Η California T μπορεί να ήταν μια εμπορικά επιτυχημένη Ferrari αλλά δεν αγαπήθηκε απ’ τους petrolheads. Η αντικαταστάτριά της, η νέα Ferrari Portofino, δανείζεται ιταλικό όνομα και μένει να φανεί πόσο θα αλλάξει τις εντυπώσεις
H Ferrari California πρέπει να καταχωρηθεί στην ιστορία ως η μόνη Ferrari που έκανε ψαγμένους δημοσιογράφους, τύπου Chris Harris, να δυσκολεύονται να βρουν λόγια. Κι όχι επειδή είχαν μείνει άφωνοι με το πόσο καλή ήταν. Δείτε τον, για παράδειγμα, στο παρακάτω video.
Οι εντυπώσεις διασώθηκαν με τη βελτιωμένη της έκδοση, τη California T (βλ. Turbo) μαζί με μερικές αναβαθμίσεις. Αλλά και πάλι. Επί της ουσίας τα σχόλια ποτέ δεν ήταν αυτά που θα περίμενε κανείς από ένα αυτοκίνητο με σήμα το καθαρόαιμο μαύρο άλογο στο καπό.
Συμβαίνει όμως. Να, ήταν μια Ferrari πoυ απευθυνόταν σε ένα διευρυμένο φάσμα πελατών που ήθελαν ένα πολύ εντυπωσιακό αμάξωμα, τον ήχο, τις επιδόσεις και μια σχετική ευκολία να εντυπωσιάσουν εαυτούς και κοινωνία.
Τώρα, η Ferrari φεύγει απ΄τις αμερικανικές Καλιφορνέζικες ακτές και επιστρέφει για το βαφτιστικό του νέου μοντέλου στο διάσημο ιταλικό θέρετρο Portofino. Εξ ου και το νέο όνομα της αντικαταστράτριας της California T.
Οι φωτό μιλούν μόνες τους (που λένε και μερικές αγγελίες…) για το εντυπωσιακό αμάξωμα που θα ανοίγει πόρτες, ”πόδια” και ό,τι άλλο κινείται με χαρακτηριστική ευκολία.
Ναι, είναι με μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή. Και coupe και ανοιχτή, λοιπόν, με τη Ferrari Portofino να χρησιμοποιεί μια εξέλιξη του V8 των 3,9-λίτρων της California, με την ισχύ από τους 552 ίππους στους 591. Αυτoί οι επιπλέον 40 ίπποι προέρχονται από νέα έμβολα, ένα νέο σύστημα εισαγωγής και νέα εξαγωγή καυσαερίων, τροποποιήσεις λογισμικού και τη νέα μεταβλητή διαχείριση του turbo boost. Όπως και προηγουμένως, ο κινητήρας της Portofino είναι συνδεδεμένος με ένα 7τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη.
Η Ferrari ισχυρίζεται επίσης ότι το νέο πλαίσιο της Portofino είχε ως αποτέλεσμα “τη συνεπακόλουθη μείωση του βάρους παρά την αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας”, αν και η εταιρεία δεν ανακοινώνει ακόμα το ακριβές βάρος του νέου αυτοκινήτου. H Portofino διατηρεί την κατανομή της California T στην αναλογία 46:54 μεταξύ εμπρόσθιου και πίσω άξονα.
Η επιτάχυνση από 0-100 km/h καλύπεται σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα πλησιάζει τα 320 km/h.
H Portofino, λογικά, θα είναι και ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο στο δρόμο χάρη και στο ηλεκτρονικό διαφορικό τρίτης γενιάς της Ferrari με ενσωματωμένο F1-Trac, το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης που είναι εκεί “για να δώσει ακόμα και στους λιγότερο έμπειρους οδηγούς τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν σε σημαντικό βαθμό τις δυνατότητες του αυτοκινήτου τους”. Η παραπάνω φράση σε εισαγωγικά είναι και η επίσημη περιγραφή της εταιρείας.
Η Ferrari αντικατέστησε επίσης το υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης με μια ηλεκτρική μονάδα – κάνοντας έτσι τη McLaren να είναι μια από τις τελευταίες εταιρείες που διατηρεί στην αίσθηση του τιμονιού τη μαγεία των υγρών υπό πίεση.
Το εσωτερικό φαίνεται να ακολουθεί τα σχεδιαστικά πρότυπα της εταιρείας με την προσθήκη εδώ και οθόνης αφής για τις σχετικές infotainment ευκολίες.
Περισσότερα θα δημοσιεύονται στα πρώτα test που θα γίνουν σε ευρωπαϊκό έδαφος αλλά και στα ταμεία της Ferrari από τους έχοντες τα δυσθεώρητο ποσό που αφήνει η Portofino να εννοηθεί – κάποια €200.000 πρό φόρων. Στο εξωτερικό εννοείται.
Photo: Ferrari
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.