Ένα απ’ τα κορυφαία hatchback της κατηγορίας, το Ford Focus, μόλις έκανε το δικό του ρεκόρ τετραετίας. Άξιο μικρομεσαίο (και) για Πραγματικούς Οδηγούς
Οι πωλήσεις του Ford Focus από την αρχή της χρονιάς είναι οι υψηλότερες από το 2015. Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου έχουν ταξινομηθεί 194.700 Focus, επίδοση που αντιστοιχεί σε μία πώληση κάθε 135 δευτερόλεπτα. Ή αλλιώς, το δικό του ρεκόρ την τελευταία τετραετία
Είναι μεγάλο πράγμα η βαριά φανέλα. Η Ford μας έχει συνηθίσει, εδώ και τρεις γενιές, να απολαμβάνουμε ένα αυτοκίνητο μαζικό και εντούτοις οδηγοκεντρικό
«Το ‘χουν» στη Ford. Χρόνια τώρα
Ξέρω, πολλοί θα πουν ότι το Focus πρώτης γενιάς δεν επαναλαμβάνεται. Ίσως έχουν δίκιο. Αλλά είναι μια μονοδιάστατη προσέγγιση.
Ο πατέρας μου έχει ένα τέτοιο, το αρχικό, 1.8 σε τρίθυρο. Μερικές φορές το πιάνω στα χέρια μου. Δεν έχει όμως, σας διαβεβαιώ, καμία σχέση με τη συνολική πληρότητα του διαδόχου του που σήμερα οδηγώ.
Τα αυτοκίνητα, ιδιαίτερα τα μαζικά, δεν κρίνονται μόνο από την οξύτητα των αντιδράσεων τους, αλλά, κυρίως, από το συνολικό πακέτο που προσφέρουν. Και το νέο Focus προσφέρει ακριβώς αυτό. Ένα εξαιρετικά ολοκληρωμένο πακέτο, τόσο τεχνολογικά όσο και σε επίπεδο σασί, που δύσκολα μπορείς να μην το συμπεριλάβεις στο Τop 3 των καλύτερων επιλογών της αγοράς.
Και επειδή ταυτόχρονα και όλοι οι ανταγωνιστές του τείνουν να γίνουν πιο ραφιναρισμένοι και πολιτισμένοι, το Ford Focus, ακριβώς επειδή κουβαλάει αυτή τη βαριά φανέλα, παραμένει ένα από τα πιο ενδιαφέροντα οδηγικά της κατηγορίας. Προσωπικά, θα έβαζα απέναντι του το νέο Honda Civic. Κορυφή
Όπως έχω ξαναγράψει, δεν ξέρω αν όλο αυτό το μηχανολογικό βάθος είναι αντιληπτό από το μέσο οδηγό. Πιστεύω πως δεν είναι. Είναι όμως αυτό το κοινό που θα εκτιμήσει όλα τα υπόλοιπα.
Πάντως, ο Roelant de Waard, vice president, Marketing, Sales & Service της Ford Ευρώπης έχει να πει κάτι σημαντικό για την επιτυχία του Ford Focus. «Πρόκειται για την πιο ευρεία γκάμα που προσφέρεται σε πελάτες αυτής της κατηγορίας. Περιλαμβάνει από το 5-θυρο Focus μέχρι το wagon και από τo Focus Active μέχρι το ST», δήλωσε. «Και όλα τα μοντέλα διαθέτουν θαυμάσια σχεδίαση και τεχνολογία».
Το EcoBoost Hybrid που αναμένεται
Η Ford θα λανσάρει στο Focus την επόμενη χρονιά την ήπια υβριδική τεχνολογία EcoBoost Hybrid 48-volt, η οποία θα εξασφαλίζει βελτιωμένη κατανάλωση σε συνδυασμό με μία απολαυστική οδηγική εμπειρία, καλύτερες επιδόσεις και πιο άμεση απόκριση.
Το Ford Focus EcoBoost Hybrid είναι ένα από τα 14 εξηλεκτρισμένα μοντέλα που θα λανσάρει στην Ευρώπη η εταιρεία μέχρι τα τέλη του 2020. Από αυτά τα οκτώ θα παρουσιαστούν μέσα στη φετινή χρονιά.
Τα ST-line που αρέσουν
Νωρίτερα μέσα στη χρονιά που διανύουμε, η Ford παρουσίασε το Focus ST που εξελίχθηκε από την Ford Performance. Κορυφαίο hot hatch, επιτάχυνση 0-100 km/h σε 5,7 δλ και 285 ίπποι.
Το Ford Focus ST διατίθεται επίσης και με τον κινητήρα 2.0L EcoBlue, ο οποίος αποδίδει 190 ίππους – πρόκειται για τον ισχυρότερο diesel κινητήρα που έχει ποτέ εγκατασταθεί κάτω από το εμπρός καπό του Ford Focus.
Ακόμα και αγοραστές που δεν χρειάζονται τις κορυφαίες δυνατότητες του Focus ST στον τομέα των επιδόσεων εκτιμούν το στυλ του. Σχεδόν το ένα τρίτο των πωλήσεων του νέου Focus ανήκουν στην οικογένεια ST-Line, κάτι που σημαίνει ότι αυτή είναι η δημοφιλέστερη έκδοση του μοντέλου
Συνολικά, η Ford έχει ήδη πουλήσει πάνω από 7 εκατομμύρια Focus στην Ευρώπη από το 1998, όταν και λανσαρίστηκε η πρώτη γενιά, μέχρι και σήμερα. Πατέρα, είχες διαλέξει σωστά.
Info/Photo: Ford Motor Ελλάς / Γ. Καραγιωργάκης
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.