Το πρώτο υπεραυτοκίνητο στην ιστορία της Mercedes, η AMG ONE, χρειάστηκε πέντε χρόνια για να ανακοινωθεί επισήμως ότι η παραγωγή της ξεκινά εντός του 2022
Απόδοση 1.000 και πλέον ίππων, μοτέρ 1,6 λίτρων κατευθείαν από τη Formula 1, στροφάρισμα στις 11,000 rpm, τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, τετρακίνητη, μόλις 275 αντίτυπα ήδη πουλημένα, περισσότερα από €2 εκατ. Η AMG ONE μπαίνει επιτέλους στην τελική παραγωγή
Περίπλοκη; Σαφέστατα, ναι
Τουλάχιστον όσο αναμένει κανείς από το πιο εξελιγμένο αυτοκίνητο που έχει βγει με το σήμα της Mercedes και αυτό που ευαγγελίζεται την πιο άμεση μεταφορά τεχνολογίας μεταξύ Formula 1 και αυτοκινήτων δρόμου που έχει γίνει ποτέ.
Η Mercedes, καθόλη τη διάρκεια εξέλιξης της AMG ONE, κράτησε ως επτασφράγιστο μυστικό οποιαδήποτε λεπτομέρεια.
Το εγχείρημα είχε καθυστερήσεις -παρουσιάστηκε ως concept το 2017 στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης- και μεγάλο μέρος των αναβολών είχε να κάνει με το μοτέρ αλλά και με τον ήχο. Ήταν πολύ δυνατός για τα σημερινά δεδομένα
Η ίδια η εταιρεία έχει πει ότι η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν να καταφέρει να ενσωματώσει έναν κινητήρα της Formula 1 σε ένα αυτοκίνητο που να ανταποκρίνεται στις αυστηρές προδιαγραφές και, ταυτόχρονα, να στροφάρει στις 11,000 rpm
Περίπλοκη μεταφορά τεχνολογίας
H τελική ταχύτητα της Mercedes-AMG ONW θα είναι περισσότερα από 350 km/h, τα 0-200 km/h θα έρχονται σε λιγότερα από 6 δευτερόλεπτα και θα μοιράζεται τον κινητήρα της Formula 1, τον υβριδικό V6 των μόλις 1.6 lt.
Ο τελευταίος θα περιστρέφεται στις 11,000 rpm, τιμή που είναι μοναδικά υψηλή για αυτοκίνητο δρόμου.
Εκατοντάδες ώρες δοκιμών έχουν ήδη δαπανηθεί προκειμένου να κατακτηθεί η απόλυτη πρόκληση τού να μπορέσει ένα τόσο υψηλών προδιαγραφών κινητήριο σύνολο να ενσωματωθεί σε αυτοκίνητο παραγωγής.
Επίσης, μια διαφορά σε σχέση με το μονοθέσιο της Mercedes στη Formula 1 θα είναι το ότι η AMG Project ONE θα χρησιμοποιεί μια τελείως νέα μορφή τετρακίνησης με τον εμπρόσθιο άξονα να παίρνει ισχύ μέσω δύο ηλεκτροκινητήρων ισχύος 120 kW.
Βασικός στόχος παραμένει η οδηγησιμότητα σε συνθήκες καθημερινής κίνησης – παρά τον εξτρεμιστικό της χαρακτήρα. Στοιχείο, πάντως, που πολλές παραλλαγές των hypercars, όπως οι LaFerrari, Porsche 918 έχουν προσφέρει.
Tο νέο ρεκόρ;
Μία από τις πρόσφατες δηλώσεις της εταιρείας σχετικά με την ONE είναι πως το αυτοκίνητο «θα θέσει νέα στάνταρντς και ένα νέο, απόλυτο ρεκόρ».
Κάτι, δηλαδή, που προφανώς σημαίνει ότι θα είναι σε θέση να εκθρονίσει το γυρολόγιο της Porsche 919 Hybrid Evo και το εξωπραγματικό 5:19.55. Έστω, δηλαδή, και αν αυτός ο χρόνος αφορά μία αγωνιστική κατασκευή
Info/Photo: mercedes-benz.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.