DS 3 Crossback. Γενναιότητα σε ελληνική άσφαλτο

Post date:

Author:

Category:

Ο όρος «Premium» προφέρεται συχνά στους διαδρόμους της αυτοκίνησης. Πολλές φορές καταχρηστικά. Αν θες να είσαι συνεπής με το νόημά του, δεν τον χρησιμοποιείς αβασάνιστα σε μια μικρή κατηγορία, όπως η B-SUV.

Το νέο DS 3 Crossback είναι η γενναία εξαίρεση στον κανόνα

DS 3 Crossback

To DS 3 Crossback λέει πως «θέλει να αναδείξει τη δουλειά των καλύτερων τεχνιτών της βιομηχανίας». Δεν το ακούς συχνά αυτό στη σημερινή, παγκοσμιοποιημένη και πολλάκις κοπιαρισμένη αυτοκινητοβιομηχανία. Κάτι διαφορετικό κυκλοφορεί στην πόλη και φέρνει την έκπληξη στην καθημερινότητα. Επιχειρούμε να γράψουμε το παρακάτω κείμενο επίσης διαφορετικά


Ο τεχνίτης, ο καροσερίστας κάποτε, ο εξειδικευμένος χειρωνάκτης είναι, κατά την ταπεινή μας άποψη, η πιο παραμελημένη φιγούρα της αυτοκινητικής αλυσίδας

Είναι αυτός που με την εμμονική του προσήλωση δουλεύει κάθε μέρα τελειοποιώντας το προϊόν. Αυτός που έχει φάει τα ματάκια του, μαζί και τα ξενύχτια του, στη λεπτομέρεια. Λέγεται πως έτσι καταλήγεις να κάνεις κάτι τέλεια. Πως έτσι ανεβαίνεις την κλίμακα της τέχνης.

Το ραφινάρισμα και η επένδυση

Το DS 3 Crossback επιχειρεί να αναδείξει αυτήν ακριβώς την τέχνη της προσοχής στη λεπτομέρεια. Μερικές φορές είναι παραμελημένη. Είναι η πίεση των πωλήσεων. Αριθμοί rules.

Φαίνεται, ωστόσο, πως στο γκρουπ της PSA είναι έτοιμοι να επενδύσουν χρόνο και χρήμα. Ο στόχος είναι να κάνουν τη διαφορά. Ειδικά το DS 3 Crossback; Είναι το αυτοκίνητο που δημοκρατικοποιεί την πολυτέλεια σε μία κατηγορία συχνά copy-paste. Αυτό που θέλει να δείξει πως είναι γνήσιο τέκνο του Maison DS, εκεί που τους παίρνει χρόνο για να δώσουν την έγκριση και να πουν «OK, το σχήμα μαργαριταριού στο ταμπλό μας αρέσει».


Νύχτα, σε μία ψιλοάδεια Αθήνα του Αυγούστου, με το DS 3 Crossback. Το σύστημα DS Matrix LED Vision, με την τελευταία γενιά LED προβολέων, αυξάνει και μειώνει την ισχύ της λυχνίας προοδευτικά, κατά τμήματα, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης που ανιχνεύονται από κάμερα που βρίσκεται στο πάνω μέρος του παρμπρίζ


Εκεί, στο εργοστάσιο του Poissy, κοντά στο Παρίσι, όπου τόσο το DS 3 Crossback όσο και η E-Tense εκδοχή του (που θα εμφανιστεί στις εκθέσεις στα τέλη της χρονιάς) συναρμολογούνται στην ίδια γραμμή παραγωγής. Το E-Tense είναι η 100% ηλεκτρική έκδοση του DS 3. Έρχεται οσονούπω με αυτονομία 320km, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.

Το διαφορετικό σε επίπεδο σχεδιασμού (Product Planning) έγκειται στο ότι οι Γάλλοι έχουν μία ευελιξία στο Poissy. Τους επιτρέπει ένα ποικιλόμορφο και μεταβλητό μείγμα παραγγελιών.

Να το πούμε απλά. Όσο περισσότερες δυνατότητες εξοπλισμού, φινιρίσματος, χρωμάτων και εξατομίκευσης δίνεις στον υποψήφιο αγοραστή, τόσο πιο δύσκολο και κοστοβόρο κάνεις το μηχανισμό παραγωγής. Στην περίπτωση του DS 3 Crossback, η επιλογή ήταν μονόδρομος. Αλλιώς δεν «βγαίνει» η διαφορετικότητα.

Το DNA σε πρώτη επαφή

Η πρώτη μας επαφή με τη μπράντα ήταν πριν μερικούς μήνες. Συγκεκριμένα, όταν οδηγήσαμε το DS 7 Crossback, στην ελληνική παρουσίαση. Τότε γράφαμε πως «ευαγγελίζεται την άνεση, την τεχνολογία και το γαλλικό πνεύμα. Είναι υπέροχο να ζεις στην καμπίνα του, έχει χώρους, διαφορετικότητα και μια φινέτσα που ξεφεύγει από τα αυστηρά γερμανικά πρότυπα». Ισχύει έτσι ακριβώς.

Για παράδειγμα, στη Γαλλία το «αυτοκίνητο του Emmanuel Macron» (όπως θα το λέγαμε αφού με τέτοιο κυκλοφορεί στις επίσημες εμφανίσεις του) είναι ήδη Νο1 στην κατηγορία των premium SUV. Ένα DS δεν είναι τευτονικό. Οφείλει να μην είναι «Μερκελικό». Και είναι εμφανές πως δεν είναι. Για κάποιους, ξέρετε, αυτό είναι πλεονέκτημα.

Έχουμε συνηθίσει σε μία συγκεκριμένη αισθητική, σε ένα συγκεκριμένο touch & feel. To DS 3 Crossback το βλέπει αλλιώς το ζήτημα. Μη τευτονικά. Αν το δεις συνολικά, είναι ένα γενναίο αυτοκίνητο. Ακριβώς γιατί κάνει unfollow στη νόρμα. Ίσως και να μας ξεμαθαίνει απ΄ό,τι έχουμε συνηθίσει

Το DS 3 Crossback που οδηγήσαμε, ήρθε στην ελληνική αγορά και θέλει να γίνει ηγέτης στην κατηγορία του. Με βάση τη συνταγή του DS 7 Crossback. Απευθύνεται σε πελάτες που ψάχνουν προηγμένες τεχνολογίες και αποκλειστικό ντιζάιν και «είναι πρόθυμοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω για να αγοράσουν το καλύτερο. Σε αυτούς που θέλουν ένα SUV με ξεχωριστό styling και εξοπλισμό».

Μπες στο site της DS και παίρνεις την πρώτη γεύση

Πληκτρολογείς το dsautomobiles.com και μπαίνεις στη διεθνή ιστοσελίδα της DS. Είναι κομψή, με ασπρόμαυρα πεδία και γραμματοσειρά Didot. Μεγάλη ιστορία το λεγόμενο font. Γραφιστικού τύπου. Μαστοριά κι αυτή. Κάνει τη διαφορά.

Σε ανάλογο ύφος και η επίσημη ελληνική ιστοσελίδα. Ξαναπληκτρολόγησε dsautomobiles.gr και έχεις συνδεθεί Ελλάδα.

Αν, λοιπόν, το DS 3 Crossback ήταν website, θα ήταν ακριβώς έτσι. Κάπου γράφει για το ποια είναι η φιλοσοφία της εταιρείας. Ή μάλλον, το γράφει ο CEO της εταιρείας, ο Yves Bonnefont – που επίσης το όνομά του καταλήγει σε font…

Ο Πρόεδρος λέει πως «όπως και με τη DS του 1955, τα σημερινά αυτοκίνητα της DS συνδυάζουν αξιοσημείωτη σχεδίαση με τεχνολογία, άνεση με επιδόσεις και premium υλικά με ραφινάρισμα».


Το DS Drive Assist, με τη βοήθεια της πολυλειτουργικής κάμερας και του ραντάρ συνδέει το Adaptive Cruise Control με το Lane Keep Assist, ρυθμίζει αυτόματα την απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Ο οδηγός πρέπει να έχει τα χέρια του στο τιμόνι και το DS 3 Crossback παραμένει στη λωρίδα του και ακολουθεί τη ροή της κυκλοφορίας από μόνο του διατηρώντας το αυτοκίνητο στο κέντρο του δρόμου


Ο κωδικός DS δεν είναι νέα ύλη στην αυτοκίνηση. Ως έτος γέννησης και ανεξαρτητοποίησης από την εταιρική ομπρέλα της PSA, τοποθετείται στο σωτήριον έτος 2014. Όμως, το όνομα DS, δεν επιλέχθηκε τυχαία. Το γενετικό υλικό ξεκινά στο παρελθόν. Το είπε και ο Bonnefont. Ξεκινά από τη Citroën DS. Κάποια εξήντα χρόνια πριν.

Η θεά. Η DS. Προφέρεται déesse

Είναι μεγάλη η κληρονομιά της DS. Τεράστια, θα λέγαμε. Όχι μόνο για την ίδια τη γαλλική εταιρεία. Αλλά και για την αυτοκίνηση εν συνόλω. Έχουν γραφτεί τόμοι για τη DS . Τι να γράψεις τώρα που να μην είναι κλισέ;

Ο πλανήτης σηκώθηκε στις μύτες όταν την πρωτοείδε, στις 6 Οκτωβρίου του 1955, στο Grand Palais του Παρισιού. Ήταν όνομα και πράμα DS. Ή déesse στα γαλλικά. Δηλαδή, «θεά»


Η DS ήταν «αλλού». Κάτι σαν ιπτάμενος δίσκος που προσγειώθηκε επί γης. Τόσο μπροστά που οι ιστορικοί της αυτοκίνησης την τοποθετούν στο Τop 3 των σημαντικότερων αυτοκινήτων όλων των εποχών


Τεσπά, η DS ταξίδευε ακόμα και με τρεις τροχούς, είχε υδροπνευματική ανεξάρτητη ανάρτηση, δισκόφρενα, οροφή από fiberglass για χαμηλότερο κέντρο βάρους, κατευθυνόμενους προβολείς, μινιμαλιστική σχεδίαση. Ήταν η καινοτομία σε τροχούς. Ένα «μαγικό χαλί» που έστριβε με «πολλά» και ταυτόχρονα σε ταξίδευε ατσαλάκωτο. Τελείως «αλλού». Ένα cult σταυροδρόμι της αυτοκίνησης. 

Όπως είχε πει κάποτε ο Pierre-Julles Boulanger, ο τότε CEO της εταιρείας, «χωρίς γενναιότητα ο άνθρωπος δεν θα είχε πάει στο φεγγάρι και δεν θα είχε φανταστεί τη DS». Είχε τόσο δίκιο.

Μία λεκτική λεπτομέρεια με σημασία

Ο σημερινός αντίλογος θα μπορούσε να είναι πως το DS 3 Crossback δεν μπορεί να είναι ο άμεσος διάδοχος της DS του ’55. Η απάντηση είναι μονολεκτική. Εννοείται. Φυσικά. Δεν βγαίνει κάθε μέρα το Echoes των Pink Floyd. Δεν βγαίνει Mona Lisa κάθε εβδομάδα. Δεν βγαίνει DS του ’55, έτσι απλά σε μια ψηφιοποιημένη, παγκοσμιοποιημένη αγορά.

Όπως και ο άνθρωπος μία φορά πρωτοπήγε στο φεγγάρι. Συνεχίζει, ωστόσο, να πηγαίνει ακολουθώντας τα χνάρια της παρθενικής φοράς.

Μπορεί να ακουστεί εμμονική λεπτομέρεια αλλά, μισό λεπτό, διαβάστε την. Θεωρούμε πως το DS 3 Crossback ορθώς δεν χρησιμοποιεί το θηλυκό άρθρο. Παρότι θα μπορούσε. Χρησιμοποιεί το ουδέτερο.

Δεν λέγεται Η DS 3 Crossback. Αλλά ΤΟ DS 3 Crossback. Για ένα μοναδικά επαναστατικό αυτοκίνητο που άλλαξε την εγκυκλοπαίδεια, όπως η DS του ’55, θα ήταν μία είδους καπηλεία το θηλυκό. Θα ήταν σαν να ‘θελε να εκμεταλλευτεί την ιστορία

Ναι, είναι λεπτομέρεια όλο αυτό. Αλλά αυτό ακριβώς δεν κάνει και ο τεχνίτης που λέγαμε στην αρχή; Γνώμη.

Δηλαδή σε τι είναι ξεχωριστό; Παράδειγμα

Σε συνέχεια του παραπάνω συλλογισμού, η ουσία είναι πως το DS 3 Crossback έχει το ηθικό δικαίωμα της DS. Το ηθικό δικαίωμα να ακολουθεί τις αξίες που θέσπισε το εταιρικό του παρελθόν. Είναι το δικό του «φεγγάρι».

Και εμφανίζεται σε ένα κάρο λεπτομέρειες που κανονικά δεν προσέχεις. Όπως στις αόρατες τσιμούχες των παραθύρων. Ή στις «κρυφές» χειρολαβές που ενσωματώνονται στην επιφάνεια των θυρών. Είναι το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας του που είναι εξοπλισμένο με «κρυφές» (flush-fitting).

Μιας και ο διάβολος είναι στη λεπτομέρεια, οι χειρολαβές εμφανίζονται μόνο όταν οι χρήστες τις χρειάζονται. Παραμένουν ενσωματωμένες στην επιφάνεια των θυρών στο υπόλοιπο της ώρας, ανεξάρτητα από το αν το αυτοκίνητο έχει σταματήσει ή βρίσκεται σε κίνηση.

Επιπλέον, με το σύστημα πρόσβασης και εκκίνησης χωρίς κλειδί (ADML PROXIMITY), πρέπει απλώς να περπατήσεις προς το αυτοκίνητο (φτάνοντας στο 1,5 μέτρο περίπου) για να ξεκλειδώσουν οι πόρτες και να κάνεις τις τέσσερις χειρολαβές να ξεπροβάλλουν αυτόματα. Το αυτοκίνητο κλειδώνει και πάλι με ένα επιβεβαιωτικό «άγγιγμα». Είναι απλό και premium. Και δεν κυκλοφορεί στην κατηγορία. 

Κι άλλο παράδειγμα

Μπήκαμε στο DS 3 Crossback και συναντήσαμε αυτό το πνεύμα διαφορετικότητας. Για την κατηγορία των B-SUV κάνει μπαμ. Παράδειγμα, η σχεδίαση των δερμάτινων καθισμάτων που παραπέμπει σε λουράκι ρολογιού (“watchstrap”), το «φουσκωτό» ταμπλό ή οι ραφές σε σχήμα μαργαριταριού (“pearl stitch”) που λέγαμε πιο πάνω.


Οι ραφές σε σχήμα μαργαριταριού είναι μία διακοσμητική «βελονιά» μοναδική για τo DS 3 Crossback. Για παράδειγμα, ο τρόπος επεξεργασίας του δέρματος δεν μπορεί να βιομηχανοποιηθεί. Tο μοτίβο watchstrap είναι μία χειροποίητη δημιουργία. Με «υπογραφή» από τους τεχνίτες, τους μάστορες του Maison DS.  Δεν το συναντάς συχνά αυτό στα B-SUV


Για την ιστορία, τα καθίσματα μπορεί να είναι ηλεκτρικά, θερμαινόμενα και να προσφέρουν λειτουργία μασάζ. Pas mal.

Περί ηχομόνωσης ο λόγος. Ησυχάστε, κυρίες και κύριοι

Γυρνάς από μία κουραστική μέρα στο γραφείο. Θες κάποια ηρεμία. Ακόμη και εν κινήσει. Η ηχομόνωση αποτέλεσε ένα σημαντικό ζήτημα για τους μηχανικούς του DS 3 Crossback για να διασφαλίσουν αυτήν την πολυπόθητη ηρεμία.

Οι τεχνικοί υιοθέτησαν, λοιπόν, διάφορες λύσεις, όπως η αύξηση του πάχους των πάνελ στις πόρτες, η χρήση πυκνωμένου γυαλιού και η υιοθέτηση ακουστικού παρμπρίζ. Με αυτόν τον τύπο μόνωσης, το DS 3 Crossback προσφέρει εξαιρετική ακουστική άνεση για την κατηγορία του.

Κάπου εκεί ήρθε και η ανανέωση της συνεργασία με τη γαλλική εταιρεία FOCAL που είναι υπεύθυνη για το σχεδιασμό του ηχοσυστήματος. Οι χαϊφιντελίστες την ξέρουν καλά, εδώ και χρόνια. Οι οδηγοί, ως νέο ακροατήριο, την ανακαλύπτουν στο DS 3 Crossback με το σύστημα Electra®. Εξοπλισμένο με 12 ηχεία και ενισχυτή 515W για εξαιρετική εμπειρία ήχου, πίσω tweeters ενσωματωμένα στη σχεδίαση και κατανεμημένους ακουστικούς όγκους. 

Οι κινητήρες και οι χώροι

Ο βενζινοκινητήρας PURETECH 100 διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, ενώ οι κινητήρες PURETECH 130 και 155 hp συνδυάζονται με ένα αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο. Το ίδιο ισχύει και για τις εκδόσεις Diesel, με τους κινητήρες BlueHDi 100 και BlueHDi 130. 

Όλοι οι κινητήρες -3κύλινδροι βενζίνης και 4κύλινδροι ντίζελ- είναι υπερτροφοδοτούμενοι και κατ’ εξακολούθηση βραβευμένοι. Οι συνδυασμοί υπερκαλύπτουν τις χωροταξικές διαστάσεις του αυτοκινήτου.

Παίρνετε μία γεύση από το video του DS 3 Crossback επί ελληνικού εδάδφους.


Το DS 3 Crossback έχει μήκος 4,12m. Ναι, οι εξωτερικές διαστάσεις είναι μαζεμένες αλλά έχει αξιοποιηθεί σωστά η γεωμετρία της καμπίνας και εισπράττεις ιδιαίτερα άνετο χώρο για πόδια και κεφάλια. Υπάρχει η άπλα ενός SUV μαζί με μία αίσθηση ευελιξίας στην πόλη. Μαζί και 350lt έως 1.050lt αποσκευών


Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα (CMP), οι Γάλλοι έχουν έτοιμο το hardware και για την ηλεκτρική έκδοση του DS 3 Crossback που λέγαμε, την E-Tence. Χωρίς επιπτώσεις στο χώρο επιβατών ή αποσκευών, με τις μπαταρίες τοποθετημένες στο πάτωμα. Αλλά και με εγγύηση 8 ετών ή 160.00 χιλιομέτρων.

To DS 3 Crossback E-Tense θα κάνει το κλασικό 0-100km/h σε μόλις 8,7». Το δε 0-50km/h -που είναι και το πιο χρήσιμο για να ξεγλιστράς στην πόλη από τους μακάριους «ύπνους» που κυκλοφορούν ανάμεσά μας- σε επίσης μόλις 3,3». Η ροπή είναι στα 260Nm.

Το πρόγραμμα Only You

Αυτό που θέλει η DS στην Ελλάδα είναι να παρέχει μία πρωτόγνωρη για τους ιδιοκτήτες της εμπειρία. Φαίνεται από το πρόγραμμα Only You. Δεν είναι το γνωστό all time classic άσμα των Platters. Πρόκειται για υπηρεσίες που συνοδεύουν όλους τους πελάτες της.

Συγκεκριμένα, κατεβάζεις την εφαρμογή My DS και αποκτάς πρόσβαση στα έγγραφα του αυτοκινήτου, ελέγχεις το ιστορικό των μετακινήσεών σου και λαμβάνεις ειδοποιήσεις για τη συντήρησή του. Ή παραγγέλνεις ακόμα και ένα DS Valet, έναν προσωπικό οδηγό, διαθέσιμο κατά τη διάρκεια των εργασιών συντήρησης.

Μαζί έχουν προσθέσει και την υπηρεσία DS Club Privilège. Πρόκειται για ένα club αποκλειστικά για πελάτες DS. Τα μέλη του έχουν πρόσβαση σε εκδηλώσεις, όπως δείπνο με διακεκριμένους σεφ, ιδιωτικές εκθέσεις καθώς και διάφορα αποκλειστικά προνόμια, συμπεριλαμβανομένων αποκλειστικών προσφορών DS από μεγάλες μάρκες, ξενοδοχεία και υπηρεσίες.

Το είπαμε και στην αρχή. Τη χτίζουν τη DS με χρήμα, ευρηματικότητα και ένα σύνολο υπηρεσιών που μετρούν στην καθημερινότητα. Την τεχνολογία την έχουν. Είναι στη «δεξαμενή» της εταιρείας.

Το εκλεπτυσμένο γούστο είναι κάτι παραπάνω από εμφανές. Και το χιλιοπαιγμένο premium εδώ δεν είναι κλισέ. Είναι η βάση της φιλοσοφίας τους.

DS 3 Crossback δοκιμή

Το DS 3 Crossback, ως το εισαγωγικό μοντέλο στον κόσμο της DS, είναι avant-garde εν κινήσει. Σύμφωνοι, και σταματημένο με τα LED αναμμένα και φόντο την πόλη δείχνει διαφορετικό. Γενναιότητα σε ελληνική άσφαλτο. Από €21.800



Info / Photo: dsautomobiles.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

DS 3 Crossback. Γενναιότητα σε ελληνική άσφαλτο

To DS 3 Crossback λέει πως «θέλει να αναδείξει τη δουλειά των καλύτερων τεχνιτών της βιομηχανίας». Δεν το ακούς συχνά αυτό στη σημερινή, παγκοσμιοποιημένη και πολλάκις κοπιαρισμένη αυτοκινητοβιομηχανία

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Η ελευθερία τού να μην ανήκεις

«Αυτές τις μέρες συμπληρώνονταιι 8 χρόνια 4Drivers. Και αν έπρεπε ένα μόνο κείμενο να χαρακτηρίσει τη φιλοσοφία του, είναι αυτό. Μόνο freedom - που θα ´λεγε και ο Braveheart»

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

«Βαρετό» Golf; Σηκώνει πολλή συζήτηση

Λίγο πριν την εμφάνιση του Golf Mk8, ας βάλουμε τα πράγματα σε μία ρεαλιστική τάξη

Μικρά αυτοκίνητα υπό απειλή. Ποια είναι;

«Ένα μικρό αυτοκίνητο οφείλει να είναι φτηνό. Αλλιώς δεν θα πουλήσει. Τα περιθώρια είναι πολύ στενά στα μίνι αυτοκίνητα. Μερικές φορές και στα υπερμίνι»

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»