Στο Affalterbach, στα κεντρικά της Mercedes-AMG, δουλεύουν εντατικά με το ηλεκτρικό τούρμπο. Λένε πως αυτό είναι ένα επιπλέον βήμα που θα ανεβάσει την απόδοση σε νέα επίπεδα
Και πότε με το καλό; Η επίσημη ενημέρωση της Mercedes λέει πως η επόμενη γενιά αυτοκινήτων με το λογότυπο της AMG θα δει την εφαρμογή του ηλεκτρικού υπερσυμπιεστή καυσαερίων
Το μέλλον της Mercedes-AMG φαίνεται πως γίνεται ηλεκτρικό. Ως μέρος αυτού του στρατηγικού σχεδίου, οι μηχανικοί στο Affalterbach έχουν σε τελικό στάδιο ανάπτυξης το ηλεκτρικό τούρμπο.
Η θέση της εταιρείας είναι πως θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής της AMG.
Το ηλεκτρικό τούρμπο αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Garrett Motion. Στην επίσημη ιστοσελίδα της τελευταίας, φιγουράρει η ενημέρωση για το πώς χρησιμοποιούνται τα καυσαέρια εξάτμισης για να ηλεκτροδοτήσουν το τούρμπο.
Το πλεονέκτημα του ηλεκτρικού τούρμπο
Στην περίπτωση της AMG η τεχνολογία προέρχεται απευθείας από τη Formula 1.
Σύμφωνα με τους μηχανικούς της, επιλύει τους αντικρουόμενους στόχους μεταξύ ενός μικρού υπερσυμπιεστή, ο οποίος αντιδρά ακαριαία αλλά με σχετικά χαμηλή απόδοση αιχμής και ενός μεγάλου υπερσυμπιεστή με υψηλή απόδοση, αλλά ο οποίος, απ’ την άλλη, μπορεί να υποφέρει από το γνωστό ”turbo lag”. Την καθυστέρηση απόκρισης, αυτήν την άτιμη
Εικόνα πρόσφατων ημερών από τα κεντρικά της AMG. Το ηλεκτρικό τούρμπο είναι στα τελικά στάδια εξέλιξης. Το λογότυπο της γνωστής Garrett, πάνω στο «καβούκι», υποδηλώνει την αγαστή συνεργασία για την τεχνολογία που είναι προ των πυλών
Στα σωθικά
Μέσα στο πρωτοποριακό σύστημα υπερτροφοδότησης υπάρχει ένας μικρό, λεπτό ηλεκτρικό μοτέρ.
Έχει διαστάσεις περίπου 4 εκατοστά και επιτυγχάνει ταχύτητες έως και 170,000 σ.α.λ. – στοιχείο που επιτρέπει πολύ υψηλό ρυθμό ροής αέρα.
Το λεγόμενο turbo lag εξαλείφεται από τον ηλεκτρικό τούρμπο. Το αποτέλεσμα είναι ότι ο κινητήρας καύσης ανταποκρίνεται ακόμα πιο άμεσα όταν ο οδηγός πατάει το γκάζι.
Σύμφωμα με την AMG, «η αίσθηση οδήγησης είναι σημαντικά πιο δυναμική και ευέλικτη. Επιπλέον, η ηλεκτροκίνηση του υπερσυμπιεστή επιτρέπει υψηλότερη ροπή σε χαμηλές στροφές κινητήρα, γεγονός που βελτιώνει επίσης την ευελιξία και βελτιστοποιεί τις επιδόσεις από στάση»
Ακόμα και όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι απ’ το γκάζι ή φρενάρει, η νέα τεχνολογία είναι σε θέση να διατηρεί την πίεση ώθησης ανά πάσα στιγμή, έτσι ώστε να διασφαλίζεται μια συνεχής άμεση απόκριση
Τέλος, ο στροβιλοσυμπιεστής, ο ηλεκτροκινητήρας και τα ηλεκτρονικά συνδέονται με το κύκλωμα ψύξης του κινητήρα καύσης για τη δημιουργία ενός βέλτιστου περιβάλλοντος θερμοκρασίας ανά πάσα στιγμή. Coming soon.
Info/Photo: mercedes-amg
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.