Η ιδεολογική καριέρα του Skoda Citigo-e iV ξεκινά

Post date:

Author:

Category:

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο στην ιστορία των Τσέχων, το Skoda Citigo-e iV μόλις ήρθε στην Ελλάδα, είναι διαθέσιμο από €19,800 και πρεσβεύει τη νέα πολιτική

SKODA-CITIGOe-iV

Με αυτονομία 260 χιλιομέτρων, με φόρτιση της μπαταρίας στο 80% της χωρητικότητάς της, με χρήση ταχυφορτιστή, σε μόλις μία ώρα, το Skoda Citigo-e iV ξεκινά την εμπορική του καριέρα. Η οποία είναι και «ιδεολογική»


Κι αυτό γιατί οι περιβαλλοντικές απαιτήσεις, καλώς ή κακώς, όλο και εντείνονται. Αν δείτε το σχετικό χάρτη στόχων για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, για τη χρονιά που διανύουμε έχει οριστεί στα 95 γραμμάρια CO2

Η αλλαγή στρατηγικής στα μικρά μοντέλα

Το παραπάνω στοιχείο αυτό πιέζει και θα συνεχίζει να πιέζει όλο και περισσότερο τις αυτοκινητοβιομηχανίες στο να παρουσιάζουν υβριδικά ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα.


Πολλοί κατασκευαστές είναι σε φάση απόσυρσης μικρών μοντέλων πόλης. Μεταξύ αυτών και η Skoda. Το Citigo φεύγει από τη σκηνή όπως το ξέραμε. Αλλά και ευρύτερα στο γκρουπ, η VW ετοιμάζεται να αποσύρει τις εκδόσεις του Up! με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτό συμπαρασύρει και το αντίστοιχο Seat Mii

SKODA CITIGO-e iV

Ήδη απ΄το 2019 οι κατασκευαστές οφείλουν να πληρώνουν πρόστιμο ύψους €95 για κάθε πλεονάζον γραμμάριο αυτοκινήτου που πουλάνε. Ναι, σωστά διάβασες. Για ΚΑΘΕ αυτοκίνητο που πουλάνε. Πολλαπλασίασέ το επί χιλιάδες πωλήσεις και καταλήγουν οι πωλήσεις να είναι κατάρα παρά ευλογία


Το ίδιο θα συμβεί και με άλλες περιπτώσεις. Για παράδειγμα, η Opel σκοπεύει να σταματήσει την παραγωγή των Karl και Adam. Επίσης, οι Peugeot και Citroën λέγεται πως θα προβούν σε ανάλογη κίνηση για τα 108 και C1, αντίστοιχα.

Υπάρχουν αμφιβολίες και για το Renault Twingo. Καθώς από το 2022 η παραγωγή του smart (με το οποίο υπάρχει η βάση συνεργασίας μεταξύ Γερμανών και Γάλλων) θα μεταφερθεί στην Κίνα, πλήττεται το μικρό Renault.

Και όπως δήλωσε ο Steve Armstrong, o Πρόεδρος της Ford Europe, «είναι μία ειρωνεία πλέον. Τα μικρά αυτοκίνητα είναι και αυτά που τους είναι πιο δύσκολο να κατεβάσουν τα CO2».

Φυσικά, σε όλο αυτό υπάρχουν και εξαιρέσεις. Όπως, για παράδειγμα, οι Κορεάτες που έχουν το δικό τους τρόπο.

Οι προδιαγραφές του Skoda Citigo-e iV

Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση που λάβαμε από την Kosmocar A.E., o ηλεκτροκινητήρας είναι ένας σύγχρονος (synchronous) κινητήρας που λειτουργεί έως και τις 11.000 στροφές/λεπτό.

Αποδίδει ισχύ 61 kW (83 PS) και έχει μέγιστη ροπή 212 Nm. H οποία είναι διαθέσιμη αμέσως – όπως συμβαίνει με τους ηλεκτρικούς κινητήρες. To κιβώτιο ταχυτήτων είναι ενσωματωμένο στον κινητήρα και μεταφέρει ενέργεια στους εμπρός τροχούς.



Η μπαταρία ιόντων λιθίου του Skoda Citigo-e iV έχει χωρητικότητα 36,8 kWh, εκ των οποίων ωφέλιμα είναι 32,3 kWh. Αποτελείται από 168 κυψέλες και έχει διαστάσεις 1,1×1,7 μ. Με ύψος μόλις 30 εκ., είναι ενσωματωμένη στο πάτωμα του πλαισίου κάτω από τα καθίσματα και τη σήραγγα μετάδοσης. Ως αποτέλεσμα, το Citigo-e iV έχει χαμηλότερο κέντρο βάρους από το συμβατικό CITIGO, κάτι που έχει θετικό αντίκτυπο στα χαρακτηριστικά οδήγησης του αυτοκινήτου.

Οι επιδόσεις

Το Skoda Citigo-e iV προσφέρει στον οδηγό του την επιλογή τριών διαφορετικών τρόπων οδήγησης. Στην κανονική λειτουργία, ο οδηγός έχει πρόσβαση στη μέγιστη ισχύ εξόδου των 61 kW (83 PS) και 212 Nm ροπής. Αυτό σημαίνει ότι η επιτάχυνση από 60 έως 100 χλμ./ώρα διαρκεί 7,3 δευτερόλεπτα, ενώ το αυτοκίνητο μπορεί να πετύχει 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 12,3 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα είναι 130 χλμ./ώρα.

Στη λειτουργία Eco, τα ηλεκτρονικά περιορίζουν την ισχύ στα 50 kW (68 PS) και τη ροπή στα 167 Nm. Στη λειτουργία αυτή το αυτοκίνητο μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 14,3 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα είναι 120 χλμ./ώρα. Η απόδοση του κλιματισμού είναι επίσης ελαφρώς ρυθμισμένη σε λειτουργία Eco.

Το Skoda Citigo-e iV είναι πιο αποδοτικό όταν οδηγείται σε λειτουργία Eco+, η οποία περιορίζει την απόδοση του κινητήρα στα 40 kW (55 PS) και ροπή 133 Nm, παρέχοντας μέγιστη ταχύτητα 95 χλμ./ώρα. Η μέγιστη αυτονομία επιτυγχάνεται με τη μονάδα κλιματισμού απενεργοποιημένη και οδήγηση στη λειτουργία Eco+.

Η φόρτιση

Σε δημόσιο ταχυφορτιστή 40 kW δεν χρειάζεται περισσότερο από μία ώρα για να φορτιστεί η μπαταρία από άδεια στο 80%.

Με χρήση wallbox AC των 7,2 kWh, μια μπαταρία μπορεί να φορτιστεί στο 80% σε 4 ώρες και 15 λεπτά ενώ είναι δυνατή η φόρτιση του αυτοκινήτου συνδέοντάς το σε μια συμβατική πρίζα, στο σπίτι ή το γραφείο, με έξοδο εναλλασσόμενου ρεύματος 2,3 kW, με φόρτιση στο 80% σε περίπου 12 ώρες.

Φυσικά, το Skoda Citigo-e iV επαναφορτίζει τη μπαταρία του και κατά τη διάρκεια της οδήγησης, με ανάκτηση της ενέργειας που απελευθερώνεται κατά την πέδηση και την αποθήκευσή της απευθείας στη μπαταρία του. Το ποσό της ανάκτησης μπορεί να οριστεί σε πέντε επίπεδα.

Η έκδοση για την ελληνική αγορά

Στην χώρα μας, το Skoda Citigo-e iV διατίθεται αποκλειστικά ως πεντάθυρο σε μία πλούσια έκδοση εξοπλισμού.

Προκειμένου να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο, ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα Citigo με κινητήρα εσωτερικής καύσης από την εμπρός μάσκα βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ και ο προφυλακτήρας έχει επανασχεδιαστεί. Στην πίσω πόρτα υπάρχει πλέον ολογράφως η επωνυμία της μάρκας καθώς και το λογότυπο CITIGOe. 


Skoda Citigo-e iV

Ο εξοπλισμός

Ενδεικτικά ο εξοπλισμός του νέου Skoda Citigo-e iV περιλαμβάνει:

  • Ζάντες αλουμινίου «Scorpius» 6J x 16″ με μαύρη βαφή
  • Φώτα ημέρας τεχνολογίας LED εμπρός
  • Τριάκτινο δερμάτινο πολύλειτουργικό τιμόνι
  • Σύστημα διατήρησης λωρίδας «LANE ASSIST»
  • Προβολείς ομίχλης
  • Ηλεκτρικά παράθυρα & κεντρικό κλείδωμα θυρών με τηλεχειρισμό
  • Ηλεκτρονικό κλιματισμό CLIMATRONIC
  • Σκούρα πίσω τζάμια (SUNSET)
  • Βάση σύνδεσης κινητού με εφαρμογές
  • Ηχοσύστημα πολυμέσων «SWING» με 2 ηχεία 
  • Καλώδιο φόρτισης αυτοκινήτου

Το νέο Citigo-e iV είναι άμεσο διαθέσιμο για παραγγελία με προτεινόμενη τιμή λιανικής €22.300 . Ειδικά για την περίοδο του λανσαρίσματος το μοντέλο προφέρεται στα €19.800.


Info/Photo: skoda.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει