Η νέα Ferrari Roma χρησιμοποιεί το όνομα της αιώνιας πόλης και τις κλασικές αναλογίες για να υπενθυμίσει τα ξέγνοιαστα ήθη και το γλυκό τρόπο ζωής που υπήρχε στη Ρώμη, στις δεκαετίες των ’50s και ’60σs. Βοηθούντος ενός V8 με απόδοση 620 ίππων
Κλασικές αναλογίες, απουσία οποιουδήποτε περιττού στοιχείου, μία ρέουσα κομψότητα και ένα διαχρονικό gran turismo συνθέτουν τη νέα καλλονή απ΄το Μαρανέλο
Η Ferrari Roma δείχνει σα να ‘χει βγει από μια κίνηση του χεριού. Χωρίς αεροτομές, τίποτα που να εξέχει, σχεδόν σαν ένα μινιμαλιστικό concept που βγήκε στο δρόμο
Κάτι απ΄τα ανάλαφρα ’50s; Αυτές τουλάχιστον ήταν οι προθέσεις του Ferrari Styling Centre, σύμφωνα με το κείμενο που συνοδεύει αυτήν την υπέροχη κούκλα στην επίσημη ιστοσελίδα.
Η Ferrari Roma δεν εκφράζει την οργή μιας Pista ή την εγγενή επιθετικότητα των κεντρομήχανων των Ιταλών. Είναι πιο εκλεπτυσμένη, κάτι σαν αντίπαλος των γοητευτικών σπορ αυτοκινήτου «μεγάλου τουρισμού». Με μακρύ καπό, μικρό πίσω κάθισμα front mid engined διάταξη και ένα διπλοτούρμπινο V8 να κινεί το κόσμημα.
- Διάβασέ το: Βρήκαμε το σπάνιο manual της Ferrari F40
Το βραβευμένο μοτέρ
Είναι παραλλαγή του γνωστού συνόλου που έχει στο ιστορικό του τον τίτλο του καλύτερου κινητήρα στον πλανήτη επί τέσσερα σερί χρονιές. Όπως είχε δηλώσει τότε ένας κριτής του θεσμού International Engine of the Year, «υπάρχουν κινητήρες που κινούν τα αυτοκίνητα και υπάρχουν αυτοί που δημιουργούν συναισθήματα».
To 8κύλινδρο σύνολο των 3,755 κ.εκ. αποδίδει 620 ίππους στις 7500 rpm και συνδυάζεται με το 8άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη το οποίο είδαμε στη SF90 Stradale.
Ο τυπικός χρόνος για τα 0-100 km/h που ανακοινώνει η εταιρεία για τη Ferrari Roma είναι στα 3,4”. Δεν είναι εξωφρενικός με τα μέτρα της εποχής (sic). Αλλά δεν είναι και σκοπός της Ferrari Roma να σπάσει τα χρονόμετρα ή να λιώνει στις πίστες μισοφαγωμένα σλικς
Τα επίμαχα 0-200 km/h
Ωστόσο, τέτοια αυτοκίνητα δεν κρίνονται απ΄το αγωνιώδες 0-100. Να το εμπεδώσουμε. Ο ενδεικτικός χρόνος είναι τα 0-200 km/h – αν θέλετε, και τα 0-300 km/h. Προς το παρόν ας αρκεστούμε στην ανακοίνωση της Ferrari για την ενδιάμεση τιμή, δηλαδή για τα μόλις 9,3” από στάση μέχρι το ψηφιακό ταχύμετρο της Ferrari Roma δείξει τη «διακοσάρα». Για πλάκα, δηλαδή.
Σε κάθε περίπτωση, η έμφαση είναι στην αεροδυναμική, στην τέλεια αναλογία κιλών προς ίππο που ισχύει στην κατηγορία με μόλις 2,37 kg/cv, το μειωμένο βάρος και τα εντελώς καινούργια εξαρτήματα σε ένα εύρος της τάξης του 70%.
Φωτογραφημένη στο φυσικό της γήπεδο, στη «νονά» Ρώμη, η Ferrari Roma εκπέμπει αυτό που εκφράζει το Μαρανέλο στη νέα εποχή των εύπορων κατόχων που δεν σπαζοκεφαλιάζουν για το πιο σκληροπυρηνικό αλλά για το πιο συνολικά άρτιο αισθητικά και διαχρονικό.
Info/Photo: ferrari.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.