Tο Citroën Ami ήρθε στην Ελλάδα

Post date:

Author:

Category:

Το νέο Citroën Ami δεν απαιτεί δίπλωμα οδήγησης, ξεπήδησε από τη Ντίσνεϊλαντ, πρώτα βγήκε στους γαλλικούς δρόμους και αυτές τις μέρες το είδαμε και στους ελληνικούς. Συγκεκριμένα, στη Χάλκη. Με τα διακριτικά της Ελληνικής Αστυνομίας και του Λιμενικού Σώματος. Σε πρώτη ματιά φαίνεται παιδικά αστείο. Αλλά είναι μια σοβαρή κίνηση για ένα κοινό που υπάρχει εκεί έξω. Και μάλλον όχι για να κυνηγάς τους κακούς

Citroen Ami

Το Citroën Ami, χαρούμενο και στο πνεύμα της εποχής. Αυτονομία 70 χιλιομέτρων, φόρτιση σε τρεις ώρες σε οικιακή πρίζα, τελική 45 km/h και κόστος περίπου κάτω από τα €9,000, όταν αρχίσει, από το 2022, να διατίθεται και σε ιδιώτες. Μία έξυπνη κίνηση των Γάλλων


Λίγο πριν τα τέλη της δεκαετίας του ’40, μερικά χρόνια μετά την ανακουφιστική λήξη του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, η Citroën αφουγκράστηκε την ανάγκη χωρικών και κτηνοτρόφων και παρουσίασε το γνωστό 2CV

Όπως έλεγαν τα διαφημιστικά της εποχής, το φτηνό, απλό, άνετο και εύχρηστο αυτοκίνητό της μπορούσε να μεταφέρει καλάθια με φρέσκα αβγά χωρίς καν να ραγίσουν. Κατευθείαν απ’ το κοτέτσι στην αγορά της πόλης.

Το 2CV ήταν τόσο ενδοτικό στις ανωμαλίες.

Έστριβες λες και οδηγούσες ιστιοπλοϊκό. Απλοϊκό, σα μεταλλική ομπρέλα με ρόδες. Αλλά τόσο ευφυές. Το 2CV σήμανε το τέλος του κάρου στη γαλλική επαρχία. Ήταν αλλαγή της εποχής

Σήμερα η ανάγκη έχει διαφοροποιηθεί: νέα παιδιά, από 14 ετών και πάνω, χωρίς δίπλωμα ακόμη αλλά και ένας κορωνοϊός στη γωνία.

Τι σχέση έχουν όλα αυτά με το νέο, τρομερό «παιδί» της γαλλικής αυτοκίνησης, το Ami;

Ακόμα και το όνομά του (ami=φίλος), δηλώνει την πρόθεση αυτού του φάνκι, ηλεκτρικού αυτοκινήτου να αφουγκραστεί τη σύγχρονη πραγματικότητα. Το χαρούμενο αυτό παιχνίδι θέλει να κάνει φίλους στις πόλεις

Citroën Ami

Λοιπόν, τι είναι το Ami, μον αμί;

Τη μισή απάντηση την παίρνετε κοιτώντας και μόνο τις φωτό. Ένα μικρό κινούμενο pet, χαρούμενο, σε διάφορα χρωματικά πάτερνς και με ένα μόλις όγκο – χωρίς να προεξέχουν καπό και πορτμπαγκάζ.

Σα να ξεπήδησε από τη Ντίσνεϊλαντ, 32 χιλιόμετρα έξω απ’ το Παρίσι. Διπλασιάστε το αυτό και έχετε τη χιλιομετρική αυτονομία του Ami: μπορείς να γυρνοβολάς στους δρόμους σε μία ακτίνα 74 χιλιομέτρων. Τόσο διαρκούν οι μπαταρίες του. Και μετά πάλι στη σειρά για φόρτιση για τον επόμενο.

Την άλλη μισή απάντηση την έχετε μόλις θυμηθεί κανείς πως η Citroën έξυπνα βρήκε το χώρο του Ami στη διάταξη που προβλέπει για «αυτοκίνητα χωρίς δίπλωμα» με ισχύ στα γαλλικά πράγματα.

Αφορά οχήματα με χαμηλή ισχύ -μη σκοτωθούμε κιόλας-, μέγιστη ταχύτητα 45 km/h και ηλικίες από 14 ετών. 


Citroen 2CV δοκιμή

Η νομική ρύθμιση

Η νομική ρύθμιση είχε γίνει κυρίως για να εξυπηρετεί ηλικιωμένους ανθρώπους σε αγροτικές περιοχές ή αντίστοιχο κοινό που δεν είχε πλέον άδεια οδήγησης.

Η διαφορά είναι πως αντί για κάτι ψιλοαστεία, τύπου λούνα παρκ οχήματα, το Ami είναι μεγαλύτερο.


Το Citroën Ami δείχνει ούλτρα μοντέρνο και δε σε κάνει να φαίνεσαι αστείος ή υπέργηρος μέσα του. Φαίνεσαι τρέντι, στα νεοελληνικά. Και εκεί είναι όλη η επικοινωνιακή σημειολογία του πράγματος


Με ένα ηλεκτρικό μοτεράκι απόδοσης μέχρι 50 ίππους, σκληρά πλαστικά και χαρούμενη σχεδίαση, το Ami θέλει να κάνει μόνο φίλους καθώς διασχίζει τις γαλλικές πόλεις.

Ήδη, κάποιοι δημοσιογράφοι του γαλλικού ειδικού Τύπου που το οδήγησαν, αφού ξεροκατάπιαν τον μάτσο εγωισμό τους, είχαν να γράψουν κολακευτικά σχόλια για τις αντιδράσεις του κόσμου: χαμόγελα, σηκωμένοι αντίχειρες και ένα κλίμα παιδικής έκπληξης τούς συνόδευε καθώς κυκλοφορούσαν στο τιμόνι του.

Τι είπε μία φωνή στο βάθος; Αν θα γίνει ο σύγχρονος διάδοχος του θρυλικού 2CV; Κατά την ταπεινή μου άποψη, η ιστορία επαναλαμβάνεται ως φάρσα και επαναστατικά αυτοκίνητα τύπου Citroën DS, 2CV, το κλασικό Mini ή ακόμα και ο κλασικός «σκαραβαίος» είναι δύσκολο να επαναληφθούν

Αλλά και αν επαναλαμβανόντουσαν, πόση θέση θα είχαν στη σημερινή εποχή της κορωνοποιημένης απόστασης;

Άσε που για τα αβγά φροντίζουν τα σύγχρονα υλικά συσκευασίας. Πού να τρέχεις με τις γόβες στα χωράφια;

*Δείτε την αρχική δημοσίευση στο Protagon


  • Μοναχική θεά. Για τη Citroën DS, κάπου στα νότια
Citroën DS Greece

Photo: citroën.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει