Μόλις παρουσιάστηκε η έβδομη γενιά του, για πρώτη φορά υβριδικού, BMW M5 και όλα έχουν «χτυπήσει» κορυφή. Τεχνολογία, ισχύς, επιδόσεις, πολυτέλεια αλλά και βάρος. Όμως με το τελευταίο η αυτοκίνηση εξοικειώνεται όλο και περισσότερο
Το νέο BMW M5 έχει πίσω του 40 ολόκληρα χρόνια ιστορίας ως το πιο επιθετικό μεγάλο σεντάν της αγοράς. Ύψιστο βιογραφικό, εντυπωσιακός διάδοχος
Στο νέο BMW M5 οι Βαυαροί έχουν κλικάρει όλες τις παραμέτρους. Συνδυαστική ισχύς 727 ίππων, εξωφρενική ροπή (βοηθούντος του εξηλεκτρισμού) στα 1.000 Nm, προφανώς 8 κύλινδροι, περιστροφή στις 7.200 rpm, η ήδη γνωστή απεμπλοκή της τετρακίνησης για μετάδοση μόνο στον πίσω άξονα (ακούγεται τρομακτικό), κινηματική που ντριμπλάρει τους νόμους της Φυσικής και όλη η πολυτέλεια που συνοδεύει ένα κορυφαίο μοντέλο της εταιρείας
Είναι δύσκολο να μη θαυμάσει κάποιος την ενσωμάτωση τόσης τεχνολογικής προσπάθειας μέσα σε ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει υπερ-επιδόσεις, υβριδική αφρόκρεμα και χώρους για πέντε επιβάτες που «διακτινίζουν» τις αποστάσεις
Ο αθλητικός χαρακτήρας είναι εδώ και η BMW υπόσχεται «εντυπωσιακή παροχή ισχύος και έντονα συναισθηματική εμπειρία επιδόσεων που συνοδεύονται από μια νέα ερμηνεία της σχεδιαστικής γλώσσας των μοντέλων υψηλών επιδόσεων που έχει καταστήσει διάσημο το σήμα M».
Το βάρος, ωστόσο, των 2.435 κιλών είναι πολύ υψηλό, δεδομένου επίσης ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο του οποίου οι διαστάσεις προδιαθέτουν επιπλέον επιβάτες. Αλλιώς, αν είσαι μοναχικός καβαλάρης, παίρνεις και ένα Μ2. Κάντε, λοιπόν, την πρόσθεση με αυτούς, τους θεωρητικούς επιπλέον τέσσερις, και έχετε το σύνολο
Η τεχνολογία
Όπως γράφαμε πρόσφατα, στα μεγάλου μεγέθους και βαριά αυτοκίνητα, η τετραδιεύθυνση παίζει ένα σημαντικό ρόλο στο να προσθέσει ευελιξία και σταθερότητα.
Το νέο BMW M5 αναμενόμενα επωφελείται από τη συγκεκριμένη τεχνολογία και η εταιρεία υποστηρίζει ότι «στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης η προσαρμοζόμενη ανάρτηση M με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και Integral Active Steering, το οποίο προσφέρει χαρακτηριστικά τετραδιεύθυνσης στρέφοντας τους πίσω τροχούς έως και 1,5 μοίρες».
Επιπλέον, «οι ειδικές για μοντέλα Μ ρυθμίσεις, καθώς και η δυνατότητα που παρέχεται σε κάθε οδηγό να επιλέξει το δικό του set-up, αλλά και να προσαρμόζει την απόσβεση των αμορτισέρ σε κάθε τροχό ξεχωριστά βελτιστοποιούν τη σύνδεση του αμαξώματος με το δρόμο και βοηθούν το αυτοκίνητο να ξεδιπλώσει όλα τα ταλέντα του – από την οδηγική άνεση που προσφέρει στην καθημερινότητα μέχρι την δυναμική υπεροχή σε αγωνιστικές συνθήκες. Η περιστροφή των πίσω τροχών βελτιώνει την κατευθυντική ευστάθεια σε υψηλές ταχύτητες, αλλά και την ευελιξία και την άνεση κατά τους ελιγμούς, ανάλογα με τις εκάστοτε απαιτήσεις».
Το λανσάρισμα
Η παγκόσμια πρεμιέρα του νέου BMW M5 θα πραγματοποιηθεί στο Goodwood Festival of Speed στην Αγγλία τον Ιούλιο του 2024, ενώ θα αρχίσει να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing τον ίδιο μήνα.
Το παγκόσμιο λανσάρισμα στην αγορά θα ξεκινήσει το Νοέμβριο του 2024 ταυτόχρονα με την παρουσίαση του νέου BMW M5 Touring.
Οι σημαντικότερες περιοχές πωλήσεων για το sedan υψηλών επιδόσεων είναι η Βόρεια Αμερική και η Ευρώπη.
Οι ΗΠΑ είναι μακράν η μεγαλύτερη μεμονωμένη αγορά, ακολουθούμενη από εκείνες της Μεγάλης Βρετανίας, της Γερμανίας, της Νότιας Κορέας, της Κίνας, της Ιαπωνίας και του Καναδά.
Oι επιδόσεις
Οι επίσημες τιμές είναι καταιγιστικές.
Προσπερνούμε το κλασικό 0-100 που έχει γίνει ψωμοτύρι πολλαπλάσια φθηνότερων EV και εστιάζουμε στο κυριαρχικό 0-200 που ολοκληρώνεται σε 10,9” ενώ η τιμή ρεπρίζ για τα 80-120 χλμ/ώ. ολοκληρώνονται σε μόλις 2,2” με 4η ταχύτητα
Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στάνταρ στα 250 χλμ/ώ. Όμως, με το προαιρετικό πακέτο M Driver’s Package, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 305 χλμ/ώ.
Ο εξηλεκτρισμός
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης M Hybrid του νέου BMW M5 συνδυάζει έναν κλασικά υψηλόστροφο V8 κινητήρα 4,4 λίτρων με έναν ενσωματωμένο στο οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic ηλεκτροκινητήρα, με χαρακτηριστικά απόδοσης ρυθμισμένα ειδικά για το BMW M5.
Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης επωφελείται από την πρωτοποριακή τεχνολογία M TwinPower Turbo, με cross-bank πολλαπλή εξαγωγής και βελτιστοποιημένο σύστημα διαχωρισμού λαδιού.
Αποδίδει μέγιστη ισχύ 585 PS και μέγιστη ροπή 750 Nm. Η μέγιστη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα είναι 197 hp. Έχει ονομαστική ροπή 280 Nm, αλλά ένα στάδιο pre-gearing επιτρέπει την αύξηση της πραγματικής ροπής στην είσοδο του κιβωτίου ταχυτήτων στα 450 Nm.
Στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία το BMW M5 μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 140 χλμ/ώ
Η μπαταρία υψηλής τάσης που βρίσκεται χαμηλά στο κάτω μέρος του αμαξώματος του αυτοκινήτου διαθέτει ωφέλιμη χωρητικότητα 18,6 kWh, εξασφαλίζοντας ηλεκτρική αυτονομία 67-69 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP.
Πρωτοποριακό κόκπιτ σπορ αυτοκινήτου
Εκτός από το ειδικό για μοντέλα M πάνελ ελέγχου στην κεντρική κονσόλα, το πρωτοποριακό κόκπιτ περιλαμβάνει επίσης ένα νέας σχεδίασης δερμάτινο τιμόνι M με επίπεδο κάτω τμήμα και φωτιζόμενα πλήκτρα M, καθίσματα πολλαπλών λειτουργιών M με πληθώρα ηλεκτρικών ρυθμίσεων και κυρτή οθόνη BMW Curved Display, στην οποία, όπως και στο στάνταρ BMW Head-Up Display, προβάλλεται περιεχόμενο ειδικό για μοντέλα M.
Το στάνταρ BMW Live Cockpit Professional φέρνει επίσης το σύστημα πλοήγησης BMW Maps και τη λειτουργία Augmented View στην οθόνη ελέγχου.
Η αναβαθμισμένη έκδοση του BMW iDrive είναι στάνταρ
Βασίζεται στο BMW Operating System 8.5 και έχει σχεδιαστεί ειδικά για έλεγχο μέσω αφής και φυσικής ομιλίας. Η ψηφιακή τεχνολογία υποστηρίζει πλέον και τα χειριστήρια για τις λειτουργίες του κλιματισμού.
Η επιλογή της θερμοκρασίας, η ένταση της ροής του αέρα, η θέρμανση των καθισμάτων και – αν υπάρχει – η θέρμανση του τιμονιού μπορούν πλέον να ελέγχονται με την αφή μέσω ενός στοιχείου μενού στο κάτω τμήμα της οθόνης ελέγχου ή με φωνητική εντολή
Στην αποκλειστική ατμόσφαιρα του εσωτερικού ξεχωριστό ρόλο διαδραματίζουν η στάνταρ επένδυση από δέρμα Merino, το BMW Interaction Bar, ο κλιματισμός τεσσάρων ζωνών, τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ο ειδικός για μοντέλο Μ ατμοσφαιρικός φωτισμός, συμπεριλαμβανομένου του Welcome Animation, καθώς και η πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή.
Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης Bowers & Wilkins Surround Sound System, βάση ασύρματης φόρτισης, Comfort Access, σύστημα συναγερμού, αυτόματη λειτουργία πίσω πόρτας και καλώδιο φόρτισης Professional
Στη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού περιλαμβάνονται το εξωτερικό πακέτο M Carbon, επένδυση οροφής από Alcantara, θέρμανση τιμονιού, ενεργός εξαερισμός καθισμάτων και κοτσαδόρος.
Για τo νέo BMW M5 θα διατίθενται επίσης ειδικά εξαρτήματα από τη συλλογή BMW M Performance Parts, ταυτόχρονα με το λανσάρισμα του μοντέλου.
Τέλος, η γκάμα περιλαμβάνει σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος M Performance και εξωτερικά στοιχεία κατασκευασμένα από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP).
Info / Photo: bmw.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.