε να χαθεί η μοναδικότητα αυτού του στοιχείου. Κύλισης, συμπεριφοράς, ή και αίσθησης.

Η μόνη εκδοχή που μπορώ να σκεφτώ για να διατηρηθεί μεν εξωτερικά το σχήμα της 911 αλλά να γίνει αμιγώς ηλεκτρική στο μέλλον χωρίς να προστεθούν κιλά πίσω, θα ήταν να πάψει να είναι 2+2 και να γίνει «κεντρομήχανη» με τις συστοιχίες πίσω από τις δύο, πλέον, θέσεις οδηγού και συνοδηγού

Ωστόσο και αυτή η διάταξη (η οποία έχει στο παρελθόν αναφερθεί, στα χρόνια που συζητιόταν να μπει ένας V8 και να καταργηθούν οι δύο μικρές πίσω θέσεις) αλλάζει δραστικά τη χωροταξία της 911 – και είναι και αυτή ένα ισχυρό unique selling point

Τι μένει;

Μία εξηλεκτρισμένη 911. Υβριδική.

Και με τον flat six να συνεχίζει να κροταλίζει, εκεί πίσω, συνδέοντας γενιές και γενιές που είδαν να εξελίσσεται αυτό το «ξεροκέφαλο» αυτοκίνητο ως η πιο εμβληματική σπορ κατασκευή της νεότερης ιστορίας.


Κρήτη Alfa Giulia Porsche 911

Photo: porsche.com

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει