Έχουν ανάγκη οι Honda, Nissan και Mitsubishi την Toyota;

Post date:

Author:

Category:

Μετά τις υπογραφές των Honda, Nissan και Mitsubishi, αυξάνονται οι φωνές ακαδημαϊκών Ιαπώνων που λένε ότι στην προσπάθεια πρέπει να ενταχθεί και το μεγαθήριο της Τoyota στη συμμαχία

TOYOTA FT-Se sports car concept

Το Toyota FT-Se concept sports car είναι ένα διθέσιο BEV, ίσως κάποια μελλοντική αναβίωση του MR2. Σε κάθε περίπτωση, δείχνει την ευρεία «βεντάλια» των δυνατοτήτων της Τοyota. Αυτές για τις οποίες κάποιοι λένε ότι πρέπει να αξιοποιηθούν από τις άλλες τρεις εταιρείες της συμμαχίας


Πριν μερικές μέρες η ένταξη της Mitsubishi στη συνεργασία των Honda και Nissan αντιμετωπίστηκε ιδιαίτερα θετικά. Κρίθηκε ως μία κίνηση ενότητας στο στόχο της επιτάχυνσης έρευνας και ανάπτυξης (R&D) καινοτόμων τεχνολογιών, ιδιαίτερα στους τομείς των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και των λύσεων κινητικότητας

Με το συνδυασμό της τεχνογνωσίας και των πόρων των τριών εταιρειών, θεωρείται ότι αναμένεται να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας και να μειωθεί το κόστος παραγωγής νέων οχημάτων. 

Παρόλα αυτά, σύμφωνα με συνεργάτιδα του Bloomberg στους The Japan Times, υπάρχουν ειδικοί, προφανώς Ιάπωνες, που βλέπουν ορατή την απειλή των κινεζικών EV (Εlectric Vehicle) και που υποστηρίζουν πως η Toyota δεν θα πρέπει να θεωρείται αντίπαλος των παραπάνω τριών εταιρειών αλλά εν δυνάμει σύμμαχός τους.

Η πρότασή τους σχετίζεται με την εξέλιξη του λογισμικού (σ.σ. εκτιμάται πως σε λίγα μόλις χρόνια ελάχιστοι, δύο με τρεις, κατασκευαστές software θα έχουν απομείνει) και τις πιιθανότητες να «κανιβαλλιστούν» οι προσπάθειες αν δεν είναι μαζί τους και το ισχυρό πρόσωπο της Toyota. 

Η τελευταία ηγείται στον τομέα των υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων, διαθέτει ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο καινοτόμων τεχνολογιών και σημαντικότατη διεθνή παρουσία.

Ιάπωνες ακαδημαϊκοί θεωρούν απαραίτητη την συνολική συμμαχία των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών και εταιρειών κατασκευής λογισμικού – μαζί και του μεγαθηρίου της Toyota


Iσχύς εν τη ενώσει;

Μην ξεχνάμε πως είναι ο Νο 1 σε πωλήσεις όμιλος παγκοσμίως.

Επιπλέον, η Toyota έχει ήδη προχωρήσει σε σημαντικές συνεργασίες με άλλες εταιρείες, όπως η Panasonic για την ανάπτυξη μπαταριών, κάτι που την τοποθετεί σε πλεονεκτική θέση σε σχέση με τον ανταγωνισμό. 

Για παράδειγμα, λοιπόν, ο Χιροάκι Τακάντα, πανεπιστημιακός καθηγητής πληροφορικής που, μάλιστα, προήδρευσε στην επιτροπή που θέσπισε η ιαπωνική κυβέρνηση για οχήματα που καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από το λογισμικό, τόνισε την ανάγκη της ακόμα πιο ισχυρής ιαπωνικής συσπείρωσης. Αυτό είναι σε αρμονία με το στόχο της κυβέρνησης που ανακοινώθηκε τον Μάιο και θέλει έως το 2030 το 30% των αυτοκινήτων της παγκόσμιας αγοράς να ελέγχεται από ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες ή εθνικές εταιρείες λογισμικού


Δύο GR Corolla πήραν φωτιά. Η Toyota δεν τα κάλυψε στην εγγύηση

Και «απέναντι» οι Κινέζοι και η Tesla

Ωστόσο μέχρι στιγμής οι κινεζικές και η Τesla έχουν το προβάδισμα στα λειτουργικά συστήματα πίσω από το software για πιο «έξυπνα» και αυτόνομα αυτοκίνητα – τομείς εξίσου σημαντικούς με αυτούς τους κατασκευής κινητήρων ή μπαταριών.

Με τον ίδιο τρόπο που ο τομέας των smartphone ουσιαστικά ελέγχεται από δύο εταιρείες, τη Google και την Apple με τα αντίστοιχα λειτουργικά τους συστήματα Android και iOS, έτσι και «η αυτοκινητοβιομηχανία θα οριοθετηθεί», είπε ο Tακάντα.

Το υποθετικό σχήμα λέει ότι αν η Toyota προσχωρούσε στις Honda, Nissan και, εσχάτως, Mitsubishi Motors στην ανάπτυξη ενός λειτουργικού συστήματος για αυτοκίνητα, αυτός θα ήταν ένας «πιθανός τρόπος» για να γίνει η Ιαπωνία παγκόσμιος ηγέτης.

Την ίδια στιγμή τονίστηκε πως οι Google και Huawei Technologies είναι πιθανό να αναδειχθούν ως ισχυροί κατασκευαστές λειτουργικών συστημάτων στην αυτοκινητοβιομηχανία. Όπως είπε ο Tακάντα, «ακόμα και η Tesla θα δυσκολευτεί να το κάνει μόνη της»

Τέσσερις από τις μεγαλύτερες ιαπωνικές εταιρείες, οι Honda, Nissan, Mitsubishi, Toyota, θεωρείται πως πρέπει να συστρατευθούν απέναντι στις κινεζικές, την Tesla και την ηγεμονική αυτοκρατορία των Google και Apple


Οι αριθμοί

Βάζοντας κάτω και τα νούμερα, οι Honda, Nissan και Mitsubishi μαζί πούλησαν περίπου 8,5 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο, δηλαδή λιγότερες από τις περίπου 11 εκατομμύρια μονάδες που πουλήθηκαν από εταιρείες του ομίλου Toyota.

Αν μάλιστα προστεθούν οι πωλήσεις από αυτοκινητοβιομηχανίες στις οποίες η Toyota έχει ήδη μετοχές, συμπεριλαμβανομένων των Mazda, Subaru και Suzuki Motor, τότε ο συνολικός αριθμός αυτός αυξάνεται στις περίπου 16,5 εκατομμύρια πωλήσεις αυτοκινήτων.

Τέλος, το ιαπωνικό Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας εκτίμησε ότι οι πωλήσεις οχημάτων που καθορίζονται από λογισμικό παγκοσμίως θα φτάσουν μεταξύ των 35 και 41 εκατομμυρίων μονάδων το 2030, ενώ τα παγκόσμια έσοδα από υπηρεσίες robotaxi θα φτάσουν τα 80 τρισεκατομμύρια γιεν (550 δισεκατομμύρια δολάρια) έως το 2035.

Photo: Toyota


Toyota GR86 sideways

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει