Έχουν περάσει σχεδόν είκοσι χρόνια από τότε που σταμάτησε η παραγωγή του τελευταίου Τoyota MR2. Όμως ίσως αυτό που βλέπετε, το GR Yaris M Concept, να είναι ένας «πάγκος δοκιμών» για την επιστροφή του αγαπημένου roadster

Αν δεν ανοίξεις το πορτ-μπαγκάζ του GR Yaris M Concept, μάλλον θα πιστέψεις πως είναι ένα GR Yaris με αυτοκόλλητα. Άνοιξέ το
Όσοι αγάπησαν τα διθέσια ανοιχτά αυτοκίνητα, μάλλον θα θυμούνται εκείνο το πρώτης γενιάς MR2. Μοτέρ στο κέντρο, ένα προσιτό, διασκεδαστικό στην οδήγηση, διθέσιο μικρό αυτοκίνητο είχε πολύ νόημα
Ουσιαστικά ήταν αντίπαλος του Honda CR-X και από ‘κει και πέρα κάτι αδιάφορα αμερικανικά όπως το Pontiac Fiero. Το MR2 ήταν σπορ αυτοκίνητο από «λευκό χαρτί», ο αμερικανικός ανταγωνισμός παρωδία με σπορ επικάλυμμα.


Ο κωδικός του προήλθε από τη συντόμευση του ‘’Mid-engine / Rear wheel drive / 2 seater’’, κοντολογίς ‘’ΜR2’’, ενώ ειδικά για τη γαλλική αγορά αρκέστηκε στο ‘’MR’’. Γιατί; Διότι μαζί με το ‘’2’’ στο τέλος θα παρέπεμπε ακουστικά στο γνωστό και αποκρουστικό ‘’merde’’…
Η roadster καριέρα του προχώρησε και συνολικά παράχθηκαν τρεις γενιές με την τελευταία -και πιο διαδεδομένη στην ελληνική αγορά, αυτήν με τον κωδικό W30 να ανταγωνίζεται τα αντίστοιχης γενιάς Mazda MX-5.
Σαφώς πιο τεχνικό το κεντρομήχανο, με περισσότερες δυνατότητες από άποψη κινητήρα αλλά το ‘’Miata’’ κέρδισε εμπορικά περισσότερους αποδέκτες.
Δυστυχώς ο βίος του MR2 τελείωσε το 2007
Έκτοτε δεν υπήρξε αντικαταστάτης.
Ωστόσο αυτές τις μέρες οι φωτογραφίες του GR Yaris M Concept κάνουν το γύρο του διαδικτυακού κόσμου. Αυτό που φαίνεται εξωτερικά λέει λίγα για αυτό που κρύβεται εσωτερικά.
Το πρωτότυπο με τα αυτοκόλλητα που βλέπετε έχει έναν περισσότερο κύλινδρο σε σχέση με το τρικύλινδρο GR Yaris και επιπλέον κυβικά εκατοστά, με δίλιτρο μοτέρ, όμως η μεγαλύτερη είδηση είναι ότι είναι τοποθετημένος στο κέντρο του αμαξώματος

Αγνώστων στοιχείων δίλιτρος κινητήρας, τοποθετημένος στο κέντρο. Kαι όχι κάτω από το μπροστινό καπό. Κάτι θέλει να μας πει η Toyota;
Κατασκευασμένο ως «μουλάρι» για να συμμετέχει στη Σειρά αγώνων αντοχής Super Taikyu, το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται παράλληλα και ως πεδίο δοκιμών της εταιρείας για τα μελλοντικά της πλάνα.
Βασικά ο στόχος του εγχειρήματος είναι να εξαντληθεί στα όριά του, να οδηγηθεί στις ακραίες συνθήκες των αγώνων και του ανταγωνισμού και μετά να καταγραφούν όλα τα στοιχεία. Τεχνικά, οδηγικά, σημεία βελτιώσεων. Η εμπορική αξιοποίηση θα βγει μετά τη σούμα της εμπειρίας
Η αλήθεια είναι ότι η ιαπωνική εταιρεία τα πρόσφατα χρόνια μας έχει εντυπωσιάσει με διάφορα μοντέλα σπορ προσέγισης και ίσως, όπως γράφεται διεθνώς, αυτή να είναι μια υπόγεια απόπειρα να επανέλθει το κεντρομήχανο MR2 ξανά στο προσκήνιο.


Με δίλιτρο μοτέρ; Υβριδικό; Ηλετρικό; Κανείς δεν ξέρει. Άλλωστε η Toyota δεν έχει ανακοινώσει τίποτα επισήμως, ούτε επίσης πολλές λεπτομέρειες για τον δίλιτρο κινητήρα. Όμως η roadster-ελπίδα πεθαίνει τελευταία

Το πρωτότυπο είναι άγνωστο αν θα «μεταλλαχθεί» στην αναβίωση του MR2. Ωστόσο λέγεται πως πρόκειται για «πάγκο δοκιμών»
Photo: toyota.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.