Δεν είναι απλή, διακοσμητική ανανέωση για το GR Yaris. Είναι στοχευμένη και δαπανηρή επέμβαση σε ό,τι εντοπίστηκε πως θα το έκανε ακόμα καλύτερο οδηγικά και πιο ανθεκτικό. Το αισθητικό είναι σε δεύτερη μοίρα
Κανονικά, αν πριν τρία χρόνια είχες ως στόχο να πουλήσεις περί τα 25.000 GR Yaris και κατάφερες να δώσεις κάποια 32.000, όταν έρθει η ώρα του face lift δεν κάθεσαι να ψαχτείς χοντρά
Είσαι ήδη, ως εταιρεία, στρογγυλοκαθισμένη στο βάθρο της αναγνώρισης και της αποδοχής ενός προϊόντος που κέρδισε το κοινό
Ενός GR Yaris που το αποθέωσε ο ειδικός Τύπος και το ζήλεψαν κατασκευαστές που πολύ θα ήθελαν να έχουν μια τέτοια τετρακίνητη rally replica στη γκάμα τους.
Τώρα δε που τα σοβαρά, οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα είναι πιο δυσεύρετα κι από επενδυτές στην Πλατεία Ομονοίας, το GR είναι εξασφαλισμένη λίρα εκατό για όσους τους ενδιαφέρει ένα επιθετικό και σοφιστικέ τεχνολογικά hot hatch.
Πού το πάω;
Στο ότι αντί να κάνουν μερικές αισθητικές αλλαγές και άντε γεια σας παύλα αναμένουμε τα λεφτά σας (ούτως ή άλλως αποδείχθηκε πως οι αγοραστές ήταν πρόθυμοι να περιμένουν συχνά ακόμα κι ένα χρόνο στη σειρά μέχρι να το παραλάβουν), οι άνθρωποι της Toyota επέδειξαν σπάνιο σεβασμό και ευήκοα ώτα βελτιώνοντας εμφατικά το προϊόν τους.
Το θέμα δεν είναι οι επιπλέον 19 ίπποι (πλέον στους 280), η επιπλέον ροπή κατά 30 Nm (από τα 360 στα 390 Nm) και άλλα πιασάρικα που σε μια turbo εποχή γίνονται εύκολα. To θέμα είναι αλλού: στο να βασανιστείς και να ασχοληθείς με λεπτομέρειες που δεν κάνουν «μπαμ», που δε φαίνονται
Μα να αυξήσεις κατά 15% τα σημεία ενίσχυσης με επιπλέον «πόντους» και περισσότερη κόλλα στο σασί αυξάνοντας την ακαμψία ;
Σόρι, δε γίνεται συχνά αυτό σε ένα face lift, πόσο μάλλον που μια τέτοια διαδικασία επεμβαίνει δραστικά στην αρχή της γραμμής παραγωγής και δεν είναι εξοπλισμός που μπαίνει και κοτσάρεται τελευταία στιγμή.
Μα να κάτσεις και να ασχοληθείς, παίρνοντας feedback από την εμπλοκή του GR Yaris σε αγώνες, με τη μεταβολή της γεωμετρίας;
Να υποστηρίξεις με επιπλέον βίδες το μπροστινό «γόνατο»; Να επέμβεις στο σόφτγουερ της τετρακίνησης που δεν άκουσα και κανέναν (από Harris μέχρι Metcalfe) να έχει παράπονα;
Όμως η εταιρεία μπήκε στη διαδικασία να παρουσιάσει μια ανανέωση που υπερβαίνει αυτό που, καλώς ή κακώς, έχει μάθει η αγορά.
Στο κόκπιτ
Όπως μάλλον θα έχετε δει από διάφορες φωτό που κυκλοφόρησαν αυτές τις μέρες, η αισθητή αλλαγή συντελέστηκε στο εσωτερικό.
Ναι, ήταν προβληματική η ορατότητα μεταξύ εσωτερικού καθρέπτη και υπερυψωμένης οθόνης. Ναι, η βάση του καθίσματος ήταν ψηλά τοποθετημένη. Ναι, για όσους εμπλέκονται αγωνιστικά, ανέβαινε το κόστος αντικατάστασης ενός προφυλακτήρα, μετά από πέτρες και άλλα αιωρούμενα αντικείμενα, το να έχεις σπασμένους προβολείς ομίχλης, εξ ου και τους «ανέβασαν» στο κυρίως σώμα
Ναι, ίσως κάποιοι, κυρίως όσοι οδηγούν το GR Yaris σε πίστες και χρονομετρημένες διαδικασίες, να το ήθελαν αυτόματο.
Ε, αυτά κι άλλα ακόμα, η εταιρεία τα έλαβε υπόψιν, χαμήλωσε τη θέση οδήγησης κατά 25 χιλιοστά, αύξησε την ορατότητα, έδωσε την εναλλακτική για 8άρι κιβώτιο και επανασχεδίασε από την αρχή όλη την κεντρική κονσόλα.
Αν η τελευταία μοιάζει κάπως σαν εκείνους τους αρχαίους, τετράγωνους υπολογιστές που είχαμε κάποτε; Ααααα, μην τα θέλετε όλα δικά σας.
Η ράλλυ κουλτούρα
Οι άνθρωποι επανατοποθέτησαν διακόπτες και γενικώς lay out για να είναι πιο εύκολα προσβάσιμα στα ακροδάχτυλα καθώς ενώ προσέθεσαν και ψηφιακό πίνακα οργάνων. Ε, δεν είναι ξεπέτα όλο αυτό. Ομοίως ούτε φτηνό με κατασκευαστικά δεδομένα.
Όπως βλέπω τις φωτό, στα δικά μου μάτια, η κονσόλα εκπέμπει κάτι από ράλλυ κουλτούρα. Με κάτι ακατέργαστο, πιο μπρούτο σχεδιαστικά. Ίσως να μου θυμίζει και κάτι κι από Peugeot 306 S16 GTi – στο αιώνες πιο σύγχρονο, εννοείται
Σε κάθε περίπτωση, αρέσει ή όχι, θεωρείται λίρα εκατό ή υπέρμετρα ακριβό το ανανεωμένο GR Yaris, το πάρετε ή δεν το πάρετε, θα πηγαίνατε βουρ για την παραγγελιά ή πιστεύετε πως σχεδόν εξήντα χιλιάρικα είναι πολλά για Yaris (αν και μόνο το όνομα είναι κοινό, η Toyota θα μπορούσε να το βαφτίσει κι αλλιώς…), πρόκειται για ένα face lift που αποδεικνύει πως υπάρχει ακόμη σεβασμός και ιαπωνική ευθύνη.
Ρισπέκτ. Γαλλιστί, chapeau.
Photo: toyota.gr
Όταν η Toyota βρέθηκε με νοκ άουτ στο καναβάτσο
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.