Το Ford Fiesta ST δεν είναι πλέον μόνο του στην αγαπημένη κατηγορία των μικρών προσθιοκίνητων hot hatch και το Hyundai i20 N είναι ο νέος, ενδιαφέρον αντίπαλος. To update της επίσημης ενημέρωσης λέει πως τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται στην ελληνική αγορά την άνοιξη του 2021. Χωρίς, ωστόσο, να προσδιορίζεται προς το παρόν η τελική τιμή αγοράς
Το Hyundai i20 N είναι το δεύτερο κατά σειρά μοντέλο της κορεάτικης εταιρείας μετά το i30 N και μόλις έκανε την επίσημη εμφάνισή του με 204 ίππους, 1,6 λίτρα και στάνταρ μπλοκέ διαφορικό
Μαζί φυσικά με όλο το οπτικό πακέτο που το κάνει να ξεχωρίζει απ΄τη γενικότερη γκάμα της Hyundai
Ουσιαστικά τοποθετείται ακριβώς απέναντι από το εξαιρετικό Fiesta ST.
Αποδίδει σχεδόν ίδια ισχύ, ελαφρώς λιγότερη ροπή που όμως ξεδιπλώνεται από τις 1,750 rpm, έχει 4 κυλίνδρους (το ST είναι 3κύλινδρο), είναι αποκλειστικά χειροκίνητο και με ένα ελεγχόμενο διαφορικό Torsen στους εμπρός τροχούς
Το οποίο περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, σε αντίθεση με το Ford που το έχει ως μέρος του πακέτου Performance.
Αμφότερα ζυγίζουν ελάχιστα κάτω από τα 1,200 kg, για την ακρίβεια, το i20N έχει βάρος 1,190 kg.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο 1,6 που ξέρουμε από τα Kia Ceed GT και Proceed GT
Σ’ αυτά τα μοντέλα το μοτέρ δεν εμπνέει ιδιαίτερα. Στην περίπτωση, ωστόσο, του Hyundai i20 N έχουν γίνει τροποποιήσεις ώστε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του ειδικού κοινού στο οποίο απευθύνεται.
Με νέο τούρμπο, μεταβλητό χρονισμό και νέο σύστημα ψεκασμού το σύνολο καταφέρνει να κινήσει το νέο hot hatch της αγοράς από 0-100 σε 6,7” – 0,2 πιο αργά από το Fiesta.
Η διαφορά είναι ασήμαντη και όλα θα φανούν στην πράξη με ένα συγκριτικό το οποίο μάλλον θα ενδιαφέρει ένα μεγάλο μέρος του νεανικού κοινού.
Η ανάρτηση ακολουθεί την κλασική συνταγή της κατηγορίας με McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο πίσω. Συνδυάζεται με τροχούς 18 ιντσών και ελαστικά Pirelli P Zero διάστασης 215.
Το σασί του Hyundai i20 N έχει ενισχυθεί
Συγκεκριμένα σε 12 κομβικά σημεία ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στα αυξημένα φορτία ενώ, ευνόητα, έχουν τοποθετηθεί ειδικά αμορτισέρ, ελατήρια και αντιστρεπτικές.
Μένει να φανεί το κατά πόσο το i20 N θα έχει αυτήν την καταπληκτική ακρίβεια που διαθέτει το Ford, τόσο στην πιέση όσο και σε trailing throttle
Υπάρχουν 5 χαρτογραφίσεις (Eco, Normal, Sport, N και N Individual) τα οποία ρυθμίζουν γκάζι, τιμόνι, ESC και εξάτμιση. Η οποία ακούγεται έτσι:
Τέλος, καθώς τα αμορτισέρ παραμένουν παθητικά, όπως είναι ο κανόνας στην κατηγορία, δεν ρυθμίζεται ηλεκτρονικά η απόσβεσή τους με τα αντίστοιχα προγράμματα.
Οι οπτικές διαφοροποιήσεις
Το κλασικό σιέλ στο οποίο είχε λανσάρει η εταιρεία το i30 N συνεχίζει να χαρακτηρίζει και το i20 N στο πρώτο φωτογραφικό υλικό που διέθεσε χθες η μιντιακή πλατφόρμα της Hyundai.
Βλέποντάς το διακρίνονται οι νέοι προφυλακτήρες, τα σπλίτερς, οι διχρωμίες στις λεπτομέρειες και όλο το επιθετικό στάιλινγκ που οφείλει να έχει κάθε hot hatch που σέβεται τον εαυτό του.
Το Hyundai i20 N θα διατεθεί στην ευρωπαϊκή αγορά από την άνοιξη του 2021 σε τιμές που δεν έχον ακόμη ανακοινωθεί.
Είναι ένα πολύ ενδιαφέρον αυτοκίνητο. Κοντράρεται στο δόξα πατρί με ένα πολύ σοβαρό hot hatch που διακρίνεται τόσο για το στήσιμό του όσο και την ακρίβειά του στην επιθετική οδήγηση, μπαίνει σε μια κατηγορία για πρώτη φορά στην ιστορία της Hyundai και δημοκρατικοποιεί την εμπλοκή της στο WRC. Ευτυχώς που υπάρχει και αυτή όσο άλλοι ιστορικοί παίκτες των hot hatch φαίνονται να αποχωρούν. Ή και να μην τολμούν
Info/Photo: hyundai.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.