Για το νέο Peugeot 208. Κάτι σαν προεξοφλημένη επιτυχία

Post date:

Author:

Category:

Το φρέσκο Peugeot 208 πάτησε Ελλάδα, βγήκαν τιμές και δεν ακούω άνθρωπο που να μην του αρέσει. Εναι αυτό το επόμενο Αυτοκίνητο της Χρονιάς;

Νέο Peugeot 208

Το 208 φαίνεται να χτυπά με έναν ενστικτώδη τρόπο το δόξα πατρί της κατηγορίας. Φρέσκο σχεδιαστικά, μοντέρνα και ολοκληρωμένη δουλειά και με ένα νέο πλαίσιο. Που είναι κοινό με του Opel Corsa. Αλλά που ο περισσότερος κόσμος σαν να φαίνεται να κοιτάζει μακράν περισσότερο το πρώτο. Το νέο 208, αυτό με τον κωδικό P21, δεν είναι φτηνό αλλά για πολύ κόσμο αυτό θα είναι το ένα και μόνο «καλό» του αυτοκίνητο. Είμαι ο μόνος που το βλέπει ως το νέο best seller;


Το είδα προχθές εν κινήσει. Βραδάκι, οδηγώντας στην Αττική Οδό. Σ’ αυτό το χρυσαφί που «παίζει» και ως χρώμα λανσαρίσματος. Το οδηγούσε μια κυρία στη μεσαία. Επιβράδυνα και το περιεργάστηκα εν κινήσει

Μ’ αρέσει αυτό. Ό,τι δεν μπορεί να δει ο ίδιος ο οδηγός απ΄ το αυτοκίνητό του, το βλέπει ο απ΄έξω. Τα αυτοκίνητα τα ζούμε από μέα. Αδικία, ε;

Στην Peugeot το «τερμάτισαν»

Λοιπόν. Το αυτοκίνητο δείχνει κουκλί. Ειδικά από πίσω. Και υπό γωνία. Και γενικώς. Αυτό το μαύρο γυαλιστερό, η επιθετική σχεδίαση στον προφυλακτήρα, τα γυαλιστερά φρύδια στα «φτερά», η σκούρα γυαλιστερή ζώνη που ενώνει τα πίσω φώτα. Μου θυμίζει κάτι απ΄την ενοποιημένη φάσα που χρησιμοποιούν οι νέας γενιάς Porsche. Θα μπορούσε…

Προσωπικά, δεν πολυσυμπαθώ τους «χαυλιόδοντες», τα φωτιστικά σώματα που ‘ρχονται κάθετα στις μπροστινές άκρες. Όμως, de gustibus non est disputandum. Η γνωστή κολοκυθόπιτα.

Μετά, όμως, το προσπέρασα και το κοίταζα απ’ τους καθρέπτες. Αναγνωρίζω πως οι χαυλιόδοντες «γράφουν» από απόσταση δίνοντας τη δική τους ταυτότητα.


Θέμα λίγων μηνών και ο κόσμος θα καταλαβαίνει εδώ και τώρα πως ένα Peugeot 208 είναι πίσω του ακόμα κι αν δεν βλέπει το βράδυ όλο το αυτοκίνητο. Ε, στη νέα αισθητική λογική της αυτοκίνησης, αυτό μετράει για τους κατασκευαστές


208, Corsa, Clio και το ντέρμπι του ντιζάιν

Έτυχε να μιλήσω με άσχετους μεταξύ τους ανθρώπους. Κάτι σαν exit poll. Φίλους, γνωστούς, μερικές κυρίες, τον μηχανικό μου, τον κουρέα. Αρκετοί το ΄χαν δει στην Αυτοκίνηση. Δεν βρέθηκε ούτε ένας που να μη το γουστάρει.

Και βρέθηκαν ελάχιστοι, επίσης, που είχαν πάρει είδηση πως υπάρχει ένα άλλο, εξίσου νέο αυτοκίνητο που είναι ομόσταυλο, με κοινή πλατφόρμα και πολλά κοινά μέρη. Αυτό το άλλο αυτοκίνητο λέγεται νέο Opel Corsa. Που δείχνει πιο συντηρητικό.

Σε κάθε περίπτωση, οφελημένος ο Όμιλος Συγγελίδη που ‘χει και τα δύο ταμπλό στη δική του ατζέντα.

Κυρίες, κύριοι, το ξέρετε ήδη αλλά επαναλαμβάνω. Το ντιζάιν είναι όλα τα λεφτά. Το γράφαμε και πρόσφατα για το KIA XCeed. Οι έρευνές της λένε πως το 64% των αγοραστών στην κατηγορία των crossover θέτει ως πρώτη επιλογή τη σχεδίαση. Μην κοιτάτε το Golf που δεν έχει λόγο να ρισκάρει τόσες δεκαετίες γιατί κερδίζει η ομάδα απ΄τα αποδυτήρια.


Τα αυτοκίνητα εξελίσσονται αλλά τίποτα δεν χτυπάει στο θυμικό του αγοραστή όσο η εικόνα, το αν σου αρέσει. Και έχω την αίσθηση πως το νέο Peugeot 208 φαίνεται να κερδίζει μια μάχη πριν καν καλά-καλά αυτή ξεκινήσει


Θεωρώ, λοιπόν, πως στο 208 υπάρχει μια επιπλέον ευνοϊκή συγκυρία: ο άλλος μεγάλος γάλλος αντίπαλός του, το νέο Renault Clio, έχει επιλέξει λιγότερο επαναστατικό σχεδιαστικό δρόμο.

Τα στατιστικά της έρευνας αγοράς που έκανε η Renault κατέδειξαν πως το 41% των αγοραστών της προηγούμενης γενιάς, της 4ης, την επέλεξαν για το ντιζάιν.


Renault Clio 2020
Opel Corsa-e

Το Clio είναι επίσης κατακαίνουργιο. Ως σασί, καμπίνα, κινητήρες, διακόπτες, πολύ πράμα. Αλλά δεν του φαίνεται τόσο εξωτερικά. Πρέπει να μπεις μέσα που ΄χει κάνει την επανάσταση. Αντίθετα, το 208 κάνει μπαμ πριν μπεις. Ακόμα και το ομόσταυλο Corsa δείχνει να επισκιάζεται στην πρώτη εντύπωση του κόσμου. Θα δείξει


Είναι ακριβό και ξέχνα τα €13,580. Ξεκινάς από €16,200

Το κλείνω με τις τιμές που ανακοίνωσε η επίσημη εισαγωγική. Το νέο Peugeot 208 ξεκινά από τα €13,580. Μιλάμε, όμως για την έκδοση 1.2 PureTech 75 S&S LIKE.


Προσωπικά, δεν θα κοίταζα καν έκδοση που να φορά κάτω απ΄το καπό ατμοσφαιρικό κινητήρα μόλις 75 ίππων με 5άρι κιβώτιο. Ανεξαρτήτως Peugeot 208. Εκτός αν μιλάμε για εταιρικό, στόλο ή νοικιάρικο. Καμία σχέση με τις προθέσεις του άρθρου


Επομένως, θα πρέπει να ανέβεις στα €16,200 για να έχεις πρόσβαση στον 1.2 PureTech 100 S&S ACTIVE με τούρμπο βενζίνη και 6άρι χειροκίνητο. ‘Η αυτόματο 8άρι που ξεκινά στα €17,200. Ή θα κοίταζα και 1.5 BlueHDi 100hp S&S LIKE για το πετρέλαιο.

Στην κορυφή της βενζινοκίνητης γκάμας υπάρχει ο 1.2 PureTech 130 S&S EAT8 ALLURE. Με τους 130 ίππους και, συνεπακόλουθα, από €21,700 που, κατά την ταπεινή μου άποψη, είναι πολλά για υπερμίνι. Όσο φρέσκο και τολμηρό κι αν είναι. Που είναι.

νέο Peugeot 208 πίσω

Συμφέρει το ηλεκτρικό;

Το Peugeot 208 βγαίνει και ηλεκτρικό. Δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη τιμή. Λέγεται Peugeot e-208. Eντός της εταιρείας υπολόγιζαν πως σε σχέση με το σύνολο της παραγωγής του μοντέλου (κάποιες 300.000 μονάδες ετησίως), το 10% θα ήταν ηλεκτρικά. Ήδη, όμως, φαίνεται πως το ποσοστό θα είναι σημαντικά πιο αυξημένο.

Σε έναν υπολογισμό, η Peugeot εξομοίωσε το συνολικό κόστος χρήσης του e-208 με την ακριβή έκδοση των 130 ίππων με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο. Τα βάζετε κάτω και υπολογίζετε.

Βίντεο, παρακαλώ


Photo: peugeot.gr / Γ. Καραγιωργάκης / opel.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει