Γιατί δεν ακούμε πια για το αυτοκίνητο της Google;

Post date:

Author:

Category:

Το περιβόητο μέγκα-πρότζεκτ για το αυτόνομο όχημα της Google δεν περιλαμβάνεται πια στους πηχυαίους τίτλους. Υπάρχει λόγος

Αυτοκίνητο της Google

Η διαστημική κάψουλα της Google δεν φαίνεται να ‘χει βρει ακόμα το δρόμο το σωστό για να περάσει στη συνείδηση του κοινού. Έστω κι αν υπάρχει ένας κολοσσός από πίσω της


Ίσως να μην είναι και τόσο γνωστό, αλλά το αυτοκίνητο της Google έχει, εδώ και χρόνια, βαφτιστικό. Το λένε Waymo

Πριν απ΄αυτό το ξέραμε, απλά και πιασάρικα, ως το «Αυτοκίνητο της Google». Ίσως να το ‘χαμε δει και σε μερικές φωτογραφίες. Έμοιαζε με μια μεταλλική τσιχλόφουσκα.

- Διαφήμιση-

Μπορούσε, διαβάζαμε, να πηγαίνει απ΄το ένα μέρος στο άλλο μόνο του. Υποτίθεται θα προχωρούσε σε μια δοκιμαστικού τύπου φάση, έξω απ΄το Φίνιξ της Αριζόνα, σε συνδυασμό με μια εφαρμογή (app).

Είναι αλήθεια πως υπήχαν μερικά σπαστικά bugs στο πρόγραμμα. Αλλά δεν είναι εκεί το θέμα. Στο κάτω-κάτω κοτζάμ Gooogle είναι αυτή και αν δεν μπορεί να λύνει τέτοια σοφτγουερικά μερεμέτια ποιος άλλος θα μπορούσε;

Λέγεται πως η Google, από το 2009 ως το 2015, είχε ήδη επενδύσει περίπου 1,1 δις δολάρια στο πρότζεκτ αναμένοντας να προκύψει κάτι καλό για αυτήν τελικά. Ενδιάμεσα, βέβαια, υπήρξαν και κάποια ατυχήματα. Μερικά εξ αυτών και με πεζούς

Στην αρχή η Google ανακοίνωνε σε μηνιαία βάση τα όποια περιστατικά

Στη συνέχεια σταμάτησε τη συγκεκριμένη πληροφόρηση. Και στη συνέχεια η μπάλα πέρασε στην Alphabet, μία συγγενική εταιρεία της Google, που ανέλαβε τη μετέπειτα διαχείριση του πρότζεκτ. 

Ταυτόχρονα ήρθαν στην επιφάνεια δημοσιεύματα που έδειχναν πως το Waymo είχε κι άλλο δρόμο να διανύσει προς την αυτόνομη τελειότητα

Η αλήθεια είναι ότι ο περισσότερος κόσμος, στην αμερικανική κυρίως αγορά, δεν πολυδιάβαζε και πολλές πληροφορίες για το νέο τεχνολογικό τετράτροχο.

Ένας λόγος φαίνεται να ήταν καθαρά επικοινωνιακός: λίγοι είχαν ακούσει το όνομα ”Waymo”. Και ακόμα λιγότεροι ήταν διατεθειμένοι να ασχολούνται με μια εφαρμογή σε καθαρά τοπικό επίπεδο. 

Ωστόσο, μ’ αυτά και μ’ αυτά, το Φεβρουάριο του 2020 το ”Waymo One” (όπως είναι το πλήρες ονοματεπώνυμό του) κατείχε τον ανεπίσημο τίτλο του ενός και μόνου αυτόνομου οχήματος χωρίς την παρουσία μέσα στην καμπίνα ενός οδηγού-ασφαλείας – σε ρόλο back up δηλαδή, να βάλει ο άνθρωπος το χέρι του αν συμβεί κάτι στραβό

Το Waymo One είναι μια νέας μορφής ταξί

Το καλεί ο πελάτης καλεί μέσω του κινητού του. Μπαίνει μέσα, δεν υπάρχει οδηγός, πληρώνει μέσω του κινητού του και τέλος.


Το αυτόνομο όχημα της Google δεν είναι πια η, μάλλον χαριτωμένη, μεταλλική τσιχλόφουσκα. Πλέον, είναι ένα βανάκι (όπως θα το λέγαμε σε απλά ελληνικά). Για την ακρίβεια, ένα ειδικά τροποποιημένο Chrysler Pacifica


Είναι εύκολα αντιληπτό το γιατί έγινε η μετάβαση προς κάτι πιο συμβατικό: αν είναι να πετύχει το εγχείρημα, χρειάζονται, βρε αδερφέ, περισσότερες θέσεις καθισμάτων μιας και γίνεται που γίνεται η δουλειά.

Και φτάνουμε στην άνοιξη όπου ο Covid έδωσε ένα επιπλέον χτύπημα στο Waymo

Ανάγκασε την εταιρεία να παροπλίσει όλο το στόλο της για λόγους μεταδοτικότητας του ιού στο Φίνιξ και το Ντιτρόιτ. 

Ωστόσο, συνεχίζει να δραστηριοποιείται σε δεύτερο ρόλο καθώς πρόσφατα ανακοινώθηκε η συνεργασία με τη Volvo ως μια προσπάθεια της Alphabet να ενσωματώσει την αυτόνομη τεχνολογία σε κάποια μοντέλα της σουηδικής εταιρείας.

Η τελευταία, άλλωστε, ηγείται της προσπάθειας των κλασικών κατασκευαστών στο δρόμο για τα αυτόνομα οχήματα και υπάρχει κοινό πεδίο με το νόου-χάου του Waymo.

Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές δεν έχει υπάρξει κάποια επιπλέον επίσημη ανακοίνωση.

Οι εργαζόμενοι δεν έχουν πρόσβαση στις εγκαταστάσεις, οι δοκιμές έχουν τραβήξει χειρόφρενο, το κανάλι της εταιρείας στο YouTube έχει να «ανεβάσει» καινούργιο βίντεο εδώ και έξι μήνες αλλά, αν θέλετε, υπάρχει και μια γενικότερη δυσπιστία του κοινού

Αυτή που γκριζάρει τις ακριβείς προοπτικές του Waymo. Ο χρόνος θα δείξει. Στο κάτω-κάτω για κάποιους είναι και μιας μορφής ψυχοθεραπεία το να πιάνουν κουβέντα με τον ταξιτζή.


Nissan GT-R

Photo: alphabet.com

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει