Ο Όμιλος Stellantis ανακοίνωσε τη Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου ότι έχει μπει σε διαδικασία αναζήτησης διαδόχου του διευθύνοντα συμβούλου, Κάρλος Ταβάρες, του οποίου το συμβόλαιο λήγει το 2026. Όμως ο CEO δεν έχασε την ευκαιρία να μπει στο μπάκετ και να οδηγήσει την αγωνιστική εκδοχή της Lancia Ypsilon
Ο Ταβάρες, στην πίστα του Μπαλόκο, με κράνος μέσα στην Ypsilon Rally4 HF που αναμένεται το 2025 ως ένα αγωνιστικό «θρανίο» για νέους οδηγούς. Το αυτοκίνητο εξελίχθηκε σε συνεργασία με τον δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Μίκι Μπιαζιόν
Στην ανακοίνωσή της η Stellantis προσέθεσε επίσης ότι υπάρχει και η πιθανότητα ο Ταβάρες να παραμείνει για περισσσότερο χρόνο ως επικεφαλής του Ομίλου
Ο Ταβάρες δέχεται αυτό το διάστημα πιέσεις για να ενισχύσει τις δύσκολες ώρες που βιώνει η Stellantis στην αγορά των ΗΠΑ, με πτώση-ρεκόρ σε πωλήσεις και κέρδη, παρασύροντας έτσι την τιμή της μετοχής σε πτώση.
Συγκεκριμένα, η Chrysler επιδιώκει να ενισχύσει τη θέση της στη Βόρεια Αμερική μειώνοντας τις τιμές των αυτοκινήτων της, δήλωσε η Chief Financial Officer του Ομίλου, Νάταλι Νάιτ, σε συνέδριο της BofA Securities νωρίτερα τη Δευτέρα.
Ως γνωστόν, ο Κάρλος Ταβάρες, ο οποίος είναι και ένθερμος θιασώτης της σπορ και αγωνιστικής οδήγησης, αναδείχθηκε κορυφαίος CEO το 2021 και έχει συμμετάσχει σε ηγετικές θέσεις σε πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως στις Renault, PSA και Nissan.
Η «αναγέννηση» της Lancia
H Ypsilon Rally4 HF, την οποία οδήγησε ο CEO της Stellantis, θα λειτουργήσει ως ένας προθάλαμος για νέους οδηγούς που θέλουν να ασχοληθούν με το motorsport.
Θα κινείται από έναν τρικύλινδρο 1.2 turbo κινητήρα με απόδοση 212 ίππων και η μετάδοση θα γίνεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός κιβωτίου 5 σχέσεων και διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.
Οι «πολιτικές» εκδόσεις θα είναι ηλεκτρικές (156 PS) και ήπια υβριδικές με θερμικό κινητήρα (100 PS).
Η ισχυρότερη έκδοση Ypsilon HF θα αποδίδει 280 ίππους, θα συνδυάζεται με αυξημένο μετατρόχιο και χαμηλωμένη ανάρτηση ενώ θα επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώ. σε 5,8 δευτερόλεπτα.
Εν τω μεταξύ ο Κάρλος Ταβάρες ίσως αρχίζει να ψάχνει και για την επόμενη θέση στο βιογραφικό του.
Photo: stellantis.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.