Πώς η Citroën DS, ένα απο τα σημαντικότερα κλασικά αυτοκίνητα, ξαναζεί. Τούτη τη φορά με μετατροπή της σε ηλεκτρικό. Μαζί και το δίλημμα του τίτλου
Οι μετατροπές στα κλασικά έχουν ξεκινήσει. Οι γνώμες διχάζονται. Η DS παραμένει όμως θεά. Ανεξαρτήτως
Λίγο πριν εκπνεύσει ο 20ος αιώνας, συγκεντρώθηκαν άνθρωποι της αυτοκίνησης, δημοσιογράφοι, σχεδιαστές, σε ένα διεθνές γκαλά, στο Λας Βέγκας
Είχαν προσκληθεί για να επιλέξουν τα σημαντικότερα αυτοκίνητα των τελευταίων 100 ετών. Ο διαγωνισμός λεγόταν -τι άλλο;- ”Car of The Cenrtury”.
Συνολικά 130 προσωπικότητες του χώρου του αυτοκινήτου είχαν προσκληθεί. Είχαν δε ξεκινήσει τρία χρόνια πριν τη διαδικασία επιλογής των υποψηφίων αυτοκινήτων για το επίζηλο στέμμα.
Η αρχική λίστα περιελάμβανε 700 αυτοκίνητα. Και η επιτροπή έπρεπε, σ΄όλο το χρονικό διάστημα, βήμα-βήμα, να περιορίζει τα προς εκλογή αυτοκίνητα. Απ’ τα αρχικά 700, να φτάσει στα 200 και μετά στα 100
Για τη θεά-DS
Το βράδυ της 18ης Δεκεμβρίου, σε εκείνη την αίθουσα του Βέγκας, κατόπιν συμμετοχής και ιντερνετικής ψήφου του κόσμου, είχαν καταλήξει στα 26 σημαντικότερα αυτοκίνητα του αιώνα.
Αν σας ενδιαφέρει, η τελική λίστα ήταν αυτή. Φυσικά η Citroën DS ήταν μέσα στη χρυσή δεκάδα. Δε θα μπορούσε να γινόταν αλλιώς.
Ό,τι και να γράψεις σήμερα για αυτό το αυτοκίνητο είναι μια πεζή επανάληψη των όσων έχουν αποτυπωθεί για αυτόν τον ιπτάμενο δίσκο που προσγειώθηκε στο σύμπαν της αυτοκίνησης το 1955.
Τελικά, η Citroën DS ανακηρύχτηκε το 3ο σημαντικότερο αυτοκίνητο του 20ου αιώνα, με 567 ψήφους.
Για την ιστορία, βρέθηκε πίσω απ΄το Ford Model T (742 ψήφοι), το πρώτο αυτοκίνητο που άνοιξε το δρόμο στη μαζική, βιομηχανική παραγωγή, και πίσω από τη δεύτερη θέση του κλασικού Mini (617 ψήφοι), το θαύμα-μινιατούρα του Σερ Άλεκ Ισιγόνη.
Και σήμερα, την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, δημιουργείται ένας νέος χώρος επιχειρηματικής άνθησης. Λέγεται «μετατροπή αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά»
Αφού η ατζέντα για την ηλεκτροκίνηση είναι νομοτελειακά σχεδιασμένη -και προσπαθώ να είμαι πολύ προσεκτικός στη διατύπωση-, από το να καταλήξουν κάποια ιδιαίτερα αυτοκίνητα, είτε λέγονται MX-5 1ης γενιάς είτε κλασικές Porsche, σε μουσειακό είδος, ας γίνει αυτό. Ήδη, για παράδειγμα, κάποιοι βρετανοί κάνουν τη μετατροπή σε Mazda MX-5 (NA)
H μετατροπή σε ηλεκτρικό
Διαβάζω , λοιπόν, ότι μία πρωτοποριακή εταιρεία στην ηλεκτροκίνηση κλασικών αυτοκινήτων, η Electrogenic, δημιούργησε μία πλήρως ηλεκτρική Citroën DS.
Η εταιρεία που εδρεύει στην Οξφόρδη διατήρησε και βελτίωσε το διάσημο χαρακτηριστικό του «μαγικού χαλιού» που ανέκαθεν διέθετε η DS ως κύλιση, συνδυάζοντάς το με έναν αθόρυβο ηλεκτρικό κινητήρα μηδενικών εκπομπών.
Πρόκειται για την πτώτη ηλεκτρική «θεά » που μετατράπηκε με επαγγελματικές διαδικασίες καθώς η Electrogenic αφαίρεσε τον αρχικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2.0 λίτρων της DS και τον αντικατέστησε με έναν ηλεκτρικό κινητήρα που παράγει 120 ίππους, σε συνδυασμό με 235 Nm άμεσης ροπής.
Θεωρώ πολύ ενδιαφέρον πάντως ότι η ισχύς μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς μέσω του υπάρχοντος χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων – και όχι με ένα αυτόματο «μονής σχέσης» που συνηθίζεται στα ηλεκτρικά
Στο διαχρονικά κομψό αμάξωμα της DS τοποθετήθηκε μία μπαταρία 48,5kWh προσφέροντας πραγματική αυτονομία περίπου 225 χιλιομέτρων με κάθε φόρτιση.
Τόσο το μέγεθος της μπαταρίας όσο και ο τύπος του φορτιστή μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με τον τύπο οδήγησης που θα επιλέξει ο ιδιοκτήτης.
Μια προαιρετική μπαταρία «επέκτασης εμβέλειας» παρέχει στους πελάτες την επιλογή να αυξήσουν την αυτονομία της Citroën σε περισσότερα από 320 χιλιόμετρα.
Για λόγους που δεν είναι του παρόντος, αυτοκίνητα επιπέδου DS δε ξαναβγαίνουν σε μαζική παραγωγή.
Υπάρχουν πλέον πολλοί περιορισμοί, ντιρεκτίβες, δείκτες παθητικής ασφάλειας και νόρμες που δεν επιτρέπουν σε σχεδιαστές και μπάτζετ να κάνουν τη ροκ επανάσταση της DS
Οπότε, ναι, από το να καταλήξουν πολλές DS σε σκονισμένα γκαράζ, ας τις χαιρόμαστε (και) έτσι στους δρόμους ξανά. Η αυτοκίνηση χρειάζεται τέτοια σχήματα, χρειάζεται την υπενθύμιση του πώς ήταν τα αυτοκίνητα του αιώνα. Ψηφίζω «ναι»
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.