Εν μέσω μιας εποχής που αλλάζει δραστικά, εν μέσω μιας αγελαίας υποταγής σε νωθρά, αυτόνομα κουτιά που θα σε πηγαίνουν μόνα τους όσο εσύ θα συνεχίζεις το αυτιστικό σου σκρολάρισμα στο κινητό, το Toyota GR-Yaris έρχεται να σπάσει το μαζικό μοτίβο. Από £29,995 στην Αγγλια
Ίσως το πιο αισιόδοξο hot hatch της χρονιάς, το Toyota GR Yaris των 272 ίππων και 370 Nm ροπής, ετοιμάζεται ανοίξει τα τετρακίνητα φτερά του στις ευρωπαϊκές αγορές
Μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές δεν έχει υπάρξει κάποια επίσημη ανακοίνωση της Toyota Hellas για την τιμή που θα έχει στη χώρα μας το αναμενόμενο GR Yaris
Ωστόσο σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες ήδη έχουν ανακοινωθεί τιμές. Όπως, για παράδειγμα, στη Μ. Βρετανία όπου τα βιβλία παραγγελιών άνοιξαν με τιμή τις £29,995. Με σημερινή ισοτιμία το παραπάνω ποσόν μεταφράζεται σε €33, 594.
Στη Γερμανία, επίσης, το GR Yaris που είναι διαθέσιμο με δύο επίπεδα εξοπλισμού (διατίθεται σε «απλή» έκδοση και σε Performance Pack), οι αντίστοιχες τιμές είναι στα €33,200 και €37,690.
Στα social οι petrolheads ανά την ευρωπαϊκή επικράτεια έχουν βγάλει τα κομπιουτεράκια και κάνουν τους υπολογισμούς τους. Και ειδικά εν μέσω μιας δύσκολης χρονιάς που κανείς δεν ξέρει πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα λόγω ύφεσης και κορωνοϊού.
Στην Ελλάδα γράφεται δεξιά κι αριστερά πώς εκτιμάται μία τιμή περί τις €40,000. Ωστόσο όλα είναι κατά προσέγγιση. Μην ξαφνιαστεί κανείς αν θα κοστίζει ακριβότερα.
Είναι ακριβό το μικρό;
Κάποιοι ίσως πουν πως ακόμα και με τα ευρωπαϊκά δεδομένα το GR Yaris είναι ακριβό. Ουσιαστικά ανταγωνίζεται καυτά hatch της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας. Τα Type-R, Megane R.S., Focus ST είναι μία διάσταση «πάνω» ως προς το μέγεθος σασί. Άρα και εν δυνάμει κοινού.
Ο αντίλογος λέει πως το GR Yaris είναι εξ ορισμού ένα διαφορετικό αυτοκίνητο που δεν «ακουμπάει» ως ακόμα μία «μπαμπούσκα» σε τεχνολογίες που υπάρχουν ήδη στα ράφια της Toyota
Το σασί είναι διαφορετικό, ο κινητήρας έχει κατασκευαστεί, κατ’ αρχήν, για αυτό το αυτοκίνητο και δεν τον έχουμε συναντήσει στο παρελθόν, εγκαινιάζει την τετρακίνηση στην κατηγορία, διαθέτει ελεγχόμενα διαφορικά και, τελευταίο αλλά όχι ήσσονος σημασίας, επιμένει στο ξεχασμένο αλλά ποθητό τρίθυρο αμάξωμα.
Το GR-Yaris φοράει τον ισχυρότερο 3κύλινδρο στον πλανήτη, δεν ζυγίζει περισσότερα από 1,280 kg, δείχνει τελείως macho και διαθέτει τεράστια δισκόφρενα.
Το δε Performance Pack προσφέρει LSD με μηχανικά μπλοκέ μπροστά και πίσω. Αλλά και ελαφρύτερους τροχούς.
Φυσικά, πέραν της διθυραμβικής υποδοχής, το GR Yaris μένει να φανεί στην πράξη. Ως αίσθηση οδήγησης, ως αποτελεσματικότητα, ως εμπορικό αποτύπωμα. Ως γνωστόν, άλλο τα σχόλια αποθέωσης που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και άλλο πόσοι συνειδητοποιημένοι petrolheads θα είναι διαθέσιμοι για την επίμαχη εκταμίευση
Γιατί, στο τέλος της ημέρας, ανεξάρτητα από τις ενδιαφέρουσες επιδόσεις (0-100 σε 5,5 δ/λ και 230 τελικής ταχύτητας), ένα μικρό αυτοκίνητο, με χειροκίνητο και εξαιρετικά «ειδικό» χαρακτήρα είναι ένα κατ’ εξοχήν niche προϊόν.
Οι λεπτομέρειες
Το GR Yaris είναι διαθέσιμο σε 4 χρώματα. Δύο λευκά, τα Pure White (χωρίς επιπλέον χρέωση) και Platinum White Pearl (+£880), ένα κόκκινο, το Scarlet Flare (+£880) και ένα μαύρο, το Precious Black (+£880).
Το Performance Pack (που στη Μ. Βρετανία λέγεται Circuit Pack) περιλαμβάνει τροχούς 18 ιντσών, μπροστά και πίσω LSD, πιο σπορ ρυθμίσεις σε ανάρτηση και κόκκινες δαγκάνες φρένων.
Photo: toyota.co.uk
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.