Έχει το κινεζικό «ποτάμι» γυρισμό;

Post date:

Author:

Category:

Η Γερμανία φιλοξένησε πρόσφατα μία από τις μεγαλύτερες έκθεσης τις αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο. Όμως στο επίκεντρο ήταν συχνά οι κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων που προσπάθησαν να επισκιάσουν την μεγαλύτερη βιομηχανική δύναμη της Ευρώπης μέσα στην έδρα της 

Κινεζικό ποτάμι

Το κινεζικό  τσουνάμι δείχνει τα νύχια του στην Ευρώπη. Μπορεί η τελευταία να αντισταθεί ή θα χάνει σταθερά έδαφος; (Photo: Creative 4Drivers / Chat GPD)


Η έκθεση IAA Mobility, στο Μόναχο, ήταν αναμενόμενα λαμπερή – κυριολεκτικά και μεταφορικά. Καλογυαλισμένα αυτοκίνητα, εντυπωσιακά περίπτερα και πολλές υποσχέσεις για τους φίλους της αυτοκίνησης. 

Το Μόναχο είχε βάλει τα καλά του.

Όχι μόνο για να προσελκύσει τους ενδιαφερόμενους αγοραστές αλλά και για να δείξει την ισχύ του απέναντι στις κινεζικές εταιρείες που πλέον σαν τσουνάμι έχουν έρθει στις ευρωπαϊκές ακτές της αυτοκίνησης.

Οι τελευταίες, ως γνωστόν, πλέον δεν αρκούνται στα τεράστια χωροταξικά όρια της Κίνας αλλά θέλουν την επέκταση στις ευρωπαϊκές αγορές.

Είναι αυτές όπου η παραδοσιακοί κατασκευαστές αυτοκινήτων φαίνεται να υστερούν στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων ακόμη και όταν αυξάνουν τις κυκλοφορίες νέων αυτοκινήτων. 

Ταυτόχρονα, η Tesla, η οποία για πολύ καιρό θεωρούνταν ηγέτης στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, έχει δει τις πωλήσεις να μειώνονται στην Ευρώπη.

Επίσης, παρά το γεγονός ότι οι κινεζικές εταιρείες κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν τους γνωστούς δασμούς από την Ευρωπαΐκή Ένωση, επιδεικνύουν ευελιξία, έθεσαν επιθετικού στόχους, έστησαν εργοστάσια στην ίδια την ευρωπαΐκή ήπειρο και βέβαια προσφέρουν μοντέλα που κανείς δεν περίμενε ότι θα ήταν τόσο ποιοτικά, τουλάχιστον σε πρώτη επαφή. 

Αυτή είναι μία σαφής μετατόπιση του ευρωπαϊκού κοινού που, για πρώτη φορά, φαίνεται πρόθυμο να αφήσει γνωστές και καταξιωμένες εταιρείες, αυτές που επί δεκαετίες γνωρίζουμε για να δώσει τα ωραία του χρήματα σε άγνωστες κινεζικές

Ακούγεται αντιφατικό αλλά στην πράξη δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Εφόσον το προϊόν με το οποίο έρχονται σε επαφή είναι καλοσχεδιασμένο, δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα σε ποιότητα φινιρίσματος, είναι σε καλή τιμή και δείχνει τεχνολογικά προηγμένο και εξοπλισμένο, ένα όλο και μεγαλύτερο κοινό αγοραστών είναι διατεθειμένο να «αλλαξοπιστήσει» προς Ανατολάς


Δοκιμή: BYD Atto 3. Με «Αndroid 13.1» στον καύσωνα της κατηγορίας

Ακόμα και οι ίδιοι οι Κινέζοι εκπλήσσονται με το βαθμό επέκτασής τους

Όπως, για παράδειγμα, δήλωσε στο Μόναχο ο διευθύνων σύμβουλος μίας κινεζικής εταιρείας αυτοκινήτων, της Xpeng (σ.σ. έρχεται οσονούπω στην ελληνική αγορά), «η τρέχουσα ανάπτυξη της εταιρείας μας σε παγκόσμιο επίπεδο είναι ταχύτερη από ό,τι περιμέναμε». 

Επίσης, το ίδιο στέλεχος δήλωσε ότι ετοιμάζονται να λανσάρουν μία νέα σειρά για μαζική αγορά στην Ευρώπη το 2026. Την ονομάζουν “Mona”. Στα ελληνικά μπορεί να την λένε και “Mona-δική”. Εντάξει, πλάκα κάνω. 

Zeekr 2025
Xpeng P7

Το σοβαρό πάντως της υπόθεσης είναι ότι στην Κίνα τα μοντέλα Mona της Xpeng ξεκινούν από μία τιμή που αντιστοιχεί σε κάτι λιγότερο από €14.600

Η δε εισαγωγή τους στην ευρωπαϊκή αγορά θα προσθέσει σοβαρό ανταγωνισμό στον τιμοκατάλογο των EV, με σοβαρά περιθώρια προσαρμογής στην τελική τιμή ελέω δασμών. 

Αν θέλετε κι έναν αριθμό παραπάνω, το μερίδιο αγοράς των κινεζικών μαρκών στην Ευρώπη σχεδόν διπλασιάστηκε το πρώτο εξάμηνο του 2025 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024, αν και παραμένει χαμηλό συνολικά – λίγο πάνω από το 5% της αγοράς. 

Ταυτόχρονα, κάποιοι αναλυτές της αγοράς λένε ότι οι πιθανότητες αυξανόμενης επιτυχίας των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών είναι μεγάλες, ειδικός καθώς έχουν πλεονέκτημα σε ό,τι αφορά την τιμή, την τεχνολογία μπαταριών και την μεγάλη κλίμακα παραγωγής

Κινεζικός πόλεμος

Στην άλλη πλευρά του ρινγκ

Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίας προσπαθούν να επιδείξουν τη δύναμή τους. 

Ενδεικτικά, οι Volkswagen, BMW και Mercedes-Benz είχαν τα μεγαλύτερα περίπτερα στην έκθεση. Ειδικά η τελευταία είχε και μεγάλες διαφημίσεις σε όλη την πρόσοψη της εισόδου της εκδήλωσης.

Το σίγουρο πάντως είναι ότι για πρώτη φορά στην ευρωπαϊκή ιστορία της αυτοκίνησης, το κινέζικο «ποτάμι», αυτό που μέχρι πριν πρόσφατα αγνοούσαμε καθολικά, φαίνεται να μην έχει γυρισμό

Ακόμα και σε επίπεδο υλικού δελτίων Τύπου, κάθε τρεις και λίγο εμφανίζεται στην ελληνική αγορά και μία νέα, για εμάς, κινεζική εταιρία αυτοκινήτων.

Για παράδειγμα μόλις χθες, έγινε η επίσημη παρουσίαση της Changan, σε εκδήλωση του Ομίλου Βασιλάκη, στα νότια προάστια. Τα εικονιζόμενα Deepal S07 και S05 έκαναν πρεμιέρα επί ελληνικού εδάφους

Deepal S05 & S07

Και φυσικά δεν είναι η μόνη κινεζική. Πρώτη και κυρίαρχη η BYD με πολλές άλλες να ακολουθούν, όπως οι MG, Leapmotor, Chery, KGM, Jaecoo, DFSK κ.ά. Ξέραμε κάποια απ’ αυτές μέχρι σχετικά πρόσφατα; Μπα. Αλλά, ως φαίνεται, δεν έχει τόση σημασία πια

Photo: Creative 4Drivers



Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει