Η Διεθνή Έκθεση Φρανκφούρτης ανοίγει τις πύλες της σε λίγες ημέρες. Μόνο που πολλές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα είναι εκεί. Εξηγείται
Περισσότερες είναι οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που θα λάμψουν διά της απουσίας τους στη Διεθνή Έκθεση Φρανκφούρτης παρά αυτές που θα παρευρεθούν. Ποιες και γιατί;
Από τις 12 έως τις 22 Σεπτεμβρίου, τα φώτα της διεθνούς αυτοκίνησης θα είναι στραμένα στη Διεθνή Έκθεση της Φρανκφούρτης. Θεωρείται η πιο σημαντική έκθεση της χρονιάς
Τις τελευταίες δεκαετίες τα Διεθνή Σαλόνια ήταν το μέγιστο event της χρονιάς. Ήταν όλοι εκεί. Με διαστημικά «περίπτερα», πολλά και εντυπωσιακά κορίτσια (στην προ πολιτικής ορθότητας εποχή) αλλά και ανεξάντλητο προϋπολογισμό. Δεν νοούνταν να είναι απών μεγάλος κατασκευαστής.
Πλέον, συμβαίνει το αντίστροφο. Περισσότεροι είναι αυτοί που λάμπουν διά της απουσίας τους. Φέτος, στη Γενεύη για παράδειγμα, απουσίαζαν μεγάλες πολυθενικές όπως οι Volvο, Hyundai, Ford, Jaguar, MINI, Land Rover, Infinity, Opel.
Μην περιμένετε κάτι καλύτερο το Σεπτέμβριο, στη Γερμανία. Οι απόντες περιλαμβάνουν τις Alfa Romeo, Abarth, Alpine, Aston Martin, Cadillac, Chevrolet, Citroën, Dacia, DS, Jeep, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Subaru, Suzuki, Tesla, Toyota, Volvo
Μιλάμε για ηχηρά ονόματα που δεν θέλουν να μπουν στη διαδικασία μερικών εκατομμυρίων ευρώ για να εντυπωσιάσουν επισκέπτες και ψηφιακό κοινό.
Πόσο πιο ξεκάθαρο να είναι το μήνυμα πως το ενδιαφέρον για τις Διεθνείς Εκθέσεις δεν είναι πια το ίδιο; Αλλά και τα περισσότερα περίπτερα όσων συνεχίζουν να συμμετέχουν, ναι, είναι εντυπωσιακά, αλλά δεν συγκρίνονται με τις χολιγουντιανές υπερπαραγωγές των περασμένων ετών.
Η μείωση του ενδιαφέροντος για τα Διεθνή Σαλόνια συμβαίνει για δύο λόγους. Ο πρώτος έχει να κάνει με το κοστολόγιο. Τα Διεθνή Σαλόνια είναι ακριβά. Για την ακρίβεια, πανάκριβα. Ακόμα και για εταιρείες-κολοσσούς των οποίων οι προϋπολογισμοί είναι δυσθεώρητοι. Ίσως και δύο εκατομμύρια ευρώ ανά Σαλόνι
Οι προϋπολογισμοί
Σύμφωνοι, το μπάτζτετ στις αυτοκινητοβιομηχανίες παραμένει ιλιγγιώδες αλλά οι καιροί απαιτούν διαχείριση με μέτρο. Η αυτοκίνηση δεν περνά και τις καλύτερες μέρες παγκοσμίως ενώ η κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων, ένα segment όπου οι κατασκευαστές έχουν το περιθώριο να αντλήσουν μεγάλα κέρδη ανά μονάδα, περνά ζόρικες στιγμές.
Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με τη γενικότερη αλλαγή της εποχής. Κυρίως τα new media και τον τρόπο που, πλέον, διανέμεται η είδηση στο διαδίκτυο.
Σήμερα, κατά κάποιο τρόπο, όλοι είμαστε δημο-σιογράφοι. Γράφουμε δημοσίως. Στο facebook, ποστάρουμε εικόνες στο Instagram, γράφουμε σχόλια κάτω από άρθρα.
Η αλλαγή δεδομένων και το έξυπνο κινητό
Ο τρόπος, λοιπόν, της διασποράς της είδησης έχει αλλάξει. Και πολλές εταιρείες κατανέμουν τον προϋπολογισμό τους με διαφορετικά κριτήρια απ’ ό,τι στο παρελθόν. Κυρίως στο ίντερνετ και τα κοινωνικά δίκτυα.
Την τομή στην ιστορία της διαχείρισης των προϋπολογισμών την έκανε το έξυπνο κινητό. Αυτό που αντικαθιστά σιγά-σιγά ακόμα και την τηλεόραση. Σκέψου μόνο πόσες ώρες κοιτάζεις το πρώτο και πόσες το κλασικό «κουτί» στο σαλόνι του σπιτιού σου.
Είναι, λοιπόν, η αλλαγή κατεύθυνσης των καιρών. Τα πράγματα κυκλοφορούν γρήγορα στο διαδίκτυο, ο κόσμος βαριέται τη στατικότητα.
Στην Έκθεση Φρανκφούρτης τα αυτοκίνητα είναι μεν πλημμυρισμένα στους προβολείς αλλά είναι στατικά. Ούτε ακούς ήχο. Πού θα πήγαιναν τα καυσαέρια σε κλειστό χώρο;
Είναι και αυτός ένας από τους λόγους που άλλα, νέου τύπου events, όπως το Festival Of Speed που διοργανώνει ο Λόρδος March, στη Μ. Βρετανία, προκαλούν τη συμμετοχή μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών. Κόσμος, παιδιά, ήχος, εξοχή και μη στημένη ατμόσφαιρα. Είναι η νέα μπίζνα.
Photo: IAA
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.