Η Maserati MC20 είναι 100% φτιαγμένη στην Ιταλία, με αίμα της Μόντενα και κουβαλάει πολλές ελπίδες. Και οφείλει να πετύχει. Αυτή είναι μία από τις πρώτες φωτό που εντοπίστηκε στο δρόμο
Η MC20 αντικαθιστά μετά από χρόνια τη γερασμένη πια MC12, το υπεραυτοκίνητο της Maserati που είχε βγει ως εναλλακτική της Ferrari Enzo. Μόνο που η εποχή της εναλλακτικής «αδελφής» πρέπει να τελειώσει
Συγχωρέστε μου το θηλυκό γένος αλλά αυτή είναι η ολοκαίνουργια MC20. Πρόκειται για την αντικαταστάτρια της MC12.
Δύσκολα μπορώ να προφέρω το θρυλικό όνομά της με ουδέτερο γένος, όπως είναι το τυπικά ορθό.
Η MC20 κουβαλάει ιστορία, ελπίδες, ενδεχομένως και μία θέση στη σκιά της Ferrari.
Αυτό, άλλωστε, ήταν το πρόβλημά της τα πρόσφατα χρόνια. Εννοείται και οι χαμηλές πωλήσεις. Αλλά κι αυτές επηρεάστηκαν γιατί δεν είχε τοποθετηθεί η μπράντα σωστά ως προϊόν.
Πριν δυο χρόνια έλαβε χώρα η συνειδητοποίηση. Είχε ήδη χαθεί πολύτιμος χρόνος. Αλλά, έστω τότε, έγινε η προσγείωση στην πραγματικότητα.
Ήταν τότε που ο πρόεδρος του γκρουπ της FCA, Mike Manley, είχε δηλώσει πως «το γεγονός ότι συνδέσαμε τη Maserati με την Alfa Romeo προκάλεσε δύο πράγματα. Πρώτον, μείωσε το ενδιαφέρον προς τη Maserati και δεύτερον η Μaserati για μια περίοδο χρόνου αντιμετωπίστηκε ως ένα μαζικό προϊόν, σαν την Αlfa Romeo. Kαι αυτό δεν θα ‘πρεπε να συμβεί»
Άλλο ένα γεγονός που προκάλεσε τη μείωση των πωλήσεων της εταιρείας είναι η πτώση της κατηγορίας πολυτελών αυτοκινήτων στην Κίνα.
Όπως επίσης οι νέες ευρωπαικές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων WLTP που ανάγκασαν και άλλες εταιρείες να σταματήσουν την παραγωγή κάποιον μοντέλων.
Σημασία, ωστόσο, έχει το σήμερα. Και η Maserati MC20 φαίνεται να είναι το σωστό βήμα στη σωστή κατεύθυνση.
Πέρα από SUV τύπου Levante και χαμηλές, γενικά, πωλήσεις, αυτό εδώ το supercar έχει τη βασική συστατική επιστολή: είναι ξεκάθαρα σπορ. Όχι gran turismo, όχι με δανεικά απ΄τα ράφια της μεγαλύτερης αδελφής, της Ferrari. Σκέτη Maserati. Όπως αυτή ήξερε, ήδη απ’ τα χρόνια του Fangio και εντεύθεν
Τα specs
Θέλω να δω την MC20 ως φυσικό διάδοχο όχι μόνο της MC12 (περισσότερο πισταδόρικο τέρας και λιγότερο αυτοκίνητο δρόμου) αλλά και μιας τεράστιας πατριδογνωσίας που περιλαμβάνει ονόματα όπως Maserati Tipo 61, Maserati 3500 GT ή Merak.
Όπως είναι η τάση στην κατηγορία, η Maserati MC20 είναι διθέσια, κεντρομήχανη και με ένα νέο V6 twin-turbo. Η περιεχόμενη γωνία είναι 90° και διαθέτει το πάντα επίζηλο ξηρό κάρτερ
Το μοτέρ είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο στη Μόντενα και το αυτοκίνητο θα συναρμολογείται στον ιστορικό χώρο του εργοστασίου στη Viale Ciro Menotti, όπου τα μοντέλα με σήμα την τρίαινα κατασκευάζονταν επί 80 χρόνια. 100% mamma Italia.
Αποδίδει 680 ίππους και 730 Nm. Ζυγίζει λιγότερα από 1,500 kg, έχει αναλογία 2,33 kg/hp και είναι μαζεμένη σε διαστάσεις. Οι της λεπτομέρειας θα σημειώσουν τις διαστάσεις: μήκος 4,669 mm, πλάτος 1,965 mm, ύψος 1,221 mm και μεταξόνιο 2,700 mm
Όσο για το ύψος; Μόλις 1,221 mm. Σκύβεις (υποκλίνεσαι, για την ακρίβεια) και μπαίνεις στο κόκπιτ με τις ψηφιακές ευκολίες και ανέσεις που, όπως λέει η εταιρεία, συνυπάρχουν με το σπορ χαρακτήρα
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση, η Maserati MC20 επιταχύνει από 0-100 km/h σε 2,9″, από 0-200 km/h σε λιγότερα από 8,8″, η τελική υπερβαίνει τα 325 km/h και φρενάρει από τα 100-0 σε 33 μέτρα.
Φαντάζομαι την MC20 ως άξια διάδοχο -ναι, επιμένω στο θηλυκό- της παράδοσής της. Μαζί με το αυτονόητο: να επιβιώσει οικονομικά, να βγει το στρατηγικό πλάνο για 13 νέα μοντέλα, να διαχωριστεί από την Alfa για να ξεμπερδεύουμε με το cross engineering και να αποκτήσει την αυτοδυναμία που απαιτεί το όνομά της
Μια νέα μέρα για την «τρίαινα»
Η εποχή της εναλλακτικής «αδελφής» πρέπει να τελειώσει. Και πρέπει να τελειώσει γιατί η MC20 μπαίνει σε μια εποχή πιο ανεξάρτητη.
Ελπίζω να βρεθούν τώρα εκείνοι οι καλοί, εύποροι άνθρωποι που θα της δώσουν την ευκαιρία που της αξίζει. Ακόμα καλύτερα; Να μην είναι ορκισμένοι ιταλόφιλοι.
Ελπίζω να βρεθούν εκείνοι που θα τη δουν ως μία άλλη πρόταση απέναντι κι απ’ το γερμανικοό ανταγωνισμό. Και, μετά, θα κάνουν το άλμα πίστης. Γιατί, ναι, απαιτείται και ένα τέτοιο
Για να το κλείνω, η επίσημη παρουσίασή της έγινε στην Ιταλία και οι φίλοι της «τρίαινας» έχουν κάθε λόγο να χαίρονται και η παραγωγή της ξεκίνησε στα τέλη του 2020.
Ήδη τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γρμμές ο διεθνής Τύπος τη βάζει στο χέρι. Να σκίσεις, babe!
Info/Photo: maserati.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.