Η τέταρτη γενιάς της Skoda Octavia RS κάνει λανσάρισμα. Είναι το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο των Τσέχων και δείχνει εντυπωσιακό ήδη απ΄τις φωτό. Έστω κι αν είναι πιο αργό σε σχέση με το προηγούμενης γενιάς RS 245
Κλασικοί τρεις όγκοι, μαύρες σπορτίφ λεπτομέρειες και απόδοση 245 ίππων και 400 Nm ροπής στους μπροστινούς τροχούς. Το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της Skoda στην πιο οδηγοκεντρική του εκδοχή. Αυτές είναι οι λεπτομέρειες για τη Skoda που κλείνει το μάτι στον ενθουσιώδη οδηγό
Στο μπροστινό αριστερό θόλο της Skoda Octavia RS 4ης γενιάς υπάρχει μία τάπα. Για πρώτη φορά. Είναι αυτή που δηλώνει ότι εντός βρίσκεται η υποδοχή για την πρίζα
Είναι μία αλλαγή πλεύσης για το σπορ σεντάν (ή και station wagon) με το λογότυπο «RS». Η «μαμά» VW, που ελέγχει τη βεντάλια εντός του γκρουπ, είχε ήδη, απ’ το Golf GTE, την τεχνολογία plug-in hybrid. Όπως και τον κινητήρα 1.4 λίτρων σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα των 115 ίππων.
New vs old
Η συνολική απόδοση φτάνει τους 240 ίππους – ελαφρά λιγότερους από την προηγούμενη έκδοση RS. Επίσης, οι επιδόσεις είναι πιο αργές. Δεν είναι κάτι που συνηθίζεται – ειδικά σε μοντέλα με επιθετικό χαρακτήρα. Αλλά συμβαίνει.
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση, η Skoda Octavia RS επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα είναι 225 χλμ/ώρα.
Για να έχετε μία γρήγορη σύγκριση, η RS245 επιτάχυνε σε 6,6 δευτερόλεπτα και η τελική της ήταν 250 χλμ/ώρα. Η διαφορά δεν είναι αμεληταία. Ειδικά όσον αφορά την τελική ταχύτητα. Αλλά το τεχνολογικό «ύφασμα» που προσφέρει συνολικά η νέα γενιά μάλλον υπερβαίνει τα χρονόμετρα
Kρίνοντας απ΄τις φωτό, το αυτοκίνητο δείχνει διακριτικά επιθετικό και ελκυστικό. Μέσα-έξω. Στάνταρ και οι όμορφοι τροχοί 18 ιντσών, όπως και τα φώτα ομίχλης LED. Οι δαγκάνες των φρένων σε τυπικό κόκκινο δίνουν ξεχωριστό χαρακτήρα. Η μάσκα Skoda, οι κουρτίνες και οι δίοδοι αέρα, ο διαχύτης στην εμπρός ποδιά, ο διαχύτης στην πίσω ποδιά και τα πλαίσια παραθύρων σε μαύρο χρώμα, προσθέτουν στην σπορ εμφάνιση
Να σημειωθεί πως η Skoda Octavia RS δεν εφοδιάζεται πλέον με χειροκίνητο κιβώτιο παρά μόνο με εξατάχυτο DSG. Η ροπή των 400 Nm είναι σοβαρή τιμή για αυτοκίνητο που την μεταφέρει στην άσφαλτο μόνο απ΄τους μπροστινούς τροχούς. Και, αν θέλετε, το χειροκίνητο στη Skoda δεν είχε ραφιναριστεί όπως σε άλλα μοντέλα του γκρουπ.
Πλέον, στο εσωτερικό υπάρχει ο μικρός επιλογέας που ανάλογης σχεδίασης έχουμε δει να κυκλοφορεί στην κορυφή της εταιρικής ομπρέλας. Λέγεται Porsche.
Εξηλεκτρισμός. Η νέα λέξη που κυκλοφορεί
Τρεις ακόμα εξηλεκτρισμένες εκδόσεις θα ακολουθήσουν: η Octavia iV είναι ένα plug-in υβριδικό μοντέλο με ισχύ 204 PS. Επίσης, θα λανσαριστούν και δύο παραλλαγές. Θα λέγονται e-TEC με 110 και 150 ίππους που κάνουν χρήση της mild hybrid τεχνολογίας. Για πρώτη φορά στη Skoda.
Πάντως, στη νέα Octavia RS (ναι, η Skoda επιμένει στο θηλυκό γένος όταν περιγράφει τα μοντέλα της) οι εκπομπές CO2 του αυτοκινήτου είναι περίπου 30 γρμ./χλμ. στον κύκλο WLTP
Αυτό σημαίνει ότι η Skoda Octavia RS πληροί ήδη το νέο αυστηρότερο πρότυπο εκπομπών ρύπων EU6d για όλα τα καινούργια ταξινομημένα οχήματα στην ΕΕ, το οποίο θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2021
Η μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης έχει χωρητικότητα 37 Ah, προσφέροντας στο αυτοκίνητο ενέργεια 13 kWh, που εξασφαλίζει αυτονομία μέχρι 60 χλμ. στον κύκλο WLTP.
Καθώς η ροπή 330 Nm που παρέχεται από τον ηλεκτροκινητήρα διατίθεται από μηδενικές στροφές, η Octavia RS μπορεί να επιταχύνει άμεσα γρήγορα.
Το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, το οποίο διατίθεται ως στάνταρ και η δυναμική ρύθμιση της σπορ ανάρτησης, που είναι χαρακτηριστικά της σειράς RS, συνεισφέρουν σε μία ολοκληρωμένη εμπειρία σπορ οδήγησης.
Στο εσωτερικό
Στο εσωτερικό της επικρατεί το μαύρο χρώμα. Το δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι τριών ακτίνων φέρει λογότυπο vRS και διαθέτει paddles για τη λειτουργία του DSG.
Εντυπωσιακό, με οθόνη τύπου tablet, μικρό επιλογέα για το εξατάχυτο DSG και δόσεις από αλκαντάρα
Τα μπροστινά σπορ καθίσματα είναι επικαλυμμένα με μαύρο ύφασμα. Τα προαιρετικά καθίσματα Ergo διαθέτουν αλκαντάρα και δερμάτινη ταπετσαρία, καθώς και ρύθμιση του βάθους καθίσματος
Τα καθίσματα είναι διακοσμημένα με λογότυπο RS και έγχρωμες διακοσμητικές ραφές σε κόκκινο ή ασημί-γκρι χρώμα, οι οποίες διακοσμούν και το δερμάτινο τιμόνι, τα υποβραχιόνια και το ταμπλό, που επίσης είναι επενδυμένο με Alcantara. Οι διακοσμητικές λωρίδες σε στυλ RS και τα πεντάλ με αλουμινένια επένδυση, ολοκληρώνουν τη σπορ εντύπωση.
Η αγορά
Η Skoda Octavia RS κατέχει ένα σημαντικό μερίδιο στις πωλήσεις της εταιρείας, Συγκεκριμένα, το 1/5 με τις κυριότερες ευρωπαϊκές αγορές να είναι της Γερμανίας και της Μ. Βρετανίας.
Ταυτόχρονα, η Skoda γίνεται η πρώτη εταιρεία εντός του γκρουπ που τοποθετεί το plug-in hybrid σύστημα στη ναυαρχίδα της. Αν θυμηθούμε, η VW το έβαζε στα GTE αλλά κρατούσε τα Golf GTI και R μόνο με κλασικούς βενζινοκινητήρες
Το αυτοκίνητο ήταν να κάνει πρεμιέρα στη Γενεύη – η οποία μας «τελείωσε» λόγω Covid-19. Προς το παρόν, λοιπόν, έχουμε αυτή την επίσημη ενημέρωση απ’ την Kosmocar A.E. – χωρίς επιπλέον διευκρινήσεις για τιμές και σχετικά ζητήματα.
Info/Photo: skoda.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.