Ένα επίπεδο πάνω: Το Honda Legend προσπέρασε την Τesla

Post date:

Author:

Category:

Το Honda Legend Hybrid EX είναι το πρώτο αυτοκίνητο που πήρε άδεια κυκλοφορίας με αυτόνομο επίπεδο 3. Τι σημαίνει πρακτικά;

Honda Legend Sensing

Όταν πηγαίνει μόνο του. Το μεγάλο διακύβευμα της αυτοκίνησης και πού βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή


Το πνεύμα του Σοΐχίρο Χόντα, του ανθρώπου που ίδρυσε μία από τις πιο μηχανολογικά ενδιαφέρουσες εταιρείες, αν μη τι άλλο, θα βλέπει με ενδιαφέρον όσα εξελίσσονται στα πνευματικά του παιδιά.

Η αλήθεια είναι πως ο Σοΐχίρο ήταν τόσο παθιασμένος με το motorsport που η σημερινή εποχή, μια εποχή που οδηγεί βήμα-βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση, φαντάζει ξένη με το ιστορικό μανιφέστο της Honda.

Και οδηγώντας, για παράδειγμα, το Type R στους ελλληνικούς δρόμους, δε θα ‘θελες κανένα ψηφιακό γκάτζετ να σε βγάλει από τη θέση του οδηγού


In love with Typer R

Όμως σε ένα παράλληλο τεχνολογικό σύμπαν

- Διαφήμιση-

H είδηση λέει πως η ιαπωνική εταιρεία ξεπέρασε και την Tesla του Έλον Μασκ όσον αφορά τις τελευταίες εξελίξεις.

Ως πλατφόρμα τεχνολογίας χρησιμοποιείται το Honda Legend Hybrid EX.

Το όνομα του μοντέλου είναι ιστορικό. Ωστόσο το Honda Legend δεν έγινε, όπως σημαίνει το όνομά του, «θρύλος» στα ευρωπαϊκά πράγματα.

Δύσκολα πουλούσε το μεγάλο σεντάν στη γηραιά ήπειρο και σπάνια θα τύχει να δεις κάποιο προηγούμενης γενιάς Legend να κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους.

Όμως πάει καλά και συνεχίζει να πουλάει στην ιαπωνική και αμερικανική αγορά. Ίσως για αυτό επιλέχτηκε να είναι το μοντέλο που προχωρά την αυτόνομη οδήγηση σε ένα επίπεδο παραπέρα.

Εξωτερικά δεν δείχνει επαναστατικό

Ένα μεγάλο, τετράθυρο σεντάν – θα το ‘λεγες και συντηρητικό. Όμως στα ψηφιακά σωθικά του είναι όντως ξεχωριστό.

Μόλις 100 αντίτυπα θα είναι για αρχή διαθέσιμα, στη μάλλον υψηλή τιμή των €85,144 με τη σημερινή ισοτιμία του γιεν. Η εταιρεία λέει πως αυτό το Honda Legend μπορεί μόνο του, χωρίς να κάνει τίποτα ο «οδηγός» (με σκόπιμα εισαγωγικά), να αλλάζει λωρίδες, να προσπερνά άλλα αυτοκίνητα και να κινείται απροβλημάτιστα σε δημόσιους δρόμους. Το τελευταίο είναι η φράση-κλειδί καθώς οι ιαπωνικές αρχές έδωσαν την αναγκαία πιστοποίηση για κανονική χρήση στο δρόμο και όχι σε επιλεγμένα σημεία

Το σημειώνουμε αυτό γιατί η Honda δεν είναι η μόνη εταιρεία που έχει κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο με επίπεδο αυτόνομης οδήγησης 3.Έτσι, εγκυκλοπαιδικά, υπάρχουν 5 επίπεδα αυτόνομης οδήγησης, ξεκινώντας από το μηδέν. Αυτή τη στιγμή η τεχνολογία βρίσκεται στο επίπεδο 3. Όμως η Honda έχει αυτή τη στιγμή ένα πλεονέκτημα καθώς το συγκεκριμένο Legend πωλείται και κυκλοφορεί κανονικά. Είπαμε, Ιαπωνία μεριά 

Τα 10 εκατομμύρια σενάρια

Βαθιά μέσα στα χαρτογραφημένα σενάριά του υπάρχουν περίπου 10 εκατομμύρια εκδοχές συνθηκών, περιστατικών και απρόβλεπτων καταστάσεων που μπορεί να προκύψουν στο δρόμο του.

Φυσικά υπάρχουν και εκείνα τα συστήματα ασφάλειας που, για παράδειγμα, επεμβαίνουν σε ακινητοποίηση αν τυχόν ο οδηγός παύλα χειριστής παύλα επιβλέπων δεν ανταποκριθεί σε μία προειδοποίηση.

Ναι, η αυτόνομη οδήγηση γίνεται βήμα-βήμα και έχει αρκετό δρόμο ακόμα για να χαζεύεις το κινητό σου ανεξαρτήτων συνθηκών ενώ ταξιδεύεις.

Για την ώρα, λοιπόν, αυτό το Honda Legend, έχοντας γράψει περίπου 1,3 εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες, φαίνεται να είναι ένας ιδιαίτερα σκληρός αντίπαλος του Μασκ που έχει σημαδέψει για τα καλά το δόξα πατρί των παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών. 

Τι μένει; Το αμέσως επόμενο επίπεδο, το 4, στο οποίο δε θα χρειάζεται καν οδηγός, παρά μόνο επιβάτες. Ενώ, τέλος, στο επίπεδο 5 δεν θα υπάρχει καν τιμόνι. Το αυτόνομο αυτοκίνητο θα μπορεί να κινείται τελείως μόνο του. Πότε; Αμφότερα αργούν. Ευτυχώς

*Αρχική δημοσίευση Protagon


Tesla Model S Plaid

Photo: honda.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει