Το Hyundai Tucson 48V Hybrid είναι το πρώτο µοντέλο της εταιρείας που συνδυάζει ένα diesel κινητήρα και ένα ήπιο υβριδικό σύστηµα 48v. Τιμή εκκίνησης στην Ελλάδα από €24,990
Το νέο Tucson, που είναι το best-seller της Hyundai στην Ευρώπη, τηρεί το motto που επ[ιβάλλει συνεχή εξέλιξη, νίκες στις λεπτοµέρειες και κατάκτηση του στόχου που είναι να κάνει τις καθαρές τεχνολογίες προσβάσιµες σε ακόµα περισσότερους πελάτες
Στην περίπτωση του Tucson, ο συνδυασµός diesel και υβριδικής υποστήριξης µειώνει την κατανάλωση και τα CO2 µέχρι 7% χωρίς να θυσιάζεται η οδηγική απόλαυση
Ήδη από το 2018, το Tucson 48v Hybrid είναι διαθέσιµο µε το 2λιτρο κινητήρα των 186 PS ενώ φέτος αναµένεται µε ιδιαίτερο ενδιαφέρον η αντίστοιχη τεχνολογία και στο νέο diesel κινητήρα Smart Stream των 1.6 lt.
Η τεχνολογία του Hyundai Tucson 48V Hybrid
Το Hyundai Tucson 48V Hybrid συνδυάζει την υψηλή απόδοση κατανάλωσης καυσίμου της 48 Volt Ηybrid τεχνολογίας με τον SmartStreamTM πετρελαιοκινητήρα CRDi ισχύος 1,6lt με απόδοση 115 και 136 PS καθώς διαθέτει και τον 2.0lt CRDi 48-Volt Diesel κινητήρα.
Η νέα τεχνολογία περιλαμβάνει μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt, μία υβριδική μίζα/γεννήτρια και έναν μετατροπέα LDC (χαμηλής τάσης DC / DC). Εκτός από το 48 Volt ηλεκτρικό σύστημα, το όχημα είναι εξοπλισμένο και με το συμβατικό 12V ηλεκτρικό σύστημα, το οποίο είναι συνδεδεμένο μέσω του μετατροπέα DC / DC στο 48V σύστημα.
Έτσι, τα μέρη της ενέργειας που αποθηκεύονται στο 48V σύστημα μπαταρίας μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για τη σταθεροποίηση της 12V τροφοδοσίας ισχύος του οχήματος.
Η μπαταρία ιόντων-λιθίου 48V, 0.44 kWh, η οποία τροφοδοτεί το Hybrid σύστημα με ηλεκτρική ενέργεια, βρίσκεται κάτω από το χώρο αποσκευών, ενώ η υβριδική μίζα/γεννήτρια είναι τοποθετημένη στον κινητήρα. Ένας ιμάντας συνδέει την υβριδική μίζα/γεννήτρια με τον στροφαλοφόρο άξονα του κινητήρα εσωτερικής καύσης. H υβριδική μίζα/γεννήτρια δημιουργεί κινητική ενέργεια μέσω ανάκτησης (ενέργειας) έως 12 kW και ροπή 55Nm στον άξονα της υβριδικής μίζας/γεννήτριας.
Η οικονομία καυσίμου
Η υβριδική τεχνολογία που χρησιμοποιείται στο Hyundai Tucson 48V Hybrid βελτιώνει σημαντικά την οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές CO2 μέχρι και 11% (*) ανάλογα με τις προδιαγραφές του οχήματος. (* NEDC 2.0).
Ως πρόσθετο πλεονέκτημα, το σύστημα υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, παρέχοντας πρόσθετη ισχύ κατά τη διάρκεια των διαφορετικών τρόπων οδήγησης, όπως επίσης βοηθάει στην ταχύτερη και πιο ομαλή εκκίνηση του κινητήρα. Έτσι μειώνονται οι απαιτήσεις από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Οδήγηση με σταθερή ταχύτητα
Με σταθερή ταχύτητα, ηυβριδική μίζα/γεννήτρια MHSG είτε βρίσκεται σε αδράνεια είτε λειτουργεί ως γεννήτρια φόρτισης της 48V μπαταρίας, ανάλογα με την κατάσταση φόρτισης της.
Ανάκτηση ενέργειας
Σε περιπτώσεις ενεργής πέδησης (φρεναρίσματος/επιβράδυνσης με τον κινητήρα) ή απότομου αφήματος του πεντάλ γκαζιού (απότομου κλεισίματος της πεταλούδας γκαζιού), ο κινητήρας του Hyundai Tucson 48V Hybrid κινεί την υβριδική μίζα/γεννήτρια, η οποία λειτουργεί ως γεννήτρια, με μέγιστη απόδοση ανάκτησης ενέργειας 10 έως 12 kW.
Η γεννήτρια μετατρέπει την κινητική ενέργεια του φρεναρίσματος σε ηλεκτρική και την αποδίδει εκ νέου στη 48V μπαταρία. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο κινητήρας παραμένει αναμμένος και ο συμπλέκτης αφημένος με επιλεγμένη ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων ώστε η ισχύς να μεταφέρεται από τους τροχούς μέσω του κιβωτίου και του κινητήρα στην υβριδική μίζα/γεννήτρια.
Σηµαντικό αυτοκίνητο σε µια αγορά που αναπτύσσεται ραγδαία. Από µια εταιρεία που δεν τα παρατάει ποτέ. Μας το έχει ήδη δείξει με το ενδιαφέρον Kona που οδηγήσαμε.
Info / Photo: Hyundai Ελλάς
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.