Οι μεγάλοι απόντες στην Έκθεση Φρανκφούρτης

Post date:

Author:

Category:

Η Διεθνή Έκθεση Φρανκφούρτης ανοίγει τις πύλες της σε λίγες ημέρες. Μόνο που πολλές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα είναι εκεί. Εξηγείται

Έκθεση Φρανκφούρτης

Περισσότερες είναι οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που θα λάμψουν διά της απουσίας τους στη Διεθνή Έκθεση Φρανκφούρτης παρά αυτές που θα παρευρεθούν. Ποιες και γιατί;


Από τις 12 έως τις 22 Σεπτεμβρίου, τα φώτα της διεθνούς αυτοκίνησης θα είναι στραμένα στη Διεθνή Έκθεση της Φρανκφούρτης. Θεωρείται η πιο σημαντική έκθεση της χρονιάς

Τις τελευταίες δεκαετίες τα Διεθνή Σαλόνια ήταν το μέγιστο event της χρονιάς. Ήταν όλοι εκεί. Με διαστημικά «περίπτερα», πολλά και εντυπωσιακά κορίτσια (στην προ πολιτικής ορθότητας εποχή) αλλά και ανεξάντλητο προϋπολογισμό. Δεν νοούνταν να είναι απών μεγάλος κατασκευαστής.

Πλέον, συμβαίνει το αντίστροφο. Περισσότεροι είναι αυτοί που λάμπουν διά της απουσίας τους. Φέτος, στη Γενεύη για παράδειγμα, απουσίαζαν μεγάλες πολυθενικές όπως οι Volvο, Hyundai, Ford, Jaguar, MINI, Land Rover, Infinity, Opel. 

Μην περιμένετε κάτι καλύτερο το Σεπτέμβριο, στη Γερμανία. Οι απόντες περιλαμβάνουν τις Alfa Romeo, Abarth, Alpine, Aston Martin, Cadillac, Chevrolet, Citroën, Dacia, DS, Jeep, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Subaru, Suzuki, Tesla, Toyota, Volvo

Μιλάμε για ηχηρά ονόματα που δεν θέλουν να μπουν στη διαδικασία μερικών εκατομμυρίων ευρώ για να εντυπωσιάσουν επισκέπτες και ψηφιακό κοινό.

Πόσο πιο ξεκάθαρο να είναι το μήνυμα πως το ενδιαφέρον για τις Διεθνείς Εκθέσεις δεν είναι πια το ίδιο; Αλλά και τα περισσότερα περίπτερα όσων συνεχίζουν να συμμετέχουν, ναι, είναι εντυπωσιακά, αλλά δεν συγκρίνονται με τις χολιγουντιανές υπερπαραγωγές των περασμένων ετών.


Διεθνές Σαλόνι Φρανκφούρτης

Η μείωση του ενδιαφέροντος για τα Διεθνή Σαλόνια συμβαίνει για δύο λόγους. Ο πρώτος έχει να κάνει με το κοστολόγιο. Τα Διεθνή Σαλόνια είναι ακριβά. Για την ακρίβεια, πανάκριβα. Ακόμα και για εταιρείες-κολοσσούς των οποίων οι προϋπολογισμοί είναι δυσθεώρητοι. Ίσως και δύο εκατομμύρια ευρώ ανά Σαλόνι


Οι προϋπολογισμοί

Σύμφωνοι, το μπάτζτετ στις αυτοκινητοβιομηχανίες παραμένει ιλιγγιώδες αλλά οι καιροί απαιτούν διαχείριση με μέτρο. Η αυτοκίνηση δεν περνά και τις καλύτερες μέρες παγκοσμίως ενώ η κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων, ένα segment όπου οι κατασκευαστές έχουν το περιθώριο να αντλήσουν μεγάλα κέρδη ανά μονάδα, περνά ζόρικες στιγμές.

Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με τη γενικότερη αλλαγή της εποχής. Κυρίως τα new media και τον τρόπο που, πλέον, διανέμεται η είδηση στο διαδίκτυο.

Σήμερα, κατά κάποιο τρόπο, όλοι είμαστε δημο-σιογράφοι. Γράφουμε δημοσίως. Στο facebook, ποστάρουμε εικόνες στο Instagram, γράφουμε σχόλια κάτω από άρθρα. 

Η αλλαγή δεδομένων και το έξυπνο κινητό

Ο τρόπος, λοιπόν, της διασποράς της είδησης έχει αλλάξει. Και πολλές εταιρείες κατανέμουν τον προϋπολογισμό τους με διαφορετικά κριτήρια απ’ ό,τι στο παρελθόν. Κυρίως στο ίντερνετ και τα κοινωνικά δίκτυα. 

Την τομή στην ιστορία της διαχείρισης των προϋπολογισμών την έκανε το έξυπνο κινητό. Αυτό που αντικαθιστά σιγά-σιγά ακόμα και την τηλεόραση. Σκέψου μόνο πόσες ώρες κοιτάζεις το πρώτο και πόσες το κλασικό «κουτί» στο σαλόνι του σπιτιού σου.

Είναι, λοιπόν, η αλλαγή κατεύθυνσης των καιρών. Τα πράγματα κυκλοφορούν γρήγορα στο διαδίκτυο, ο κόσμος βαριέται τη στατικότητα. 

Στην Έκθεση Φρανκφούρτης τα αυτοκίνητα είναι μεν πλημμυρισμένα στους προβολείς αλλά είναι στατικά. Ούτε ακούς ήχο. Πού θα πήγαιναν τα καυσαέρια σε κλειστό χώρο;

Είναι και αυτός ένας από τους λόγους που άλλα, νέου τύπου events, όπως το Festival Of Speed που διοργανώνει ο Λόρδος March, στη Μ. Βρετανία, προκαλούν τη συμμετοχή μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών. Κόσμος, παιδιά, ήχος, εξοχή και μη στημένη ατμόσφαιρα. Είναι η νέα μπίζνα. 


Photo: IAA

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

DS 3 Crossback. Γενναιότητα σε ελληνική άσφαλτο

To DS 3 Crossback λέει πως «θέλει να αναδείξει τη δουλειά των καλύτερων τεχνιτών της βιομηχανίας». Δεν το ακούς συχνά αυτό στη σημερινή, παγκοσμιοποιημένη και πολλάκις κοπιαρισμένη αυτοκινητοβιομηχανία

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Η ελευθερία τού να μην ανήκεις

«Αυτές τις μέρες συμπληρώνονταιι 8 χρόνια 4Drivers. Και αν έπρεπε ένα μόνο κείμενο να χαρακτηρίσει τη φιλοσοφία του, είναι αυτό. Μόνο freedom - που θα ´λεγε και ο Braveheart»

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

«Βαρετό» Golf; Σηκώνει πολλή συζήτηση

Λίγο πριν την εμφάνιση του Golf Mk8, ας βάλουμε τα πράγματα σε μία ρεαλιστική τάξη

Μικρά αυτοκίνητα υπό απειλή. Ποια είναι;

«Ένα μικρό αυτοκίνητο οφείλει να είναι φτηνό. Αλλιώς δεν θα πουλήσει. Τα περιθώρια είναι πολύ στενά στα μίνι αυτοκίνητα. Μερικές φορές και στα υπερμίνι»

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»