Νέο τοπίο διαγράφεται στην F1 καθώς η General Motors ενδεχομένως γίνει η ενδέκατη ομάδα στη γραμμή εκκίνησης για το 2026
Η αμερικανική αγορά αποτελεί μέρος του ενδιαφέροντος της General Motors σε σχέση με την επίμαχη συμφωνία
Η F1 συζητά το ενδεχόμενο συμμετοχής μιας νέας ομάδας στο πρωτάθλημα από το 2026. Τον Ιανουάριο είχε απορριφθεί η πρόταση του Αμερικανού Μάικλ Αντρέτι και της -ιδιοκτησίας της General Motors- Cadillac να «μπουν» στο πρωτάθλημα το 2025 ή το 2026
Όμως, η αποχώρηση του Αντρέτι από την ομάδα μηχανοκίνητου αθλητισμού Andretti Global έχει αλλάξει το σκηνικό, καθώς η νέα ομάδα θα ήταν τώρα μια συμμετοχή της General Motors, με επικεφαλής τον επιχειρηματία Νταν Τόουρις, ο οποίος είναι ο πλειοψηφικός μέτοχος της Andretti Global
Η General Motors είναι πρόθυμη να συνεισφέρει σημαντικά στη νέα ομάδα, με αποτέλεσμα να αρχίσουν «φρέσκιες» συνομιλίες στο Λας Βέγκας, με μεγάλη πιθανότητα «εισόδου» το 2026, χρονιά που σηματοδοτεί επίσης την έναρξη μιας νέας εποχής στην F1 με σημαντικές αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς.
Εκπρόσωποι του Τόουρις και της General Motors βρίσκονται σε συνομιλίες με την F1 στο περιθώριο του Grand Prix του Λας Βέγκας που διεξήχθη το πρωί της Κυριακής, 24 Νοεμβρίου, στο οποίο στέφθηκε, για τέταρτη φορά στην καριέρα του, Παγκόσμιος Πρωταθλητής ο Μαξ Βερστάπεν.
Στο παρελθόν η πλειονότητα των ομάδων που μετέχουν αυτή τη στιγμή στην F1 είχε αντιταχθεί δημόσια στην επέκταση του grid για εμπορικούς λόγους, υποστηρίζοντας ότι μια ενδέκατη ομάδα δεν θα έφερνε επαρκή προστιθέμενη αξία και έσοδα στο σπορ, για να αναιρέσει την απώλεια εσόδων, καθώς η «πίτα» θα μοιραζόταν πλέον σε 11 μέρη, αντί για δέκα
Από το 2016 δεν έχουν υπάρξει περισσότερες από δέκα ομάδες στη Formula 1, όμως οι τρέχουσες συζητήσεις είναι οι πιο σημαντικές για μια νέα συμμετοχή στο πρωτάθλημα.
Η General Motors έχει δεσμευθεί να κατασκευάσει μια μονάδα ισχύος προδιαγραφών F1, όμως δε θα είναι έτοιμη για το 2028.
Αυτό σημαίνει ότι η πιθανή νέα ομάδα θα πρέπει να προμηθεύεται μονάδες ισχύος από έναν από τους πέντε διαθέσιμους κατασκευαστές κινητήρων από το 2026, που είναι οι Mercedes, Ferrari, Honda, Red Bull Ford και Audi.
Photo: YouTube
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.