Έχουμε ξανά δεύτερο Dieselgate; Ο Έλληνας δικαστικός που θέτει θέμα

Post date:

Author:

Category:

Το Dieselgate κόστισε στη Volkswagen κάποια 30 δις αποζημιώσεις, έπληξε τη φήμη της και στοίχισε γενικότερα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Και τώρα μία νέα είδηση -που στην Ελλάδα μάλλον πέρασε στα ψιλά- μιλάει για άλλο ένα παράνομο software στα αυτοκίνητα της VW που ενδέχεται να κλέβει ξανά. Στην πρόταση κατηγορίας το λόγο έχει ο Έλληνας δικαστικός Αθανάσιος Ράντος. Αυτή τη φορά από τη θέση του Γενικού Εισαγγελέα του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Dieselgate

Το Dieselgate άλλαξε το τοπίο στην αυτοκινητοβιομηχανία το 2015. Τώρα, ένα λογισμικό που αφήνει το λεγόμενο «θερμικό παράθυρο» σε συγκεκριμένες θερμοκρασίες και υψόμετρο, η συζήτηση επανέρχεται στα βαθιά νερά της VW


Ο Αθανάσιος Ράντος είναι ένα πρόσωπο που χαίρει υψηλού κύρους στην ΕΕ

Ο Έληνας δικαστικός είναι πρώην πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας.

- Διαφήμιση-

Από πέρυσι τέτοια εποχή, συγκεκριμένα από τις 10 Σεπτεμβρίου του 2020, έχει διοριστεί στη θέση του Γενικού Εισαγγελέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αυτό σημαίνει πως εκπροσωπεί όλες τις κυβερνήσεις των κρατών-μελών υπό αυτή τη θέση.

Αθανάσιος Ράντος

Περί τίνος πρόκειται;

Πρόκειται για ένα λογισμικό που χρησιμοποιείται από τη Volkswagen για να μεταβάλλει τις εκπομπές ρύπων βάσει της θερμοκρασίας και του υψόμετρου.

Το εύρημα, εάν επιβεβαιωθεί από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ), θα είναι ένα σοβαρό πλήγμα για τη Volkswagen σε συνέχεια μιας σειράς υποθέσεων από το 2015, όταν χρησιμοποιήθηκε παράνομο λογισμικό για εξαπάτηση δοκιμών εκπομπών ρύπων στις ΗΠΑ

Nα σημειωθεί ότι οι δικαστές στο ΔΕΕ συνήθως τείνουν να ακολουθούν τις προτάσεις του κ. Αθανάσιου Ράντου (όπως γενικότερα ισχύει), αλλά δεν είναι δεσμευμένοι να τις υιοθετήσουν.

Dieselgate

Είμαστε πάλι μπροστά σε ένα παράνομο λογισμικό της Volkswagen;


Τι ρυθμίζει το λογισμικό;

Τη νέα υπόθεση έφεραν στο προσκήνιο καταναλωτές στην Αυστρία.

Το επίμαχο αναφέρεται στο λογισμικό που ελέγχει μια βαλβίδα που ανακυκλώνει τα καυσαέρια από την εξαγωγή του κινητήρα.

Αυτή μειώνει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx), που, σύμφωνα με τη γενική τοποθέτηση, μπορούν να προκαλέσουν αναπνευστικά προβλήματα.

Το λογισμικό, λοιπόν, κλείνει τη βαλβίδα σε θερμοκρασίες εκτός του εύρους 15-33 βαθμών Κελσίου και σε υψόμετρα άνω των 1,000 μέτρων, αυξάνοντας τις εκπομπές NOx. Οι καταναλωτές, σύμφωνα με τη σοβαρή Automotive News, ισχυρίζονται ότι πρόκειται για παράνομη λειτουργία του software, για την οποία υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να αποζημιωθούν


Η νομική θέση του εισαγγελέα

Ο Γενικός Εισαγγελέας του ΔΕΕ σημείωσε ότι το δικαστήριο έκρινε, τον περασμένο Δεκέμβριο, ότι λογισμικά αλλοίωσης των εκπομπών ρύπων είναι παράνομα, ακόμα και αν συμβάλλουν στην προστασία του κινητήρα.

Ο κ. Ράντος υποστηρίζει ότι το «παράθυρο» θερμοκρασίας δεν είναι αντιπροσωπευτικό των πραγματικών συνθηκών οδήγησης στην Αυστρία και τη γειτονική Γερμανία, καθώς η μέση θερμοκρασία είναι σημαντικά χαμηλότερη των 15 βαθμών Κελσίου. Επίσης είπε ότι τα εν λόγω αυτοκίνητα της VW θα οδηγούνταν συχνά και σε περιοχές άνω των 1,000 μέτρων υψόμετρου

 Ένα Volkswagen Golf TDI που ήταν στο περίπτερο της εταιρείας στο Διεθνές Σαλόνι του Νιτρόιτ, το 2010, με το αυτοκόλλητο να δηλώνει ”Clean Diesel” (μτφ. «Καθαρό Ντίζελ»). Λίγα χρόνια μετά ξέσπασε το Dieselgate που αφορούσε 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως


Η μόνη εξαίρεση

Η θέση του κ. Ράντου είναι πως το λογισμικό είναι «συσκευή εξαπάτησης».

Η μόνη περίπτωση, είπε, που θα μπορούσε να δικαιολογηθεί το νέο λογισμικό θα ήταν κάποια δυσλειτουργία της βαλβίδας που θα είχε αιφνίδιο αντίκτυπο στον κινητήρα, όπως διακοπή τροφοδοσίας κατά την οδήγηση (σ.σ. δηλαδή θα προκαλούσε ενδεχομένως ατύχημα). Συνεπώς μόνο σε περίπτωση άμεσης απειλής και όχι απλώς προστασίας του κινητήρα

Και αυτό, συνέχισε ο Εισαγγελέας της ΕΕ, θα ίσχυε ακόμα και αν το αυτοκίνητο ακολουθούσε την προβλεπόμενη τακτική συντήρηση.

Η θέση της VW

Από την πλευρά της η εταιρεία δήλωσε ότι τα «παράθυρα» θερμοκρασίας που χρησιμοποιούνται στα λογισμικά των αυτοκινήτων του ομίλου VW είναι επιτρεπτά καθώς σκοπός τους είναι να αποτρέψουν ξαφνικούς και άμεσους κινδύνους βλάβης στον κινητήρα.

Η συνέχεια επί του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης



Info: Automotive News of Europe / Photo: volkswagen.com

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει