Για πρώτη φορά τετρακίνητες BMW M3 και M4 xDrive. Διαλέξτε στρατόπεδο

Post date:

Author:

Category:

Η BMW λέει πως οι τετρακίνητες εκδόσεις των M3 και Μ4 Μ xDrive αναβαθμίζουν τη δυναμική συμπεριφορά και την ακρίβεια σε νέο επίπεδο. Λοιπόν, 2WD ή AWD;

BMW M4 xDrive

Οι νέες M3 και M4 xDrive καθιερώνουν την πρώτη φορά στην ιστορία του M Division που τοποθετείται σύστημα κατ΄επιλογήν τετρακίνησης σε Μ3 και Μ4. Όχι ότι οι βασίλισσα της πλαγιολίσθησης θα πάψει να κάνει τα δικά της αν ο Πραγματικός Οδηγός αποσυμπλέξει το μπροστινό διαφορικό. Ενημερωτικά, στην αμερικανική αγορά το M xDrive θα κοστολογείται $4,100 επιπλέον – σε σχέση με τις αντίστοιχες πισωκίνητες εκδόσεις


Συγκεκριμένα, η βάση για τις τετρακίνητες εκδόσεις (M xDrive) είναι οι Competition των 510 ίππων και το λανσάρισμα έχει προγραμματιστεί για τον ερχόμενο Ιούλιο

Το σύστημα (on demand, όπως και στις αντίστοιχες M5, με δυνατότητα αποσύμπλεξής του για RWD χρήση), σύμφωνα με τη BMW, ευνοεί την επιτάχυνση από στάση.

Τα 0-100 km/h έρχονται σε μόλις 3,5” – έναντι 3,9′‘ των πισωκίνητων M3 Competition και Μ4 Competition.

Υπάρχουν τρία προγράμματα μετάδοσης

Υπό κανονικές συνθήκες, η κινητήρια ισχύς διοχετεύεται αποκλειστικά στον πίσω άξονα, με τους εμπρός τροχούς να εμπλέκονται μόνον όταν οι πίσω δεν μπορούν να μεταφέρουν περισσότερη ισχύ στο δρόμο

Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς διατηρώντας έτσι την αίσθηση μίας πισωκίνητης M3 και M4.

Αν ο οδηγός το θελήσει, απενεργοποιώντας το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (DSC) απεμπλέκεται το M xDrive και οι Μ3 και M4 γίνεται αποκλειστικά πισωκίνητες

Στο ενδιάμεσο πρόγραμμα (4WD Sport) διατηρείται η τετρακίνηση -με τα οφέλη της επιπλέον πρόσφυσης- αλλά οι πίσω τροχοί δέχονται περισσότερη ροπή ώστε να αυξάνεται η συμμετοχικότητα του rear bias.


BMW M3 G80

Ναι, θα είναι πιο καλή για το 99% των οδηγών

Προφανώς είτε ως επιδόσεις εν στάσει είτε ως φιλικότητα, ειδικά σε ολισθηρό τάπητα που συνηθίζεται επί ελληνικού εδάφους, οι νέες M3 Competition και Μ4 Competition M xDrive θα έχουν το προβάδισμα.

Και όπως έχουμε σημειώσει στο παρελθόν, σε αυτοκίνητα που δε βασίζονται τόσο έντονα σε αεροδυναμικά φορτία κάθετης δύναμης (και οι M3 και M4 είναι τέτοιες περιπτώσεις καθώς, μεταξύ άλλων, δεν έχουν επίπεδο κάλυμμα στο πάτωμα), η εξελιγμένη τετρακίνηση έχει σοβαρά πλεονεκτήματα

Πέρα από ρομαντισμούς για πλαγιολισθήσεις (αλήθεια, πόσοι τις διαχειρίζονται με μερικές εκατοντάδες ίππους κάτω από το δεξί πεντάλ), η επιπλέον σταθερότητα είναι πλεονέκτημα

Το μειονέκτημα;

Απ’ την άλλη, σίγουρα δεν είναι πλεονέκτημα το αυξημένο βάρος το οποίο προσθέτει επιπλέον 45 κιλά στις αντίστοιχες πισωκίνητες M3 και M4.

Και η τιμή συνολικά έχει ξεφύγει στη νέα γενιά καθώς, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά (F80/F82) υπάρχει μία αύξηση 200 περίπου κιλών.

Για δική σας ευκολία, μπορείτε να δείτε τις σχετικές διαφορές στη ζυγαριά.

BMW M3 M4 weight
BMW M4 Competition

Τέλος, μπορείτε να δείτε την ενδιαφέρουσα ανάλυση του M xDrive στο επίσημο βίντεο που ανέβασε αυτές τις μέρες το M Division.


Photo: bmw.gr / bmwblog.com

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει