Το Διεθνές Σαλόνι της Γενεύης, παραδοσιακά η σημαντικότερη έκθεση για την αυτοκινητοβιομηχανία, μόλις είδε κόκκινη κάρτα. Και τα προβλήματα δεν είναι λίγα
Τα σεντόνια τα σατέν θα μείνουν σκεπασμένα και το 2022
Από το 1905 κρατάει η κολώνια της Γενεύης
Εκεί, στο Palexpo, στην καρδιά της πόλης, χτυπά εδώ και δεκαετίες η καρδιά των κατασκευαστών αυτοκινήτου.
Τα πιο σημαντικά λανσαρίσματα, οι πρεμιέρες, τα εντυπωσιακά περίπτερα, οι ωραίες γυναίκες σε ρόλο ντεκόρ στα περίπτερα, σύσσωμος ο δημοσιογραφικός κόσμος, οι CEO, όλοι είναι εκεί.
Ή, μάλλον, όλοι ήταν εκεί. Η χρήση παρατατικού έχει, κατ΄αρχήν, να κάνει με το ότι τα εκτυφλωτικά της φώτα έχουν παραμείνει με κατεβασμένους τους διακόπτες από το 2019, όταν το Σαλόνι πραγματοποιήθηκε για τελευταία φορά, ελέω Covid
Για μια χώρα που ναι μεν βρίσκεται στην καρδιά της Ευρώπης αλλά δε διαθέτει δική της αυτοκινητοβιομηχανία, η Γενεύη θέλει να διατηρεί πάσει θυσία τη σύνδεσή της με τις εξελίξεις μέσω του δικού της, έστω, Σαλονιού.
Μέχρι πριν μερικές ημέρες όλα έδειχναν πως αυτή τη φορά ο προγραμματισμός για την άνοιξη του ’22 (η Γενεύη είναι το πρώτο μεγάλο ευρωπαϊκό motor show κάθε χρονιάς) δε θα έπεφτε έξω
Η επίσημη ανακοίνωση
Ωστόσο, δυστυχώς ήρθε η επίσημη ανακοίνωση για την αναπόφευκτη ακύρωση.
Όπως είπαν χαρακτηριστικά οι υπεύθυνοι της GIMS (Geneva International Motor Show), «Η απόφαση για το 2022 ελήφθη με γνώμονα το συμφέρον τόσο των κατασκευαστών αυτοκινήτων όσο και των φίλων της αυτοκίνησης».
Ο λόγος; Ό,τι έγινε και στις προηγούμενες δύο χρονιές (2020, 2021).
Πρώτον, το θέμα του κορωνοϊού και των περιορισμών των Ελβετών για συγκεντρώσεις με περισσότερα από 1.000 άτομα.
Και δεύτερον, για πρώτη φορά, ένας νέος απρόβλεπτος παράγοντας, αυτός της έλλειψης ημιαγωγών. Κοινώς, τσιπ.
Όπως γράφαμε πρόσφατα, η αυτοκίνηση, όπως γενικότερα η ψηφιακή βιομηχανία (κινητά, κονσόλες, τηλεοράσεις), πλήττεται βαθιά από την περιορισμένη προσφορά και οι κατασκευαστές είναι αντιμέτωποι με μεγάλες καθυστερήσεις
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της GIMS δήλωσε με αφορμή την ακύρωση: «Πολλοί εκθέτες ανέφεραν ότι οι αβεβαιότητες που προκαλούνται από την πανδημία της Covid καθιστούν αδύνατη τη δέσμευσή τους για τo Σαλόνι της Γενεύης το 2022.
Είναι γνωστός ο αντίκτυπος από την τρέχουσα έλλειψη ημιαγωγών (semiconductors) στους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Η κρίση αυτή είναι πιθανό να συνεχιστεί και το επόμενο έτος με αρνητικές επιπτώσεις στη βιομηχανία.
»Σε αυτές τις αβέβαιες εποχές, πολλές εταιρείες δεν μπορούν επομένως να δεσμευτούν ότι θα συμμετάσχουν στην Έκθεση».
Μ΄αυτά και μ’ αυτά, ενόψει καθυστερήσεων στα εργοστάσια, στις παραδόσεις αλλά και δυσκολιών μετακίνησης εντός Ευρώπης λόγω Covid, για μία ακόμη φορά, Γενεύη γιοκ.
Photo: gims.swiss
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.