Η αναγραφή των χιλιομέτρων των εισαγόμεων αυτοκινήτων στην άδεια κυκλοφορίας γίνεται, πλέον, υποχρεωτική. Μια κίνηση στη σωστή κατεύθυνση. Αλλά δεν είναι αρκετή.
Το κείμενο που ήρθε στο inbox του 4Drivers από τον Σύνδεσμο Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑ) είναι μια θετική εξέλξη για ένα πολύ καυτό θέμα. Τα γυρισμένα κοντέρ (και όχι μόνον…) των αυτοκινήτων που εισάγονται στην Ελλάδα.
Όπως είχαμε γράψει αναλυτικά στο άρθρο ”Όταν τα λαμόγια ”γυρίζουν” κοντέρ”, το πρόβλημα είναι γνωστό, βαθύτατα ανήθικο και έχει σχεδόν καταλήξει να είναι ο κανόνας της αγοράς: αυτοκίνητα που έρχονται στην Ελλάδα με μειωμένα, πολλές φορές και κατά πολλές δεκάδες, χιλιομέτρα.
Ωστόσο, συχνά στο απυρόβλητο των ειδήσεων παραμένει το θέμα του εγχώριου μεταχειρισμένου. Έχουμε ξανασχολιάσει στο 4D περιπτώσεις και περιπτώσεις ελληνικών αυτοκινήτων από ”μαντράδες” που ”επεξεργάζονται” κανονικότατα την αγορά και τις τσέπες των καταναλωτών.
Παρακάτω παρατίθεται αυτούσια η ανακοίνωση του ΣΕΕΑ για να έχετε μια ολοκληρωμένη άποψη, όπως και μια σχετική ”αιχμή” για κάποιους ”μεγαλοδημοσιογράφους”.
”H υποχρεωτική αναγραφή των χιλιομέτρων στην άδεια κυκλοφορίας ενός εισαγόμενου αυτοκινήτου, όπως αυτά προκύπτουν από το πιστοποιητικό ταξινόμησης που εκδίδεται από τις τελωνειακές αρχές, περιορίζει κατά μεγάλο ποσοστό το φαινόμενο και εναρμονίζεται στο πλαίσιο των προτάσεων που είχαμε κάνει στον τότε Υπουργό Μεταφορών κ. Μιχάλη Παπαδόπουλο, σε συνάντηση της Διοίκησης του ΣΕΕΑΕ μαζί του στις 10/11/14.
Η τωρινή ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών πολύ σωστά υιοθετεί επιτέλους ένα πάγιο αίτημα του κλάδου, αλλά ξέχασε να συμπεριλάβει στο κάδρο και τα εγχώρια μεταχειρισμένα που επίσης είναι ένα πάγιο αίτημα μας και στην συνάντηση που έγινε στις 10/11/14 στο Υπουργείο Μεταφορών το είχαμε προτείνει και αυτό.
Δυστυχώς, όπως παρακολουθούμε εδώ και πολλά χρόνια, στόχος είναι μόνο το εισαγόμενο μεταχειρισμένο που διαχρονικά αντιμετωπίζεται εχθρικά από τους γνωστούς επιχειρηματικούς και δημοσιογραφικούς κύκλους, ενώ, σημειωτέον, μετακινείται ελεύθερα σε όλες τις χώρες της Ευρώπης και όχι μόνο!
Αντίθετα, στο απυρόβλητο μένει το εγχώριο μεταχειρισμένο που διακινείται κυρίως από τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα και του οποίου οι τιμές, ειδικά τα τελευταία χρόνια, έχουν απογειωθεί στο διάστημα (πού να μην υπήρχε και ο ανταγωνισμός από τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα). Είναι αθώο!!!
Λες και φταίνε τα αυτοκίνητα, είτε εισαγόμενα είτε εγχώρια, όταν πειράζεται το κοντέρ!
Όχι κύριοι, δεν φταίει κανένα αυτοκινητάκι, φταίνε οι ασυνείδητοι, είτε έμποροι, είτε ΜΕΓΑΛΟΕΜΠΟΡΟΙ, είτε ιδιώτες (ναι, υπάρχουν και τέτοια φαινόμενα), είτε εταιρείες ενοικιάσεων, είτε χρονομισθωτικές εταιρείες.
Συμπερασματικά, για να θέσουμε τα πράγματα στη σωστή τους βάση:
Πολύ σωστό σαν πρώτο βήμα αυτό που κάνει η πολιτεία για την πάταξη του φαινομένου των γυρισμένων χιλιομέτρων, αλλά στο ”κάδρο” πρέπει να μπουν και να ελέγχονται όλα τα μεταχειρισμένα εισαγόμενα και εγχώρια αυτοκίνητα.
Έχουμε υποδείξει στην πολιτεία τον ενδεδειγμένο τρόπο, ο οποίος εφόσον εφαρμοστεί, θα πετύχουμε να πέσουν και οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στις πραγματικές τους αξίες, προς όφελος του καταναλωτή.
ΥΓ Οι γνωστοί σε όλους δημοσιογραφικοί κύκλοι οι οποίοι συντηρούν το θέμα κάθε τρείς και λίγο και κόπτονται για τον άμοιρο καταναλωτή, ο οποίος πέφτει θύμα των επιτήδειων, καλά θα κάνουν, αν πράγματι ενδιαφέρονται να εξαλειφθεί το φαινόμενο, να γράφουν όλη την αλήθεια και όχι να αναδεικνύουν εντέχνως(!!!), αυτό που βολεύει τους ΜΕΓΑΛΟΥΣ του κλάδου, που αν ήταν στο χέρι τους το εισαγόμενο μεταχειρισμένο θα το εξαφάνιζαν από το χάρτη εν μια νυχτί!
Γιατί τα ψίχουλα με τα οποία προσπαθεί να ζήσει ο κλάδος του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, θεωρούν ότι είναι και αυτά δικά τους μαζί με την υπόλοιπη πίτα που ούτως ή άλλως καταβροχθίζουν εδώ και δεκαετίες”.
Photo: Γ. Κούτος / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.