Αυτές είναι οι φωτογραφίες από το νέο Ford Fiesta ST που τεστάρεται αυτή τη στιγμή πανευρωπαϊκά. Οι πρώτες εντυπώσεις μιλούν για κορυφαίο, και πάλι, supermini σε μια κατηγορία που η Ford ξέρει καλά. Εν αναμονή μέχρι τον Ιούλιο που έρχεται στην Ελλάδα.
Σημαντική είδηση ο τρικύλινδρoς, πλέον, κινητήρας των 1.5 lt με απόδοση 200 PS και 290 Nm που αναμένεται με ενδιαφέρον όσον αφορά το αν και πόσο επηρεάζει το downsizing την απόδοση στις υψηλές rpm αλλά και το χαρακτηριστικό ήχο ενός τρικύλινδρου.
Διαθέσιμα στον στάνταρ εξοπλισμό τρία προγράμματα οδήγησης (Νormal, Sport, Track) και στο κέντρο του ταμπλό η γνωστή μεγάλη οθόνη με το λογισμικό Sync 3 που διευκολύνει την επικοινωνία με το infotainment.
Όπως έχουμε ξαναγράψει, ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας συνδυάζεται με νέα ελατήρια ειδικής πατέντας της Ford που παρέχουν στους μηχανικούς τη δυνατότητα να αυξήσουν την ακαμψία αλλά και την απορρόφηση των κάθετων και πλάγιων δυνάμεων που δέχεται η ανάρτηση χωρίς να καταφύγουν σε μια συνδεσμολογία τύπου Watts με αντίτιμο το επιπλέον βάρος.
Επίσης, το νέο Fiesta ST Είναι εξοπλισμένο με το Ride Control 1 που, ουσιαστικά, είναι ένα είδος προσαρμοζόμενης παθητικής (και όχι ηλεκτρονικής) ανάρτησης. Ανάλογα με τη συχνότητα και το φορτίο που δέχεται η βαλβίδα, μεταβάλλεται τόσο ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στο όριο όσο και στο να προσφέρει καλύτερη ποιότητα κύλισης.
Πρόκειται για μια τεχνολογία που θα τη βλέπουμε όλο και συχνότερα σε αυτοκίνητα τέτοιας κατηγορίας που, για λόγους κόστους, δεν χρειάζεται και δεν «πρέπει» να καταφύγουν στις ακριβότερες λύσεις των ηλεκτρονικών αμορτισέρ που, ουσιαστικά, απευθύνονται στα αυτοκίνητα της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας. Άλλωστε, στη Ford έχουμε δει πλείστα παραδείγματα για το πώς ξέρουν να κάνουν μοντέλα επί μοντέλων να στρίβουν άψογα, ακόμα και σε μη εστιασμένες για οδήγηση περιπτώσεις (βλ. δοκιμή νέου Ford EcoSport)
Τέλος, το νέο Ford Fiesta ST είναι εφοδιασμένο με τη γρηγορότερη κρεμαγιέρα (12:1) που είναι διαθέσιμη σε μοντέλο Ford Performance ενώ εξοπλίζεται με 6τάχυτο κιβώτιο και, προαιρετικά, με μπλοκέ διαφορικό της Quaife. Τα 0-100 έρχονται σε 6.5’’ ενώ η τελική αγγίζει τα 230 km/h.
Το περιμένουμε με ανυπομονησία. Μέχρι τότε ένα πρόσφατο video.
Photo: Ford
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.