Η Chevrolet Corvette μόλις παρουσιάστηκε. Είναι ο ορισμός του αμερικανικού σπορ αυτοκινήτου. Και, για πρώτη φορά στην ιστορία της, έχει τον κινητήρα στο κέντρο. Όχι μπροστά. Επαναλαμβάνουμε. Πίσω.
Και τούτο έχει τόση διαφορά στην ταυτότητα του προϊόντος που ανατρέπει ό,τι ξέρει μία ήπειρος από το μακρινό 1953. Διάβασε παρακάτω το γιατί και το διότι
Ο όρος «ινφλουένσιερ» δεν είχε ανακαλυφτεί στα ‘50s. Όμως όταν η General Motors πρωτοπαρουσίασε την πρώτη Corvette, το 1953, έδωσε το νέο της αυτοκίνητο σε σελέμπριτις και «επώνυμους» για να διασπείρει τον ενθουσιασμό. Ήταν οι ινφλουένσιερς της εποχής. Το παιχνίδι των πωλήσεων είχε κερδηθεί απ΄ τα αποδυτήρια. Χωρίς Instagram.
H Corvette και το αμερικανικό όνειρο
Επί εξήντα χρόνια, η Corvette συνδέθηκε με το θυμικό του έθνους. Είχε ένα βασικό σχήμα. Μακρύ καπό μπροστά, ισχυρό κινητήρα -επίσης μπροστά-, μπρουτάλ ήχο και σπορ σημειολογία. Ο Aμερικανός της διπλανής πόρτας που οδηγούσε Corvette γινόταν superman. Σύμφωνοι, στο μυαλό του. Αλλά έτσι λειτουργεί η αμφεταμίνη ενός supercar.
Πλέον, όμως, η νέα Chevrolet Corvette είναι για πρώτη φορά κεντρομήχανη. Η κίνηση είναι το βαρόμετρο ενός κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας, της General Motors. Λίγοι ασχολούνται αυτή τη στιγμή με το πόσο γρήγορα πιάνει τα 0-100km/h. Σύμφωνοι, τα πιάνει σε μόλις 3,0 δευτερόλεπτα. Επίσης, φοράει έναν κινητήρα πληθωρικών 6,2 λίτρων, 8κύλινδρο με απόδοση 495 ίππων. Εννοείται και είναι γρήγορη.
Ο κινητήρας στο κέντρο. Κάτι σαν αμερικανική επανάσταση
Αυτό, όμως, που δεν εννοούνταν εδώ και μερικές δεκαετίες, είναι πως μία Chevrolet Corvette θα μπορούσε να είναι κεντρομήχανη. Για πρώτη φορά εγκαταλείπει την κλασική διάταξη και υιοθετεί αυτήν των καθαρόαιμων διθέσιων με τον LT2 κινητήρα να βρυχάται πίσω από την πλάτη του οδηγού. Επαναλαμβάνουμε: όχι μπροστά, στο σχεδόν αχανές καπό τόσων δεκαετιών, αλλά πίσω. Στο κρύσταλλο πίσω από τον οδηγό. Όπως δίδαξαν, χρόνια τώρα, οι Ferrari.
Η κίνηση για τη General Motors είναι πιο σημαντική και από το σύστημα ανάρτησης που είχε φτιάξει κάποτε για το διαστημικό όχημα που προσγειώθηκε στη Σελήνη. Πιο σημαντική κι απ’ το πρώτο, επαναστατικό αυτοκίνητο με κυψέλες καυσίμου, το μακρινό 1966. Η μεγάλη της επανάσταση είναι αυτό που συμβαίνει από χθες.
Η νέα Corvette είναι κάτι σαν το βαρόμετρο της GM. Θα μετρήσει πόσο ικανή είναι η μηχανολογική δεξαμενή της εταιρείας απέναντι σε μια αυτοκίνηση που αλλάζει γοργά
Κι αυτό διότι, στην αντίληψη του Αμερικανού που εδώ και 60 χρόνια έχει μάθει εξ απαλών ονύχων να ανδρώνεται με το κλασικό σχήμα της Corvette, η νέα 8η γενιά δημιουργεί μια τομή στο πώς έχει αντιλαμβάνεται την ταυτότητα του προϊόντος.
Είναι σαν να ξυπνούσες ένα πρωί και να ΄βλεπες πως η Coca-Cola ήταν σε τετράγωνο μπουκάλι. Θα σου άρεσε;
Η αγορά θα αποφασίσει για τη Chevrolet Corvette. Η τελική τιμή δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί. Εκτιμάται πως θα είναι λίγο κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 60,000 δολαρίων. Είναι σημαντικό. Ανέκαθεν η Corvette ήταν η «τιμή ευκαιρίας» απέναντι στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό.
Όμως το 2019 οι πωλήσεις των σπορ αυτοκινήτων πέφτουν σταθερά, σαν φθινοπωρινό ψιλόβροχο. Σε αντίθεση, τα SUV, ανατέλλουν εμπορικά όλο και περισσότερο. Θα βγάλει χρήματα η GM από τη νέα Corvette; Είναι αμφίβολο αλλά το προσπαθούν.
H επένδυση για τη νέα Corvette
Η General Motors έχει ήδη επενδύσει 439 εκατομμύρια δολάρια για πάρτη της. Η νέα Corvette κουβαλάει πολλή τεχνολογία πάνω της ανεβάζοντας το κόστος εξέλιξης.
Διαθέτει ένα νέο 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, νέα ανάρτηση που ανασηκώνεται μερικά εκατοστά για να μη γδέρνεις το εντυπωσιακό της αμάξωμα όταν μπαινοβγαίνεις σε γκαράζ, ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης, τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα της GM που μειώνει την καλωδίωση και επιταχύνει τις εντολές, τελείως νέο εσωτερικό και, φυσικά, ένα κατακαίνουργιο σασί. Είναι και το ακριβότερο εξάρτημα».
Κάτω από το κρύσταλλο ο πληθωρικός κινητήρας των 6,2lt και 495 PS υπενθυμίζει πως μερικά υπεραυτοκίνητα αντιστέκονται ακόμα στην ηλεκτροκίνηση
Προς το παρόν δείτε τις φωτογραφίες του αυτοκινήτου που μία ολόκληρη ήπειρος έχει μάθει να λατρεύει. Ίσως, με την κεντρομήχανη μορφή της τη δουν και περισσότεροι Ευρωπαίοι ως μια wannabe Ferrari. Σε κάθε περίπτωση, είναι το μεγάλο στοίχημα της Chevrolet Corvette. Και για τους εκατομμύρια αμερικανούς φίλους της, ίσως να ‘ναι πιο σημαντικό κι απ΄την εκλογή του Donald Trump.
Δείτε το video που «ανέβασε» η επίσημη Chevrolet για το πώς ελήφθη η απόφαση να εγκαταλείψουν την κλασική διάταξη υπέρ της κεντρομήχανης. Το λες και κομβικό.
Photo: Chevrolet
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.