Αγωνιστικό της ερήμου: γιατί θέλουμε το Ford Ranger Raptor

Post date:

Author:

Category:

«Ξεχάστε ό,τι ξέρατε για τα pick up», λέει η επίσημη Ford. Το Ranger Raptor είναι ένα καθαρόαιμο με ένδυμα διπλοκάμπινου. Σκληροτράχημο, έτοιμο να ανταποκριθεί σε αγριεμένες καταστάσεις, με διπλό τούρμπο, εξελιγμένη ανάρτηση και ένα life style πιο αγωνιστικό από το να κουβαλάς πορτοκάλια στη Σπάρτη

Το Ranger Raptor, η επιθετική εκδοχή ενός μοντέλου, του «απλού» Raptor, που πηγαίνει πολύ καλά εμπορικά στις Η.Π.Α., πήρε το πράσινο φως για να εισαχθεί και στην Ευρώπη.

Μην περιμένετε άλλο ένα pick up, στο πνεύμα των καιρών που όλο και περισσότεροι κατασκευαστές εμπλέκονται σ’ αυτήν. Aπό παραδοσιακούς ιάπωνες κατασκευαστές μέχρι Mercedes-Benz X-Class που οδηγήσαμε πρόσφατα.

Το Raptor είναι δημιούργημα της Ford Performance, απευθύνεται στους λάτρεις της περιπέτειας και απαντά στην πρόκληση της γρήγορης οδήγησης σε συνθήκες off-road. Κάτι σαν αγωνιστικό της ερήμου με ένδυμα διπλκάμπινου.

Κινείται με άνεση σε όλα τα εδάφη, χάρη στο πολύ ανθεκτικό πλαίσιο, έχοντας αποκλειστική ανάρτηση και ελαστικά, κινητήρα EcoBlue 213 ίππων με ροπή 500 Nm, αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων, Terrain Management System αλλά και όλα τα καλούδια ενός αυτοκινήτου με το οποίο μπορείς να ζήσεις μαζί του στο κάθε μέρα.

Εκτός, φυσικά, από τις αυστηρές προϋποθέσεις της ελληνικής νομοθετικής παράνοιας που απαιτεί να είσαι αγρότης ή «αγρότης»… Τα εισαγωγικά τοποθετούνται στον προαιρετικό «εξοπλισμό».

Γιατί στον υπόλοιπο πλανήτη αυτοκίνητα όπως το Ford Ranger Raptor και τα συναφή αντιμετωπίζονται ως άλλο ένα προϊόν – έστω, για ανθρώπους με διαφορετικό life style.

Για να μην ξεφύγουμε από το θέμα, το Rapror είναι, σύμφωνα με την επίσημη Ford, είναι  «μια διαφορετική ράτσα – ένα καθαρόαιμο desert racer και extreme off-roader που μπορεί να ανταπεξέλθει στις πιο σκληρές συνθήκες».

Έχοντας εξελιχθεί από την Ford Performance για τους λάτρεις της γρήγορης off-road οδήγησης, το πρώτο Ranger Raptor της ιστορίας θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη από τα μέσα του 2019, με την ισχύ μιας έκδοσης Bi-turbo του κινητήρα 2.0litre EcoBlue diesel της Ford που αποδίδει 213 ίππους και ροπή 500 Nm και το νέο αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων της μάρκας.

Ford Ranger Raptor 4drivers

Ford Ranger Raptor 4drivers

Ford Ranger Raptor  4drivers

Ford Ranger Raptor 4drivers

Ford Ranger Raptor 4drivers

To μοναδικό, άκρως ανθεκτικό, ενισχυμένο πλαίσιο του Ranger Raptor χρησιμοποιεί υψηλής αντοχής ατσάλια με μειωμένη περιεκτικότητα κραμάτων, για να αντέχει την υψηλή καταπόνηση που επιφέρει η off-road αγωνιστική οδήγηση ενώ η αγωνιστική ανάρτηση με αμορτισέρ της FOX με Position Sensitive Damping παρέχουν αυξημένες δυνάμεις απόσβεσης σε ακραίες συνθήκες για απαράμιλλη συμπεριφορά off-road και μειωμένες δυνάμεις απόσβεσης σε μέτριες συνθήκες για πιο βελτιωμένη ποιότητα κύλισης στο δρόμο

Οι σπορ αποσβεστήρες με έμβολα 46,6 mm υποστηρίζονται από αλουμινένιους βραχίονες ελέγχου, με προεξέχοντες βάσεις θόλων αμορτισέρ μπροστά και ειδική νέα διάταξη πίσω ανάρτησης με γόνατα ελατηρίων, αλλά και ενσωματωμένο σύνδεσμο Watt που επιτρέπει την κίνηση του άξονα πάνω / κάτω με ελάχιστη πλευρική απόκλιση.

Το φρενάρισμα εκτελείται από εμπρός δαγκάνες δύο εμβόλων, αεριζόμενους εμπρός δίσκους 332 mm x 32 mm και αεριζόμενους πίσω δίσκους 332 mm x 24 mm.

Ελαστικά παντός εδάφους BF Goodrich 285/70 R17 έχουν εξελιχθεί ειδικά για το Ranger Raptor. Με διάμετρο 838 mm και πλάτος 285 mm, η σχεδίαση δημιουργεί ένα ανθεκτικό προφίλ για να συμπεριφέρονται ακόμα και στα πιο κακοτράχαλα εδάφη με αυτοπεποίθηση. Τέλος, η δυναμική off-road χάραξη του πέλματος παρέχει αξιόπιστη πρόσφυση στο βρεγμένο, στη λάσπη, την άμμο και το χιόνι.

«Η ξεχωριστή εμπειρία  του Ranger Raptor συνοψίζεται σε μια φράση: Μπορείς να το πιέσεις απίστευτα εκτός δρόμου και μετά να αισθάνεσαι ο άρχοντας της ασφάλτου,» δήλωσε ο Damien Ross, επικεφαλής μηχανικός προγράμματος, Ranger Raptor, Ford Motor Company

Το Ranger Raptor διαθέτει επίσης μοναδικές ποδιές στο κάτω μέρος του αμαξώματος για προστασία από τις κακουχίες εκτός δρόμου. Η νέα πρόσθετη ποδιά αποτελείται από ατσάλι υψηλής αντοχής πάχους 2,3 mm πλέων των στάνταρ προστατευτικών που υπάρχουν για τον κινητήρα και το κιβωτίο τετρακίνησης του Ranger.

Δείτε το εν δράσει στο επίσημο video.

Το Ranger Raptor επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέγουν από έξι προφίλ (driving modes) του Terrain Management System σε συνάρτηση με μία μεγάλη ποικιλία εδαφών και οδηγικών σεναρίων:

  • Normal mode – έμφαση στην άνεση, την οικονομική κατανάλωση και την οδηγησιμότητα

  • Sport mode – ταχύτερη απόκριση για σπορ οδήγηση στο δρόμο

  • Grass/Gravel/Snow mode – σχεδιασμένο για να εμπνέει ασφάλεια και αυτοπεποίθηση σε ολισθηρά off-road και ανώμαλα εδάφη

  • Mud/Sand mode – ρυθμίζει την απόκριση του οχήματος για βέλτιστη ελκτική πρόσφυση και κίνηση σε χαλαρά εδάφη όπως η άμμος και η λάσπη

  • Rock mode –  ειδικά για οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα σε πετρώδη εδάφη, όπου ο ομαλός έλεγχος είναι πρωταρχικής σημασίας

  • Baja mode – ρυθμίζει την απόκριση για οδήγηση εκτός δρόμου με υψηλές ταχύτητες, κάτι που χρειάζονται οι οδηγοί στο διάσημο Baja Desert Rally

Οι μηχανικοί της Ford δοκίμασαν εκτενώς τον ισχυρό κινητήρα Bi-turbo 2.0-litre EcoBlue του Ranger Raptor και το αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων για να αποδείξουν την αντοχή του στις πιο  σκληρές συνθήκες, όπως συνεχής λειτουργία των υπερσυμπιεστών υψηλής και χαμηλής πίεσης μέχρι να κοκκινήσουν λόγω θερμοκρασίας επί 200 ώρες.

Οι δύο υπερσυμπιεστές λειτουργούν σειριακά στις χαμηλότερες στροφές για αυξημένη ροπή και απόκριση. Στις υψηλότερες στροφές (rpm), ο μεγαλύτερος, χαμηλής πίεσης υπερσυμπιεστής παράγει μέγιστη ισχύ.

Το αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων της Ford είναι ίδιο με του F-150 Raptor και αποτελείται από ατσάλι υψηλής αντοχής, κράματα αλουμινίου και συνθετικά υλικά για βελτιστοποίηση της αντοχής και του βάρους. Η ευρύτερη κλιμάκωση έχει σαν αποτέλεσμα καλύτερη επιτάχυνση, απόκριση και οικονομία καυσίμου.

Αλγόριθμοι προσαρμογής σε πραγματικό χρόνο βοηθούν να εξασφαλίζεται η επιλογή της κατάλληλης σχέσης την κατάλληλη στιγμή. Μία μοναδική ρύθμιση του κιβωτίου περιλαμβάνει λειτουργία Live in Drive, με χειριστήρια αλλαγών στο τιμόνι (paddle shifters) πάντα διαθέσιμα για μηχανική επιλογή σχέσης.

Όπως έχουμε ξανγράψει στο 4D, τα pick-up είναι μια εναλλακτική οδήγησης που απελευθερώνει από το στρες και το μη μου άπτου. Προσφέρει, επίσης, το fun που χρειαζόμαστε σε διαδρομές όπου ένα συμβατικό αυτοκίνητο σταματά.

Τα specs δείχνουν πως το Ford Ranger Raptor είναι ίσως το απόλυτο pick-up περιπέτειας. Το θέλουμε άμεσα. Υπάρχει, ωστόσο, ένα πρόβλημα. Δεν κουβαλάμε πορτοκάλια στη Σπάρτη. Γιατί όλα να συμβαίνουν στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας;

Info/Photo: Ford

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει